blandede ægteskaber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2009

Lone Jakobsen

memuffin skriver:

øv... min far er også alkoholiker og det er da ingen af os børn der har arvet ( vi er 4) så måske er du heldig  men kan godt forså du er bekymret sår nu de er disboniple for det

ja ved godt man kan være heldig.... men ved også at selv om de nu kun ser ham en enkelt overnatning hver anden uge....ja så skal jeg bare være lidt ekstra opmærksom på det.
jeg har flere veninder som er vokset op med druk og nu har fundet sig en mand der drikker eller er arbejdsnarkoman...det er en anden side af det som er meget klassisk.
 nå...ikke mere om det....alkohol var jo ikke emnet men meget smukke børn man får når man har hver sin hudfarve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

memuffin

nutche skriver:

ja ved godt man kan være heldig.... men ved også at selv om de nu kun ser ham en enkelt overnatning hver anden uge....ja så skal jeg bare være lidt ekstra opmærksom på det.
jeg har flere veninder som er vokset op med druk og nu har fundet sig en mand der drikker eller er arbejdsnarkoman...det er en anden side af det som er meget klassisk.
 nå...ikke mere om det....alkohol var jo ikke emnet men meget smukke børn man får når man har hver sin hudfarve

enig i alle tingene... der er heldigvis ingen af os der har fundet en mand med misbrugsproblemer men vi har også alle sammen været i teapi og til diverse alanon møder.-.. det insisterede min  far på da han blev ædru ( han har været ædru i 17 år nu )

og ja blandede bør er super lækre

Anmeld

1. oktober 2009

landskronagade

Så vidt jeg ved, så er det ikke genetisk betinget at grønlændere har problemer med alkohol som sådan.

Det der er arveligt er sukkerindholdet i blodet, hvilket kan føre til bla. sukkerafhængighed og derigennem afhængighed af sukkeret i alkoholen. Når man er afhængig af sukkeret, så er der ikke så lang vej hen til alkoholen og sammenholdt med sociale problemer og kulturelle forhold, siger man at alkoholismen er arvelig.

Derfor skulle det ikke være et udbredt problem, hvis en med grønlandske gener lever sundt, både i fysisk og psykisk forstand...

Anmeld

1. oktober 2009

sarahb

memuffin skriver:

så er din mand også muslim som  min ikk..
hvordan har i aftalt med omskæring osv... vi er blevet enige om at vores sønner ikke skal omskæres medmindre de selv vil når de er gamle nok til selv at tage en moden beslutning om det

vores søn er omskåret da vores søn er muslim ... så er det mere hygienisk og minsker sygdomme og er pænere synes jeg så jeg kan kun se fordele ved det. selv hvis jeg var sammen med en anden mand skulle mine drenge omskæres. så det har ikk været et problem.

Anmeld

1. oktober 2009

mama09

Jeg er gift med min dejlige SOMALISKE mand , og vi har Latifa på 6, snart 7 mdr sammen..

Vi har da en del der skal snakkes om en engang imellem, 2 forskellige kulturer - men kærlighed kan klarer meget, og vi har nemlig lært at respektere hinandens forskelligheder (har ikk altid været nemt)

Feks. blev Latifa ikke døbt, men navngivet med fest - vi holder jul, men vi spiser ikke svinekød - o.s.v - sådan er det

hygge nygge til jer

Anmeld

1. oktober 2009

mama09

sarahb skriver:

vores søn er omskåret da vores søn er muslim ... så er det mere hygienisk og minsker sygdomme og er pænere synes jeg så jeg kan kun se fordele ved det. selv hvis jeg var sammen med en anden mand skulle mine drenge omskæres. så det har ikk været et problem.

Latifa skal self ikk omskæres, men min dreng skal (hvis jeg får en) !!

Anmeld

1. oktober 2009

Vingummien

Har haft et langt forhold til en og vi tog det som det kom, han var heldigvis ikke så troende igen som mange muslimer er, han var kristen muslim som de kalder sig hehe. Men han spiste ikke svinekød og det gjorde jeg så heller ikke, kun når vi var i byen eller jeg var ude at spise med en veninde. Syntes det var spændende på nogen måder. Men var nok husholdningen vi ikke helt var enige om da jeg jo er kvinde
Men var nok også det der gik galt, han var for meget muslim på de punkter med andre mænd så da jeg fik et arbejde hvor jeg var den eneste pige gik det bare ned af bakke og vi flyttede fra hinanden.

Anmeld

1. oktober 2009

finkedinke

Mormilla skriver:

Min mand er fra holland Her går det skam fint

ha ha
Jeg læste det som lolland!!
Måske er jeg lidt træt ... Og burde slet ikke være i denne tråd eftersom min mand er dansk. Hav en fortsat god debat

Berith

Anmeld

1. oktober 2009

Miamaja

jeg er gidt med en amerikaner og vi har ikke store kultur forskelle der skaber problemer.

Anmeld

2. oktober 2009

memuffin

Trinehw skriver:

Jeg er gift med min dejlige SOMALISKE mand , og vi har Latifa på 6, snart 7 mdr sammen..

Vi har da en del der skal snakkes om en engang imellem, 2 forskellige kulturer - men kærlighed kan klarer meget, og vi har nemlig lært at respektere hinandens forskelligheder (har ikk altid været nemt)

Feks. blev Latifa ikke døbt, men navngivet med fest - vi holder jul, men vi spiser ikke svinekød - o.s.v - sådan er det

hygge nygge til jer

det lyder sådan nogenlunde som hos os.... vores sønner er heller ikke døbt... vi holder jul og bayram og ellers lever vi som en hver anden familie...men vi har også slebet mange "kultur kanter" af.... især lige da vi blev gift
Heldigvis har min mand været i scandnavien i mange år og det tror jeg også hjælper på forholdet..

Vi spiser heller ikke svin hjemme men ude gør mig og drengene

Jeg tror det er vigtigt at holde fast på sin egen kultur ( såvel som gå på kompromis )når man er gift med en udlænding... især hvis der er børn... de skal jo kende begge sider af deres ophav

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.