blandede ægteskaber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.193 visninger
31 svar
0 synes godt om
1. oktober 2009

memuffin

Er jeg virkelig den eneste herinde der lever i et forhold med en ikke dansk mand? kunne godt tænke mig at høre hvordan andre takler kultur og religionsforskelle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

Lone Jakobsen

memuffin skriver:

Er jeg virkelig den eneste herinde der lever i et forhold med en ikke dansk mand? kunne godt tænke mig at høre hvordan andre takler kultur og religionsforskelle

hejsa
er klar over at det ikke helt er det samme. men jeg havde i 4 år et forhold til en grønlænder. så kender ikke meget til forskelle i religion.... men mest til det med at nogen folk kiggede med meget stor nysgerrighed efter os...og vores børn.

Anmeld

1. oktober 2009

memuffin

nutche skriver:

hejsa
er klar over at det ikke helt er det samme. men jeg havde i 4 år et forhold til en grønlænder. så kender ikke meget til forskelle i religion.... men mest til det med at nogen folk kiggede med meget stor nysgerrighed efter os...og vores børn.

det er da det samme...  det får ens børn til at se anderledes ud og det kan folk godt kigge skævt til... min mand er albaner og mine børn har lys hud man alligevel kigger folk især når man kommer gående sammen med sin mand...

Anmeld

1. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg tror der er flere herinde end Jer to
måske de kommer på i aften, så prøv at skrive i indlægget igen der

Anmeld

1. oktober 2009

memuffin

Caroline86 skriver:

jeg tror der er flere herinde end Jer to
måske de kommer på i aften, så prøv at skrive i indlægget igen der

ja det må jeg prøve

Anmeld

1. oktober 2009

sarahb

jeg er gift med en pakistaner... og vi har en søn på 11 mdr

Anmeld

1. oktober 2009

memuffin

jeg er gift med en pakistaner... og vi har en søn på 11 mdr

så er din mand også muslim som  min ikk..
hvordan har i aftalt med omskæring osv... vi er blevet enige om at vores sønner ikke skal omskæres medmindre de selv vil når de er gamle nok til selv at tage en moden beslutning om det

Anmeld

1. oktober 2009

AnneKH

Hmm... mon jeg kan blande mig her??
Jeg var (er ikke længere) sammen med en Græsk Cypriot 2 år, og vi boede sammen på Cypern.
Jeg kunne dog ikke klare kulturforskelllene da der blev snak og børn og bryllup, så jeg valgt at stikke halen mellem benene og skynde mig hjem til Danmark igen..
Det er spændende at opleve en fremmed kultur på tæt hold, og være i et forhold med en ikke-dansker, men det kan altså også blive LIDT FOR spændende, når manden begynder at snakke om black-listing af børn i lufthavnen (så man ikke kan flyve uden mandends tilladelse), samt om fysisk afstaffelse som et pædagogisk læremiddel... Nej tak, siger jeg bare! 
Idag bor jeg med min danske kæreste og vi venter os vores første barn - en lille prínsesse.. og jeg har ikke fortrudt et øjeblik, at jeg tog hjem! 

Kra, Anne
27+5

Anmeld

1. oktober 2009

memuffin

AnneKH skriver:

Hmm... mon jeg kan blande mig her??
Jeg var (er ikke længere) sammen med en Græsk Cypriot 2 år, og vi boede sammen på Cypern.
Jeg kunne dog ikke klare kulturforskelllene da der blev snak og børn og bryllup, så jeg valgt at stikke halen mellem benene og skynde mig hjem til Danmark igen..
Det er spændende at opleve en fremmed kultur på tæt hold, og være i et forhold med en ikke-dansker, men det kan altså også blive LIDT FOR spændende, når manden begynder at snakke om black-listing af børn i lufthavnen (så man ikke kan flyve uden mandends tilladelse), samt om fysisk afstaffelse som et pædagogisk læremiddel... Nej tak, siger jeg bare! 
Idag bor jeg med min danske kæreste og vi venter os vores første barn - en lille prínsesse.. og jeg har ikke fortrudt et øjeblik, at jeg tog hjem! 

Kra, Anne
27+5

nej kan sgu godt forstå du stak halen mellem benene... godt du fandt ud af det før i fik børn hva... tillykke med graviditeten

Anmeld

1. oktober 2009

Mormilla

Min mand er fra holland Her går det skam fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.