Fortæl om jeres fødsler eller omstændighederne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2016

Mo9ca

MummiT skriver:

I min familie er der en lidt creepy "tradtion" omkring gravide, der har holdt stik de sidste 4 generationer. Når den førstefødte kvinde i et hold søskende er gravid med sit første barn (som alle 4 gange har været en pige) dør den ældste i familien. Da jeg ventede min datter døde min oldefar, og min oldemor døde da jeg lå i min mors mave. Hendes tipoldefar døde da hun lå i maven og min mormors farfar døde da hun lå i maven. Lidt pudsigt og lidt creepy.

Ja, creepy er da det helt rigtige ord i den ligning��

Det må da give noget paranoia hver gang den ældste i søskendeflokken bliver gravid. Både for den gravide men også for den ældste i familien.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2016

Mo9ca

Roselil skriver:

Min ældste er fertilitetsbarn og kender derfor alle datoer i undfangelsen. Langfredag, (altså den dag Jesus blev korsfæstet) blev ægget taget ud og befrugtet og påskesøndag (genopstandelsen) blev han puttet tilbage i maven igen. Han blev født julenat. Han hedder Elias (betyder Herren på hebraisk) kendte ikke navnets betydning da vi besluttede det. Hans far er muslim med mellemnavnet Issa (Jesus på arabisk) jeg er kristen og hedder Dea (gudinde på latin) 

vi joker med at en ny Messias er født, ham der skal skabe fred mellem religionerne

min yngste er for øvrigt født 2. Påskedag

Hold da op hvor en religiøs ligning din familie er. Morsomt. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mo9ca skriver:

Ja, creepy er da det helt rigtige ord i den ligning��

Det må da give noget paranoia hver gang den ældste i søskendeflokken bliver gravid. Både for den gravide men også for den ældste i familien.

Det er ikke noget vi sådan snakker højt om. - Jeg vidste faktisk ikke noget om det før min oldefar døde, og jeg stod der med mave på. Så på den måde skaber det ikke som sådan paranoia. - Og min oldefar var hårdt ramt af demens, så han levede lidt i en anden verden til sidst. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

M (:

Mo9ca skriver:

Specielt. Men det er godt nok meget tidligt. Fandt I ud af hvorfor fødslerne gik i gang så tidligt?

Mvh. M

Ja, desværre kommer vores børn tidligt  

Nej, vi har aldrig kunnet få en forklaring på, hvorfor de kom før tid. Begge fødsler er som tidligere nævnt startet spontant og uden varsel. Jeg har haft helt uproblematiske graviditeter uden de vilde plukveer, blærebetændelse eller andre gravoditetsproblematikker, der kan fremprovokere en tidlig fødsel.

Ej heller er der noget fælles i forhold til børnenes trivsel i maven. Den ældste var helt gennemsnitlig størrelsesmæssigt, hvor den yngste var 18% for lille (men fulgte egen kurve). 

Fødslerne er også startet forskelligt. Første gang fik jeg veer og fødte 5,5 time senere, anden gang gik vandet, efter 2 timer fik jeg veer og yderligere 2 timer senere havde jeg født. 

:/ Så det er rimelig meget et mysterium.. Heldigvis har ingen af børnene men af den tidlige ankomst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.