Graviditet = giftemål ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2009

RumlesMor

karina22 skriver:

drømme bryllup er da når ens barn går bagved og kaster blomser, i en flot kjole eller smoking...

Lige præcis...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2009

malou

Tja..... jeg havde nu heller ikke regnet med at Dennis og jeg skulle giftes... men det blev vi for at sikre hinanden og vores lille guldklump. men jeg vil lige sige at selv om vi er gift.... så er han altså stadig min kæreste mere end noget andet.... hvof ved jeg egentlig ikke.... vi taget også det store kirke bryllup een dag når huset er bygget færdigt... har pt ikke råd

knus malou

Anmeld

4. oktober 2009

Miaka

Jeg har altid drømt om at blive gift som topmålet i livet, om end ikke bedre end vores lille datter eller søn ved vores side. Jeg ville være i den 7 himmel, hvis jeg kunne smække barnedåb og bryllup sammen. Ikke pga traditioner og jeg er heller ikke troende. Men fordi det er en chance for at få hele familien samlet til en festlig begivenhed. og samtidig en oplevelse hvor man kan forkæle sig selv, og vise hvor meget man elsker hinanden.
Jeg ser meget frem til det, så hvis folk spørger engang når jeg går med "rogn" Så siger vi nok, når spiren engang skal døbes

Anmeld

8. oktober 2009

LMM

ha ha MEGET MÆRKELIGT !!!!  
Har lige mødt en ældre mand, da jeg var ude og gå med min hund, han kom over til mig og begyndte at snakke med mig.. hyggeligt hi hi.. og han sagde pludselig tillykke med maven!! som jo så småt kan ses... og så begyndte han så med at vi skulle giftes, - altså min kæreste og jeg .. og hvor vigtigt det var... pyhhaaa... skal lige siges jeg har aldrig mødt manden før.. han snakkede i en halv time og at blive gift når man vendter sig..

hmm først er det familie og venner der hele tiden spørger om man skal giftes, men også fremmede mennesker!!! ha ha ha ha

Anmeld

8. oktober 2009

Ansemusen

Jeg læste lige i går, at hvis man skriver begge forældre på forældremyndigheden, gælder det også ved brud selvom man ikke er gift. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det!

Vi har været sammen i 8,5 år og bliver sgu nok ikke gift før om 5-10 år. Vi ønsker også et kæmpe bryllup hvor vi har råd til at have alle med, som vi har lyst til at dele den store dag med!

Desuden skal man lige huske på, at hvis man gifter sig, har man forsørgerpligt overfor hinanden og er altså ikke sikret kontanthjælp på samme mpde, som hvis man ikke var gift. Sikkert langt fra relevant for alle!

Anmeld

8. oktober 2009

Skouboe

Hvis man er gift bliver manden automatisk regnet som far til barnet - uanset om han er det genetisk eller ej ;o)

Hvis man ikke er gift, er der lige en smule papirarbejde der skal overstås, før far juridisk er far og dermed har fælles forældremyndighed.

Det er nemmest at gøre efter barnet er født - før er noget bøvl, da barnet ikke har et CPR-nummer, men hvis man venter til efter barnet er født kan man i de fleste kommuner klare det hele elektronisk hvis man har en digital signatur.

Basalt set skal moderen angive faderen som far og han skal bekræfte faderskab via en såkaldt omsorgs- og ansvarserklæring. Alle reglerne og blanketterne findes på: www.personregistrering.dk

Iøvrigt betyder skilsmisse ikke noget for forældremyndigheden - den vil stadig være delt.

Anmeld

8. oktober 2009

nevfaniel

mig og min mand blev gift efter 6 måneder da han skulle udsendes til afghanistand, men babyen var vi igang med så da vi lige nu er ved at flytte nyt hus og skal kirke vies okt 2010, kom der selvfølig en posetiv test midt i alt rodet vi blev glade da vi havde prøvet i 2 år men nu skal vi alså have både bryllup og barnedåb den 10/10-2010 ...hehehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.