Min ældste havde det med at få bidt hul på sin sut. En dag sagde vi til hende, at næste gang der gik hul på én, måtte det stoppe for det var den sidste vi havde.
Det skete så - tilfældigvis - en aften, hvor vi havde haft besøg af min veninde og hendes datter, som er jævnaldrende med min og som lige var stoppet med sut. Lige dét sammentræf hjalp hende nok en del. Vi fortalte hende, at vi næste dag kunne sende den til julemanden, som så ville sende en gave retur. Desuden lovede vi hende, at hun måtte få en nussekanin (som min venindes datter også havde fået ved suttestop) - altså sådan en slags nusseklud med kaninhoved.
Så første nat uden sut gik helt uden nogle problemer. Næste dag sendte vi sutten til julemanden (hun puttede den selv i postkassen) og hun fik en gave med takkebrev fra julemanden samt den lovede kanin.
Den aften spurgte hun efter sutten én gang og måtte mindes om at den var sendt afsted og nu havde hun kaninen hun kunne nulre med.
Siden har hun ikke nævnt det overhovedet. Så det gik jo super nemt (håber virkelige det kommer til at gå lige så nemt med de andre).
Personligt tror jeg, at det der gjorde det så smertefrit her var:
- At hun kendte en på samme alder der også lige var stoppet.
- At hun selv puttede kuverten i - og selv "gav slip"
- At hun fik et sovedyr, som hun kunne nulre med i stedet for
Og ja, så er det jo vigtigt at stå fast. Hvis hun ved at bare hun skriger længe nok, så får hun den igen, så er det da dét hun gør. 
HELD og LYKKE med projektet
Anmeld
Citér