Lidt om vuggestuestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg ville ikke lade den køre helt til på fredag, jeg synes du har været mere end tålmodig! En hel måned og han har ikke engang været der en halv dag alene, det synes jeg virker ret vildt. Tror jeg ville tage den med dem på mandag og overveje om det er det rigtige sted for jeres barn. Er der mulighed for en ny start på en ny stue eller i en anden institution? Du har jo ikke uanede mængder af tid til at køre barnet ind. De ord de har sat på dit barn allerede,  synes  jeg slet ikke er ok. Det er ikke dit barns skyld, at de ikke har personale nok til ar tage sig ordentligt af indkøringen, men det er tydeligvis ham det går ud over. Det synes jeg faktisk som minimum lederen burde få at vide, da vedkommende jo har ansvar for sit personale og her er der da noget der ikke fungerer optimalt! 

Hvordan er din mavefornemmelse? Har du tillid til at personalet har det overskud der skal til ig vil yde den ekstra indsats? Hvis du har det, så kan du selvfølgelig godt fortsætte som du har gjort, men det er altså ok hvis tålmodigheden er sluppet op

Puh tak for alle de gode råd, det betyder virkelig meget for mig  Jeg har slet ikke kunne slappe helt af de her dage fordi det er så vigtigt for mig, at min dreng føler sig tryg og velkommen det sted, han skal passes.

Min mavefornemmelse siger mig, at både leder og pædagoger på stuen er fantastiske og elsker børn. Men med deres normering og de udtalelser, de er kommet med undervejs, gør mig en smule bekymret for om der er tid til at have et så lille barn i vuggestuen. Alle andre børn er over 13 måneder, så der er jo stor forskel på dem.

Jeg har besluttet mig for at nu må far prøve at aflevere (har simpelthen bedt ham tage fri fra arbejde) da jeg har læst, at det nogle gange er nemmere for barnet at sige farvel til far end til mor. Det er selvfølgelig ingen regler uden undtagelser, men i vores tilfælde kunne det være godt at prøve. Det vil han så gøre hele ugen og så må vi evaluere på fredag om, om vores dreng har fået en reel chance dernede og om han trives. Jeg vil så gerne have det lykkedes for ham men som sagt ikke for enhver pris 

Har imellemtiden som en backupplan kontaktet en privat børnepasser, der dukkede op på opslagstavlen igår. Detter er kun ment som en backup men hos denne børnepasser er der kun 4 børn i alt - lige pt. går han i en stor integreret institution med over 8 vuggestuer plus børnehave.

RETTET: Hov og som svar til dit tidligere spørgsmål, så er det altid samme pædagog han sidder hos selvom når jeg kommer er han kravlet hen til en pædagogmedhjælper og væk fra den primære pædagog. Herhjemme i familien kan han sagtens holdes af andre - så sent som i dag så han sin familie fra Fyn som vi ikke ser så tit og ville gerne sidde hos både den ene og den anden, selvom han selvfølgelig lige skulle se dem an 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Ved du hvad. Jeg synes du skal ringe til pladsanvisning og forklare dem situationen. Evt bruge vuggestuen til at hjælpe dem med at forstå du har brug for et andet tilbud. Jeg kender flere hvor plads anvisningen har kunne trylle når det tydeligvis ikke fungere. Måske en dagpleje eller anden vuggestue er mere din dreng. 

Held og lykke 

din dreng skal være der en del så det er værd at finde det perfekte sted til ham

Det er så vigtigt at han er det helt perfekte sted, tak for dit svar  Til at starte med var der ingen vuggestueplads til os på trods af opskrivning fra fødsel (vi bor i Københavns kommune) og jeg måtte derfor kime pladsanvisningen ned dag ud og dag ind, indtil vi fik denne plads i vuggestuen.

Derfor er det selvsagt ganske svært at finde et andet pasningstilbud, nu hvor jeg kæmpede med næb og klør for bare at få noget 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Anonym trådstarter

A-1995 skriver:

Jeg havde taget ham ud og ladet ham starte i en dagpleje.

for det første er det nogle meget hårde ord pædagogerne bruger om dit barn. Jeg var blevet tosset. 

For det andet virker det som om indkøringen bliver trukket i langdrag, og det tror jeg er ligeså skidt som at starte fuld tid første dag. 

At han skal være der 10 min alene giver ingen mening. De fleste vil græde når forældrene går, og så skal de lige have tid til at blive trøstet og glade igen inden de er klar til at lege. Det går der hurtigt 10 minutter med, og så når din søn jo slet ikke at opleve det positive. 

Jeg ville desuden gå til lederen og brokke mig.

Tak for svar!  Jeg er meget enig med dig i, at det er blevet trukket fuldstændig i langdrag og at 10 minutter alene hver dag i en uge ikke er noget, han får noget ud af overhoved.

Har sågar oplevet at komme derned med ham, hvor pædagogen spurgte om vi havde lyst til at tage en hjemmedag fordi han endnu ikke havde fået sin morgenlur. Her tænker jeg, at pædagogen burde have set det som en super chance for at prøve at lade ham sove i vuggestuen.

Jeg ønskede at han skulle prøve at være der bare i 30 minutter i det mindste (hun spurgte jo om vi ville gå hjem nu han ikke havde sovet) og hun sagde, at han lige kunne være der i 5 minutter og så skulle jeg hente ham hjem. Det fungerer selvsagt slet ikke.

Dagpleje var vores 1. prioriteret men har var ingen pladser. Bor i Københavns Kommune og her er fuldstændig støvsuget for både vuggestue- og dagplejepladser  

Kæmpede med næb og klør for overhoved at få en pasningsmulighed til ham i første omgang, og det er så ærgeligt hvis det ikke lykkedes for her er helt tomt med pladser 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg har selv boet i Kbh kommune og det kommer lidt an på hvor du bor. I fx Vanløse er der massere af ledige pladser mens Islands brygge er håbløs. 

Til gengæld er der mange søde private børnepassere og private dagplejere så det  ville jeg gå efter. Jeg ville ikke lade min søn være et sted der virkede som om de ikke gider ham

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Tak for svar!  Jeg er meget enig med dig i, at det er blevet trukket fuldstændig i langdrag og at 10 minutter alene hver dag i en uge ikke er noget, han får noget ud af overhoved.

Har sågar oplevet at komme derned med ham, hvor pædagogen spurgte om vi havde lyst til at tage en hjemmedag fordi han endnu ikke havde fået sin morgenlur. Her tænker jeg, at pædagogen burde have set det som en super chance for at prøve at lade ham sove i vuggestuen.

Jeg ønskede at han skulle prøve at være der bare i 30 minutter i det mindste (hun spurgte jo om vi ville gå hjem nu han ikke havde sovet) og hun sagde, at han lige kunne være der i 5 minutter og så skulle jeg hente ham hjem. Det fungerer selvsagt slet ikke.

Dagpleje var vores 1. prioriteret men har var ingen pladser. Bor i Københavns Kommune og her er fuldstændig støvsuget for både vuggestue- og dagplejepladser  

Kæmpede med næb og klør for overhoved at få en pasningsmulighed til ham i første omgang, og det er så ærgeligt hvis det ikke lykkedes for her er helt tomt med pladser 

Jeg skal lige forstå det helt rigtigt: spurgte du om han kunne være der 30 min og så svarer pædagogen at han kunne være der 5 min, men faktisk helst ville have at i begge tog hjem igen?  det er altså en vanvittig indkøring den vuggestue har gang i.  

Hvad er planen for næste uge? Har du mulighed for at insistere lidt? Fx insistere på at han skal være der en formiddag hvor de putter ham og giver ham noget at spise 

Anmeld Citér

2. oktober 2016

CBbaby

Vi har valgt en privat børnepasser, som fungerer som selvstændig dagplejer. Og det er Intet mindre end det mest fantastiske! Hun er uddannet pædagog. Men ville ikke være i vuggestue mere, da hun synes normeringen er uforsvarlig, og at hun ikke kan forsvare sin faglighed. 

Jeg har aldrig oplevet, at hverken mit barn eller de andre børn har grædt ved, at vi går. Aldrig!

jo de kan protestere ved skiftet, men det er ikke gråd. Det er brok. Men varer max 2-3 sekunder. Vores dagplejer er SÅ dygtig. Og ungerne elsker hende! Indkøringen var på vores børns præmisser og selv der var der ingen gråd, fordi dagplejer gik op i at respektere, at barnet ikke var tryg. Det tog ca 3 uger på den helt rolige måde, men ungerne havde så meget glæde af det! Og det gav pote. 

Hvis jeg var dig, så ville jeg finde en privat. Også når han er så lille. Når de er så små, så kommer de ikke med ud på legepladsen. Det er ikke pædagogernes skyld. Det er simpelthen normeringen og de for få ressourcer.

Jeg synes ofte, jeg hører om, at vuggestuerne ikke har tid til En god indkøring. Kun for meget robuste børn som er lidt ældre. Og den er kørt alt for langt her. 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg skal lige forstå det helt rigtigt: spurgte du om han kunne være der 30 min og så svarer pædagogen at han kunne være der 5 min, men faktisk helst ville have at i begge tog hjem igen?  det er altså en vanvittig indkøring den vuggestue har gang i.  

Hvad er planen for næste uge? Har du mulighed for at insistere lidt? Fx insistere på at han skal være der en formiddag hvor de putter ham og giver ham noget at spise 

Det er korrekt forstået og denne uge går ikke meget bedre. Når den er ovre vil jeg bede om et møde med dem for han har endnu ikke været der i over 1 time og han har været der i en hel måned. Heller ikke prøvet at spise derovre, sove eller blive skiftet. Og det er altså ikke fordi han er bundulykkelig hele tiden (heldigvis da!) så mulighederne for det er der jo også. Jeg synes bare ikke det er i orden 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Det er korrekt forstået og denne uge går ikke meget bedre. Når den er ovre vil jeg bede om et møde med dem for han har endnu ikke været der i over 1 time og han har været der i en hel måned. Heller ikke prøvet at spise derovre, sove eller blive skiftet. Og det er altså ikke fordi han er bundulykkelig hele tiden (heldigvis da!) så mulighederne for det er der jo også. Jeg synes bare ikke det er i orden 

Hvad er deres argumenter for at fortsætte indkøringen på den her måde? 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

tarkoflen

Anonym skriver:

Hvorfor vil du vente til ugen er ovre? Du har været mere end tålmodig, og er i din gode ret til at bede om et møde nu! Og et møde hvor lederen er med! Han/hun kan jo godt være svær at få et møde med, så for at der ikke går for lang tid, skal du nok til at rykke held og lykke med det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.