Bumsecreme til gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2016

"Anarkisten"

modesty skriver:

Har du selv prøvet det?

Jeps og syntes den gør det ret godt.  Cremen giver fugt, uden at fedte. Efterlader huden blød og lidt mere mat. Ved hvor vigtigt det er at huden er fugtet, også når man har fedtet/uren hud, så jeg er meget tilfreds med disse produkter. Har ikke brugt dem så længe, men syntes jeg kan se en forskel i både antal udbrud og størrelsen af "bumserne"  Og prisen er bestemt i den lave ende. Tror jeg gav omkring 350 kr for begge produkter 

Nu har jeg ikke fået behandlende cremer eller tabletter fra lægen, men Keracnyl produkterne skulle øge effekten af de receptpligtige midler, netop fordi de fjerner den film der beskytter bakterierne mod at blive nedbrudt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2016

modesty

"Anarkisten" skriver:

Jeps og syntes den gør det ret godt.  Cremen giver fugt, uden at fedte. Efterlader huden blød og lidt mere mat. Ved hvor vigtigt det er at huden er fugtet, også når man har fedtet/uren hud, så jeg er meget tilfreds med disse produkter. Har ikke brugt dem så længe, men syntes jeg kan se en forskel i både antal udbrud og størrelsen af "bumserne"  Og prisen er bestemt i den lave ende. Tror jeg gav omkring 350 kr for begge produkter 

Nu har jeg ikke fået behandlende cremer eller tabletter fra lægen, men Keracnyl produkterne skulle øge effekten af de receptpligtige midler, netop fordi de fjerner den film der beskytter bakterierne mod at blive nedbrudt 

OK, tak for svar. 

Jeg bruger selv Dalacin, som er receptpligtig og har overvejet at supplere med noget i håndkøb så jeg kun skal bruge Dalacin én gang om dagen (i modsætning til morgen og aften nu). Overvejede Basiron, men jeg kigger lige på de produkter du anbefaler.

Min Dalacin er dog noget billigere, men altså, det er på tide at prøve noget nyt også.

Anmeld Citér

7. oktober 2016

"Anarkisten"

modesty skriver:

OK, tak for svar. 

Jeg bruger selv Dalacin, som er receptpligtig og har overvejet at supplere med noget i håndkøb så jeg kun skal bruge Dalacin én gang om dagen (i modsætning til morgen og aften nu). Overvejede Basiron, men jeg kigger lige på de produkter du anbefaler.

Min Dalacin er dog noget billigere, men altså, det er på tide at prøve noget nyt også.

Prøv det for pokker.....du bør får meget mere ud af Dalacin hvis du bruger Keracnyl samtidig 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Rixus

Profilbillede for Rixus

Anarkisten er de gode i forbindelse med graviditet også? Altså er de naturlige?

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Rixus

Profilbillede for Rixus
"Anarkisten" skriver:

Prøv det for pokker.....du bør får meget mere ud af Dalacin hvis du bruger Keracnyl samtidig 

Er det også uden alle mulige "farlige" stoffer for baby?

Anmeld Citér

7. oktober 2016

modesty

Rixus skriver:

Jeg tror altså at du bliver nødt til at være lidt mere konkret hvis du vil have brugbar hjælp.

Medmindre du går helt hjemmebikset på den som Skouboe foreslår, så er der jo kemi i ALT. Jeg tror det bliver svært at finde en decideret creme imod uren hud som er svanemærket hvis det er dét du mener med "naturlig". Altså uden parfume og hormonforstyrrende stoffer etc. 

Men hvad bruger hun nu og hvor stort er hendes problem??

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Sprit25

Åh må lige sige: er så glad for andre voksne kvinder også døjer med uren hun eller ikke glad men føler mig ikke ensom mere så

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Skouboe

modesty skriver:

Jeg bruger ikke fugtighedscreme. Hvis jeg gør det, ligner jeg også en pizza næste morgen. Jeg bruger en antibakteriel creme, som er den eneste der hjælper min hud.

I dette tilfælde har hun jo også tidligere haft uren hud, men kan ikke bruge den creme hun plejer fordi der er stoffer i den som ikke må bruges under graviditeten.

F.eks:

"Why does acne sometimes get worse? 

• Oil from skin products, such as moisturisers and make-up, or grease in the workplace (such as a kitchen with fryers)."

http://acneacademy.org/all-about-acne/why-does-it-occur/

Og det er jo også derfor at jeg spørger ind til hvor omfattende problemet er, og hvilken creme hun plejer at bruge - i stedet for at anbefale noget som muligvis kan gøre problemet værre.

(jeg er selvfølgelig helt med på at du kun prøver at hjælpe, men som én der har døjet med det her i rigtig mange år, vil jeg bare gerne yde noget ekstra info)

Ja, det har også godt læst, her er min hudlæge så ikke enig

Men jeg kender godt problemet, jeg har fået både tetracyklin og A-vitaminsyre flere gange på den konto. Det eneste, der hjælper mig er at holde mine hormoner i balance og mit blodsukker i ro.

Og en blid ansigtsmaske og masser af fugt, så  min hud har det godt, især om vinteren.

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Aristocats

Rixus skriver:

Jeg er bange for, at "naturlige" produkter er svært at finde, i hvert fald hvis man vil få bugt med mere "seriøs" uren hud - men hvis det er meget vigtigt, så vil jeg eventuelt prøve at købe Melissa AHA-creme. AHA er frugtsyre som eksfolierer huden i dybden, altså trænger ind i huden og "kemisk" eksfoliere den indefra. AHA er tit god til uren hud, men om det kan få din kærestes problem med uren hud til at fuldstændig forsvinde, vil jeg ikke love. Derudover oplever jeg også at Rudolph Care Facial Mist er god til hud der driller lidt, nok grundet det witch hazel der er i. Men det vil nok heller ikke kurere uren hud, men det er det kemi-frie og økologiske jeg kan komme i tanke om der mere specifikt er bedre for uren hud. Prøv eventuelt også at kigge på Jurlique. Den ansigtsmaske jeg har sat et billede ind af er også et forsøg værd.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

7. oktober 2016

"Anarkisten"

Rixus skriver:

Er det også uden alle mulige "farlige" stoffer for baby?

Bum bum bum....altså, der er lidt parfume i, men den er fri for parabener, hvis det er det du mener. Jeg er meget afslappet mht hvad der ér i mine produkter. Personligt syntes jeg der er lidt for meget "hysteri" omkring det, men der er helt op til den enkelte  Så jeg ved ærligt ikke om den er noget for din kæreste 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.