Fortæl om jeres fødsler eller omstændighederne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2016

M (:

...omkring dem.

Jeg kan starte med at fortælle mine egne.

Nu har jeg født to gange og skal føde igen for 3. gang til januar. De to første fødsler var drømmefødsler men omstændighederne omkring dem var en smule specielle.

Efter at have født den første, ringede jeg selvfølgelig til min mor og fortalte hende den glædelige nyhed. På det tidspunkt var hun inde i centrum af Århus. Efterfølgende ringede hun jo rundt til alle hun kendte og fortalte den store nyhed. Under en af samtalerne inde i byen lagde min mor mærke til, at der stod en kvinde og iagttog hende. Efter samtalen kom kvinden hen til min mor og sagde, at hun var næsten helt sikker på, at det var min mors datter som hun havde hjulpet tidligere på dagen med at føde vores søn. Og det var det. 

Det var en meget speciel situation for begge kvinder at stå i. For hvad er oddsene lige for at det kan ske?!!

Anden gang jeg skulle føde var jeg 4 mdr. forinden involveret i et færdselsuheld. Der skete heldigvis intet med baby i maven der. Men jordemoderen som tjekkede baby og mig tænkte på os med jævne mellemrum efterfølgende.

Da fødslen gik i gang var det sjovt nok hende som tog imod os. Jeg huskede hende slet ikke fra den aften uheldet skete, men min kæreste og hende selv kunne godt huske hinanden. Det var selvfølgelig super rart for hende at få lov til at følge baby og mig til dørs. Og det skabte også et specielt bånd på stuen at vi havde den forhistorie med os da vi mødte hende igen til fødslen.

Tak fordi du ville læse med så langt.

Mvh. M

Begge mine børn er født før tid, men det pudsige er, at begge børn kom dagen efter min graviditetsfotografering.

Storebror er født 36+3 (foto 36+2) og lillesøster er født 35+1 (foto 35+0).

Begge fødsler er gået i gang spontant, og fotograferingerne var booket lang tid i forvejen. 

Sååååå skal vi nogensinde have barn nr. 3 bliver graviditetsfotograferingen booket tidligst 37+0  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2016

Enheldigkartoffel

Ej hvor skægt og sikke nogle sjove og pudsige historier  Min datter blev undfanget på min fødselsdag (vi har meget sjælden 'gang i den' derhjemme og derfor et kompromis med fødselsdagen, hvor jeg så blev ups-gravid) nå ja og termin juleaften 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Min datter er født samme dag, som min morfar døde efter et trist og langt kræftforløb. Han døde med min mor ved sin side, mens jeg havde veer. Få timer efter fødte jeg. På en eller anden måde gav det bare så meget mening. At livet gik videre i min datter. Min morfar selv sagde, lige inden han døde, at det var rigtigt smukt for ham, og at nu kunne han dø med hjertet fuld af liv, selvom kroppen døde.

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Lisette W

Sjov tråd

Jeg havde termin 10 dage efter jeg skulle aflevere mit speciale. Alle fortalte mig at førstegangsfødende går over tid, så jeg kunne tage det helt roligt. Jeg skulle aflevere en tirsdag men søndag morgen da jeg står ud af sengen går vandet. Jeg sætter mig straks til computeren for at nå, at blive færdig mens min kæreste fare forvildet rundt og pakker. Jeg insisterer på at få min computer med på fødegangen for jeg vil være færdig! Desværre vil jordemoderen ikke have jeg placere computeren på maven fordi babys hjertelyd skal måles og min kæreste nægter at tage diktat. Det skal dog lige siges at de sidste fire timer hvor det begyndte at gøre ondt glemte jeg alt om specialet, og heldigvis var universitetet forstående og lod mig aflevere to måneder senere

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil

Min ældste er fertilitetsbarn og kender derfor alle datoer i undfangelsen. Langfredag, (altså den dag Jesus blev korsfæstet) blev ægget taget ud og befrugtet og påskesøndag (genopstandelsen) blev han puttet tilbage i maven igen. Han blev født julenat. Han hedder Elias (betyder Herren på hebraisk) kendte ikke navnets betydning da vi besluttede det. Hans far er muslim med mellemnavnet Issa (Jesus på arabisk) jeg er kristen og hedder Dea (gudinde på latin) 

vi joker med at en ny Messias er født, ham der skal skabe fred mellem religionerne

min yngste er for øvrigt født 2. Påskedag

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Benjamins'mor

Det eneste jeg lige kan komme på, var da jeg fødte min mindste (af 2) fik jeg tid til igangsættelse på min svigerfars fødselsdag. Men gik dog i gang af mig selv 2 dage før.

Anmeld Citér

4. oktober 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

I min familie er der en lidt creepy "tradtion" omkring gravide, der har holdt stik de sidste 4 generationer. Når den førstefødte kvinde i et hold søskende er gravid med sit første barn (som alle 4 gange har været en pige) dør den ældste i familien. Da jeg ventede min datter døde min oldefar, og min oldemor døde da jeg lå i min mors mave. Hendes tipoldefar døde da hun lå i maven og min mormors farfar døde da hun lå i maven. Lidt pudsigt og lidt creepy.

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Mullesmith

Min 1. Graviditet i 2010 var vild. Vi havde lige overtaget vores hus og efterfølgende samme måned testede jeg positiv og havde kun været kærester i 8mdr. Kan huske at mange havde joket med at vi nok fik tvillinger, min moster kom med 2 huer og sagde det er var bare hvis der nu var 2. Min mors kusine skrev på Facebook og jokede også med at det nok var 2 og dagen inden vi skulle til nakkefoldscanningen havde min mand opdateret på Facebook at nu måtte vi se om der var mere end en og jeg selv havde skrevet lignende kommentarer omkring tvillinger osv. Og da vi endelig kommer til nakkefoldscanningen SÅ VAR DER 2  fuldstændig vanvittigt, men 2 smukke drenge blev født ved planlagt ks i uge 38. Og vejede 3470g og 3340g.

2 graviditet var også skør. Jeg spørger min mand en aften i maj 2015, hvornår vi skulle lave en baby og han svarer "det kan vi bare gøre i aften" og det gjorde vi så, der gik en måned inden vi havde sex igen og forinden det havde vi ikke haft sex nogle uger så jeg ved præcis at det er den aften vores lille Felix er undfanget i 1. Forsøg for 9mdr senere kom en basse på 4690g ud ved en fantastisk nem fødsel. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Mo9ca

M (: skriver:

Begge mine børn er født før tid, men det pudsige er, at begge børn kom dagen efter min graviditetsfotografering.

Storebror er født 36+3 (foto 36+2) og lillesøster er født 35+1 (foto 35+0).

Begge fødsler er gået i gang spontant, og fotograferingerne var booket lang tid i forvejen. 

Sååååå skal vi nogensinde have barn nr. 3 bliver graviditetsfotograferingen booket tidligst 37+0  

Specielt. Men det er godt nok meget tidligt. Fandt I ud af hvorfor fødslerne gik i gang så tidligt?

Mvh. M

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Mo9ca

Lucinde skriver:

Min datter er født samme dag, som min morfar døde efter et trist og langt kræftforløb. Han døde med min mor ved sin side, mens jeg havde veer. Få timer efter fødte jeg. På en eller anden måde gav det bare så meget mening. At livet gik videre i min datter. Min morfar selv sagde, lige inden han døde, at det var rigtigt smukt for ham, og at nu kunne han dø med hjertet fuld af liv, selvom kroppen døde.

Hvor er det symbolsk, at din morfar dør samme dag som din datter fødes. Han må da være din datters skytsengel, hvis du tror på den slags.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.