Nu har vores søn været i indkøring i næsten en måned. Den første uge var vi der kun i 30-60 minutter efter ønske fra vuggestuen. Det var vi i 4 dage indtil min søn skulle prøve at være alene i 5 minutter. Der var han meget ulykkelig.
Ugen efter skulle vi ikke være med på stuen og her var han alene i 10 minutter selv hver dag. Han var dybt ulykkelig og det virkede som at 10 minutter ikke er meget for et lille barn at nå at få "ro" og ikke ret meget tid til at blive trøstet.
Tredje uge skulle han endelig prøve at have lidt mere tid. Først 30 minutter hvor han var ulykkelig men kunne også få ro i de 30 minutter og sad også med lidt legetøj.
Samme gentog sig om fredagen men her var det så en time hvor han så var 50/50 glad / ulykkelig.
Vuggestuen giver udtryk for, at det er besværligt for dem at have min dreng der. Fordi han forstyrrer de andre børn på stuen med sin gråd (i de 15-20 minutter han nu græder) og jeg forstår godt, at det kan være forstyrrende for de andre børn. Men nu er det jo nu engang sådan det er for nogle børn, der synes det kan være lidt ekstra hårdt at starte i vuggestue 
De synes at det er en hård indkøring og giver flere gange udtryk for, at det ikke fungerer. Vi har prøvet flere tiltag for at gøre overgangen nemmere for ham, men det hjælper intet. Nu har vi prøvet snart en måned.
Jeg bliver så ked af det på mit barns vejne, at de giver udtryk for at det er "en umulig opgave", "en hård indkøring" og at han "forstyrrer de andre børn" - jeg tænker først og fremmest, at han af natur er ganske forsigtig og ikke har haft ret meget tid nede på stuen til i det hele taget lige at falde på plads, hvilket jeg tror han har brug for. Det har jeg fortalt vuggestuen.
Jeg ved derfor ikke længere hvad jeg skal gøre. Herhjemme er han altid glad og i stor ståhej (kravler, står selv, går langs sofaen, sludrer, smiler, griner) han er lige blevet 9 måneder og er meget sjældent ked af det.
Men så snart han skal over til pædagogen så hyler han og er helt rød i hovedet, jeg smiler og vinker og går som anvist. Jeg var de første tre uger meget tryg ved stedet og pædagogerne og det er jeg stadig, men jeg må også lige zoome ud for at få overblik over situationen da min dreng har en hård indkøring.
Jeg starter job i november og er bange for, at han ikke når at falde til i vuggestuen indenda. Jeg har forsøgt at lede efter privat dagplejer og børnepasning, men her er intet tæt på og har ingen kørekort, hvilket besværliggøre en afhentning langt væk 
Nogle gode råd derude?