Bumsecreme til gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.953 visninger
30 svar
9 synes godt om
6. oktober 2016

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hej med jer.

Nogen af jer der kender til en creme eller andet mod uren hud?

Min kæreste har fået mere og mere uren hud i forbindelse med graviditet men må ikke længere bruge den creme hun plejede at bruge fordi man jo skal passe på med hvad man bruger som gravid. Men det genere hende super meget så tænkte at nogen herinde måske havde et råd eller kendte nogle nænsomme produkter mod uren hud som ikke er fyldt med alt muligt usundt for baby? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

Skouboe

Rixus skriver:

Hej med jer.

Min kæreste har fået mere og mere uren hud i forbindelse med graviditet men må ikke længere bruge den creme hun plejede at bruge fordi man jo skal passe på med hvad man bruger som gravid. Men det genere hende super meget så tænkte at nogen herinde måske havde et råd eller kendte nogle nænsomme produkter mod uren hud som ikke er fyldt med alt muligt usundt for baby? 

Jeg ville overvejer at bruge disse:

http://www.kreablogger.dk/clean-living/laekker-ansigtsmaske/

http://www.kreablogger.dk/clean-living/whipped-body-butter-med-lavendel-sandeltrae-og-ylang-ylang/

De er relativt billige og indeholder intet "snavs"

Anmeld Citér

6. oktober 2016

modesty

Rixus skriver:

Hej med jer.

Det kommer meget an på hvor omfattende hendes problem er. Hvad hedder den creme hun plejer at bruge?

Anmeld Citér

6. oktober 2016

modesty

Jeg ville overvejer at bruge disse:

http://www.kreablogger.dk/clean-living/laekker-ansigtsmaske/

http://www.kreablogger.dk/clean-living/whipped-body-butter-med-lavendel-sandeltrae-og-ylang-ylang/

De er relativt billige og indeholder intet "snavs"

Jeg ville aldrig bruge den slags hvis jeg havde uren hud. Nr. 1 til nød, men bestemt ikke nr. 2. Så går det da først helt galt.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Skouboe

modesty skriver:

Jeg ville aldrig bruge den slags hvis jeg havde uren hud. Nr. 1 til nød, men bestemt ikke nr. 2. Så går det da først helt galt.

Jeg kan fortælle dig at det virker ganske udemærket.

Hvilke ingredienser er det, du ikke bryder dig om?

Anmeld Citér

6. oktober 2016

modesty

Skouboe skriver:

Jeg kan fortælle dig at det virker ganske udemærket.

Hvilke ingredienser er det, du ikke bryder dig om?

Jeg har døjet med uren hud hele mit liv, og hvis jeg smurte rent fedtstof i ansigtet, ville jeg ligne en pizza næste morgen.

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Skouboe

modesty skriver:

Jeg har døjet med uren hud hele mit liv, og hvis jeg smurte rent fedtstof i ansigtet, ville jeg ligne en pizza næste morgen.

Hvor tror du fugten i din fugtighedscreme kommer fra?

Uren hud er i langt de fleste tilfælde hormonelt betinget, og det er også der, det skal behandles. Når det skyldes en midlertidig tilstand som fx graviditet, er der ikke meget andet at gøre, end at være god ved huden - rense den og give den masser af god fugtighed.

Anmeld Citér

7. oktober 2016

modesty

Hvor tror du fugten i din fugtighedscreme kommer fra?

Uren hud er i langt de fleste tilfælde hormonelt betinget, og det er også der, det skal behandles. Når det skyldes en midlertidig tilstand som fx graviditet, er der ikke meget andet at gøre, end at være god ved huden - rense den og give den masser af god fugtighed.

Jeg bruger ikke fugtighedscreme. Hvis jeg gør det, ligner jeg også en pizza næste morgen. Jeg bruger en antibakteriel creme, som er den eneste der hjælper min hud.

I dette tilfælde har hun jo også tidligere haft uren hud, men kan ikke bruge den creme hun plejer fordi der er stoffer i den som ikke må bruges under graviditeten.

F.eks:

"Why does acne sometimes get worse? 

• Oil from skin products, such as moisturisers and make-up, or grease in the workplace (such as a kitchen with fryers)."

http://acneacademy.org/all-about-acne/why-does-it-occur/

Og det er jo også derfor at jeg spørger ind til hvor omfattende problemet er, og hvilken creme hun plejer at bruge - i stedet for at anbefale noget som muligvis kan gøre problemet værre.

(jeg er selvfølgelig helt med på at du kun prøver at hjælpe, men som én der har døjet med det her i rigtig mange år, vil jeg bare gerne yde noget ekstra info)

Anmeld Citér

7. oktober 2016

"Anarkisten"

Rixus skriver:

Hej med jer.

Apotekerne har lige fået nogle nye produkter mod akne og uren hud. Ducray keracnyl og det er ret effektivt. Det fjerner den biofilm som sidder omkring "akne-bakterien" så den (bakterien) kan nedbrydes. 

En rens og en creme  

Anmeld Citér

7. oktober 2016

modesty

"Anarkisten" skriver:

Apotekerne har lige fået nogle nye produkter mod akne og uren hud. Ducray keracnyl og det er ret effektivt. Det fjerner den biofilm som sidder omkring "akne-bakterien" så den (bakterien) kan nedbrydes. 

En rens og en creme  

Har du selv prøvet det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.