Alder for hul i ørene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik hul i ørene inden jeg var 6, og der var aldrig nogen problemer.

Thea har spurt om hun måtte få hul i ørne siden hun var 4-5 år, og for mig ku hun godt ha fået det dengang, men far siger nej, og mener hun ska vente til hun er 10. Så hun venter.

I dag var vi i centret, hvor vi så 2 piger på ca 5-6 år, der fik hul i ørene, og thea syntes det var mega sejt. De 2 piger sagde ik et ord til det. Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2016

Leneur

Jeg var 4 år da jeg fik mit det første hul i ørerne. Datteren min var 4 år, da hun gerne ville, så vi aftalte at hun kunne få det som 5-års fødselsdagsgave men der turde hun ikke alligevel, så hun var 6 år, da hun fik huller i ørerne. �� Jeg mener det er helt op til forældrene hvornår de synes deres børn skal have og om de skal have i det hele taget. 

Min datter snakker allerede om nr 2 men det er først når hun bliver 12 år. Skal siges jeg selv har 6 det ene og 4 i det andet, så hun vil nok bare gerne ligne mig. ����❤

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Loa

Min datter har fået som 6 årig.

Der har hun selv efterspurgt det

Anmeld Citér

1. oktober 2016

PernilleogLouis

Min søn fik det da han var 8 - havde nok også fået det tidligere hvis han havde spurgt - har svaret 6 år

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Muhmi

10 år.. Fik mine da jeg var 6, men det synes jeg altså er for tidligt, har ALDRIG været god til at holde mine øreringe i, men heldigvis er de ikke groet sammen..

Er mere forundret over at så mange har stemt "Nyfødt" 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Muhmi skriver:

10 år.. Fik mine da jeg var 6, men det synes jeg altså er for tidligt, har ALDRIG været god til at holde mine øreringe i, men heldigvis er de ikke groet sammen..

Er mere forundret over at så mange har stemt "Nyfødt" 

Jeg har stemt nyfødt. Men for min skyld er det meget kultur betinget. Fik mine i som nyfødt og har aldrig haft problemer med det : )

Min egen datter var 8 måneder da hun fik dem i.

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Skouboe

Herhjemme hedder reglen at når man er startet i skole. 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg har stemt 15 år, da jeg synes, det er en alder, hvor man alligevel får lov til at træffe mange andre beslutninger selv.

Personligt synes jeg, at ørenringe til mindre børn ser prollet ud.

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Mortilah

Jeg har stemt nyfødt. Jeg mener den bedste alder (hvis altså man er til den slags) er 4-6 mdr. da de i den alder ikke piller ved det og det heler lynhurtigt. Ellers først fra de uden problemer kan forstå, hvorfor de skal få renset hullerne, altså 6-8 år. :-) 

Anmeld Citér

2. oktober 2016

2babygirls

Troldemommi skriver:

Johanne på 5 år er begyndt at snakke om at hun gerne vil have hul i ørene, mit klare svar er nej, det må vente til hun bliver noget ældre, det er bare svært for to af hendes jævnaldrende veninder har allerede huller i ørene og hendes kusine på 7 har også, men der er også mange der ikke har endnu, jeg syntes bare det er så tidligt, jeg tænker selv 10-12 år er mere passende, er jeg gammeldags? 

Hvornår syntes du en lille pige tidligst må få huller i ørene? 

Min datter fik da hun var lidt over 5 år. Mest fordi hun ønskede det og min mand synes det var en god idé. Jeg ville helst hun havde ventet til konfirmation da hun er meget følsom. Hun har haft lidt bøvl med hullet nogle gange og hver gang ikke ville have huller mere, men der har jeg så stået fast fordi hun netop fik forklaret at det godt kunne forløbe sådan. Har helt klart fortrudt jeg ikke holdte ved, så lillesøster får ikke så tidligt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.