Hvor tror du fugten i din fugtighedscreme kommer fra?
Uren hud er i langt de fleste tilfælde hormonelt betinget, og det er også der, det skal behandles. Når det skyldes en midlertidig tilstand som fx graviditet, er der ikke meget andet at gøre, end at være god ved huden - rense den og give den masser af god fugtighed.
Jeg bruger ikke fugtighedscreme. Hvis jeg gør det, ligner jeg også en pizza næste morgen. Jeg bruger en antibakteriel creme, som er den eneste der hjælper min hud.
I dette tilfælde har hun jo også tidligere haft uren hud, men kan ikke bruge den creme hun plejer fordi der er stoffer i den som ikke må bruges under graviditeten.
F.eks:
"Why does acne sometimes get worse?
- Oil from skin products, such as moisturisers and make-up, or grease in the workplace (such as a kitchen with fryers)."
http://acneacademy.org/all-about-acne/why-does-it-occur/
Og det er jo også derfor at jeg spørger ind til hvor omfattende problemet er, og hvilken creme hun plejer at bruge - i stedet for at anbefale noget som muligvis kan gøre problemet værre.
(jeg er selvfølgelig helt med på at du kun prøver at hjælpe, men som én der har døjet med det her i rigtig mange år, vil jeg bare gerne yde noget ekstra info)
Anmeld
Citér