Jeg kan sagtens forstå din frustration over at i ikke ønsker det samme.
Men lad for guds skyld være med at true ham med at du vil gå hvis han ikke vil have flere børn. Det bør være en fælles beslutning og ikke noget han bliver presset til for at holde på dig. Jeg tror ikke på at der kommer noget godt ud af hvis han får et barn mere selvom han dybest set ikke ønsker det.
Men jeg synes da i bør få jer en ordentlig snak om det. En snak hvor han ikke bare siger nej, men kommer med sine argumenter for hvorfor han ikke vil (og i måske kommer nærmere et svar på om han ALDRIG vil eller om han bare ikke vil lige nu) og du kan få lov at fortælle hvor meget det betyder for dig.
Hvis du så når frem til at han aldrig vil have flere og ikke ændrer mening, så må du jo gøre op med sig selv hvad der er vigtigst for dig. Er det at blive sammen som en familie med et barn, eller er det at splitte familien ad for at få et barn mere med en anden om nogle år?
Sidstnævnte tror jeg ikke på er i din datters interesse. Mon ikke hun hellere vil have sine forældre sammen (hvis de ellers, ud over dette, har det godt sammen) og være enebarn end at være delebarn med en lillebror/søster?
Personligt synes jeg det virker drastisk hvis i ellers har det godt sammen. Men det er jo kun dig der kan vurdere hvad der er rigtigt for dig.
Men start i hvert fald med at tale det ordentligt igennem.
Anmeld
Citér