Eksperthjælp: Tidlige tegn på graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

392 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. oktober 2016

Karen Bøhrnsen

Hej. Jeg håber i kan rådgive mig lidt.

Har haft sex hver anden dag i min ægløsning (uden prævention), hvilket er 6 dage siden.

Har de sidste par dage haft nogle jag i siden, ved underlivet. Og i dag har jeg haft noget lignende mens smerter (følt at der kom mens, men kun helt Hvidt udflåd) - bare en lidt mere stikkende fornemmelse og sådan generelt i underlivet, har derudover følt som om jeg skulle rigtig meget på toilet ;-)

Mit spørgsmål er : kan det være legamentssmærter eller? (Der er stadig 10 dage til mens ) så kan det overhovedet være det ?? Har by the way haft sådan en murrende fornemmelse lige siden æl.

Jeg har testet negativ på g-test indtil videre men kan man allerede se det ?

Det skal lige siges at jeg stoppede på p-piller for 6-7 mdr. Siden.

håber i har nogle erfaringer at dele med mig, og at i kan finde hoved og hale i mit spørgsmål :-)

-hilsen en pige der er spændt på resultat ??????

Karens svar

Kære spændte pige

Det er sjældent, man kan få en positiv graviditetstest, så tidlig i graviditeten. Det kræver nemlig at niveauet at hCG (graviditetshormon) er tilpas højt. Prøv at tage en test om en uge igen. Så vil den højst sandsynligt være positiv, hvis du er gravid.

Der findes dog også andre tegn på graviditet, selv om de dog ikke er helt så sikre som en graviditetstest. Graviditetssymptomerne variere fra gravid til gravid.

• Brystspænding
  • Farveændring af og følsomhed i brystvorterne
  • Forøget tørst og sult
  • Halsbrand
  • Hovedpine
  • Humørsvingninger
  • Hyppig vandladning
  • Ligamentsmerter
  • Morgenkvalme
  • Murren i underlivet
  • Oppustethed
  • Smags- og lugtesansen ændres
  • Træthed

Det er også helt normalt, hvis du slet ikke mærker noget. Nogle kvinder får en lille blødning, hvor menstruationen ville være kommet, fordi hCG-niveauet i kroppen ikke er højt nok til at forhindre en blødning. Det er ikke farligt.

Spændende om jeres ihærdige forsøg bære frugt.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder og ammekonsulent

like og del: https://www.facebook.com/jordemoder.net/

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.