Fortæl om jeres fødsler eller omstændighederne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.964 visninger
23 svar
19 synes godt om
4. oktober 2016

Mo9ca

...omkring dem.

Jeg kan starte med at fortælle mine egne.

Nu har jeg født to gange og skal føde igen for 3. gang til januar. De to første fødsler var drømmefødsler men omstændighederne omkring dem var en smule specielle.

Efter at have født den første, ringede jeg selvfølgelig til min mor og fortalte hende den glædelige nyhed. På det tidspunkt var hun inde i centrum af Århus. Efterfølgende ringede hun jo rundt til alle hun kendte og fortalte den store nyhed. Under en af samtalerne inde i byen lagde min mor mærke til, at der stod en kvinde og iagttog hende. Efter samtalen kom kvinden hen til min mor og sagde, at hun var næsten helt sikker på, at det var min mors datter som hun havde hjulpet tidligere på dagen med at føde vores søn. Og det var det. 

Det var en meget speciel situation for begge kvinder at stå i. For hvad er oddsene lige for at det kan ske?!!

Anden gang jeg skulle føde var jeg 4 mdr. forinden involveret i et færdselsuheld. Der skete heldigvis intet med baby i maven der. Men jordemoderen som tjekkede baby og mig tænkte på os med jævne mellemrum efterfølgende.

Da fødslen gik i gang var det sjovt nok hende som tog imod os. Jeg huskede hende slet ikke fra den aften uheldet skete, men min kæreste og hende selv kunne godt huske hinanden. Det var selvfølgelig super rart for hende at få lov til at følge baby og mig til dørs. Og det skabte også et specielt bånd på stuen at vi havde den forhistorie med os da vi mødte hende igen til fødslen.

Tak fordi du ville læse med så langt.

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2016

Troldemommi

Da jeg var gravid med Vores ældste havde jeg termin d 8 september, jeg gik over tid og fødte først d 21 september, da jeg så var gravid anden gang havde jeg termin d 28 august, men fødte først d 8 september, så lillebror er født på storesøsters terminsdag. 

bare en lille pudsighed 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Dorthe1986

Jeg født for anden gang her for 10 uger siden. Der er ikke så meget pudsigt omkring fødslen, men mere undfangelsen af hende. Min far døde 4. November 2014 efter et meget kort og aggressivt sygdomsforløb. Min mand og jeg havde tilsammen tre børn og havde en aftale om at vi ikke skulle have flere. Så jeg var jo på p-piller. Der sker så det at jeg bliver gravid på p piller alligevel, hvilket var mærkeligt, både ja fordi det burde jo ikke kunne lade sig gøre men også fordi jeg har pco og har svært ved at blive gravid. Men da jeg så regnede ud hvornår det var sket var det den 4. November 2015, altså på 1 årsdagen for min fars død. Hvis man tror på sådanne ting, ja så er det lidt vildt. Jeg kan i hvert fald ikke lade være med at tænke mit 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

MorTil3+

Vores datter er født den 29 feb 12 altså på skuddagen, lillebror var sat til 4 april 15 men valgte at melde sin ankomst 5 uger tidligere, den dag vi holdte storesøsters fødselsdag 1 marts når hendes rigtige fødselsdag ikke er der. Så de er begge født dagen efter den 28 feb, nu holder vi så storesøsters fødselsdag den 28 feb og hans selvfølgelig den 1 marts.

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Mo9ca

Troldemommi skriver:

Da jeg var gravid med Vores ældste havde jeg termin d 8 september, jeg gik over tid og fødte først d 21 september, da jeg så var gravid anden gang havde jeg termin d 28 august, men fødte først d 8 september, så lillebror er født på storesøsters terminsdag. 

bare en lille pudsighed 

Ja det var da et sjovt sammenfald☺️

Mvh. M

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Mo9ca

Jeg født for anden gang her for 10 uger siden. Der er ikke så meget pudsigt omkring fødslen, men mere undfangelsen af hende. Min far døde 4. November 2014 efter et meget kort og aggressivt sygdomsforløb. Min mand og jeg havde tilsammen tre børn og havde en aftale om at vi ikke skulle have flere. Så jeg var jo på p-piller. Der sker så det at jeg bliver gravid på p piller alligevel, hvilket var mærkeligt, både ja fordi det burde jo ikke kunne lade sig gøre men også fordi jeg har pco og har svært ved at blive gravid. Men da jeg så regnede ud hvornår det var sket var det den 4. November 2015, altså på 1 årsdagen for min fars død. Hvis man tror på sådanne ting, ja så er det lidt vildt. Jeg kan i hvert fald ikke lade være med at tænke mit 

Det lyder næsten som om din fars ånd har haft en finger med i spillet, selvom det for mig lyder helt forkert, at ens far har haft en finger med i ens sexliv .

Dig el. din mand må nok hellere få gjort noget ved underetagen så, med de odds I havde mod jer med det sidste barn her.

Mvh. M

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Mo9ca

MorTil3+ skriver:

Vores datter er født den 29 feb 12 altså på skuddagen, lillebror var sat til 4 april 15 men valgte at melde sin ankomst 5 uger tidligere, den dag vi holdte storesøsters fødselsdag 1 marts når hendes rigtige fødselsdag ikke er der. Så de er begge født dagen efter den 28 feb, nu holder vi så storesøsters fødselsdag den 28 feb og hans selvfølgelig den 1 marts.

Aj hvor specielt. Hvad er lige chancerne for de fødselsdatoer??!!

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Babs12

MorTil3+ skriver:

Skuddag er faktisk det.  24. Februar

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

mine er ikke helt så specielle men storebror deler fødselsdag med oldemor og med lillebror havde jeg termin på oldefars fødselsdag, han kom dog 8 dage tidligere men lidt sjovt alligevel

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Mo9ca

Mulllesmor skriver:

mine er ikke helt så specielle men storebror deler fødselsdag med oldemor og med lillebror havde jeg termin på oldefars fødselsdag, han kom dog 8 dage tidligere men lidt sjovt alligevel

Det er da meget specielt

Mvh. M

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.