Graviditet = giftemål ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.078 visninger
27 svar
0 synes godt om
1. oktober 2009

LMM

pyhhaa er i uge 19 nu og har slet ikke tal på hvor mange gange vi er blevet spurgt om vi skulle giftes!

Vi har godt nok været kærester i 5 ½ år, og vendter barn.. 

jeg nyder at vi bare er kærester og vil gerne en dag have et kæmpe prinsesse bryllup..
hvad synes i??
jeg har fået afvide at det er bedst vi gifter os når man skal have barn.. men hvorfor??

pyhhaa er så forvirret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg står i samme situation. Vi venter os men er ikke hverken gift eller forlovet... Jeg ville gerne have været forlovet inden vi blev gravide, men nu hvor det skete så hurtigt så vil jeg helst vente med frieriet til jeg har født og er ovre amme-psykosen    så vi kan tage den kæresteaften med champagne osv som hører sig til...

Vi plejer at joke med det når folk spørger om vi så skal giftes. Vi plejer at kigge på hinanden og sige "neej... nu prøver vi lige med et barn først og ser om det går... Så kan vi jo altid gifte os senere..."

KH
Rosa

Anmeld

1. oktober 2009

Valle81

LMM skriver:

pyhhaa er i uge 19 nu og har slet ikke tal på hvor mange gange vi er blevet spurgt om vi skulle giftes!

Vi har godt nok været kærester i 5 ½ år, og vendter barn.. 

jeg nyder at vi bare er kærester og vil gerne en dag have et kæmpe prinsesse bryllup..
hvad synes i??
jeg har fået afvide at det er bedst vi gifter os når man skal have barn.. men hvorfor??

pyhhaa er så forvirret

Hejsa,

ET så tror jeg folk siger det af vane:0)

To, så er det for at de ønsker i sikrer hinanden, hvis en af jer skulle falde bort.

Men der er lavet nye regler, hvis man har boet sammen i to år, så er reglerne omkring sikring af hinanden de samme som hvis man er gift.

Mener bestemt ikke man bare behøver at gifte sig fordi man får barn, synes sagtens i kan vente, til der er råd til lige det brylllup i vil have:0)

Knus fra Christina, som venter barn med min skønne kæreste, og vi har ingen planer om at blive gift lige foreløbigt:0)

Anmeld

1. oktober 2009

LouiseNielsen

Vi blev enige om at droppe p-pillerne d 10 maj. D 16 maj blev vi forlovet, og det havde været planlagt noget tid, ringene var bestilt inden vi besluttede os for at smide pillerne. Jeg testede positiv d 3 august, har termin d 11 april 2010 og vores bryllup skal stå d 3 juli 2010... Datoen for bryllup var sat inden jeg testede positiv. Nu bliver det bare bryllup og barnedåb i et....

Anmeld

1. oktober 2009

MoarViborg

Åhh! Det er vi også bare blevet spurgt om 100 gange! Men ligesom du, drømmer jeg om et rigtig prinsesse bryllup!  Og det skal der spares sammen til! Vi valgte i stedet at skrive testamente i første omgang!

Anmeld

1. oktober 2009

lunde

sjovt at alle spørg om det... 
jeg har været sammen med min kæreste i over 8 år, og vi har en skøn datter på 3 år.
men der er ingen af os som ser nogen grund til at blive gift. 
man skal jo bare sikre hinanden igennem   fagforegning, forsikringer osv...  også er det dyrt at blive gift, hvis man bare vil ha et lille prinsesse bryllup...
og det vil de fleste piger/damer jo...   
lige nu for vores vedkommen, spørg alle, om hvornår vi skal ha nr 2. 
det er ligeså irriterende..

Anmeld

1. oktober 2009

Tulle28

Åh ja det spørgsmål altså... Jeg vil gerne have et rigtig bryllup, men jeg gider altså ikke krabbe ned af kirkegulvet med stor mave på. Så det må blive på et senere tidspunkt (og iøvrigt skal køresten jo lige på knæ) så jeg kan nyde det hele i fulde drag OG drikke champagne

Anmeld

1. oktober 2009

MoarViborg

Tulle28 skriver:

Åh ja det spørgsmål altså... Jeg vil gerne have et rigtig bryllup, men jeg gider altså ikke krabbe ned af kirkegulvet med stor mave på. Så det må blive på et senere tidspunkt ( og iøvrigt skal køresten jo lige på knæ) så jeg kan nyde det hele i fulde drag OG drikke champagne

Åhh ja.. mindre detalje  Min kæreste har heller ikke været på knæ, såå det er måske også en del af årsagen til ventetiden! Og han ER jo trods alt en del af brylluppet

Anmeld

1. oktober 2009

MoarViborg

Tulle28 skriver:

Åh ja det spørgsmål altså... Jeg vil gerne have et rigtig bryllup, men jeg gider altså ikke krabbe ned af kirkegulvet med stor mave på. Så det må blive på et senere tidspunkt ( og iøvrigt skal køresten jo lige på knæ) så jeg kan nyde det hele i fulde drag OG drikke champagne

Åhh ja.. mindre detalje  Min kæreste har heller ikke været på knæ, såå det er måske også en del af årsagen til ventetiden! Og han ER jo trods alt en del af brylluppet

Anmeld

1. oktober 2009

Kaufie

Vi valgte at blive gift under graviditeten. Og var jeg ikke gravid havde vi sikkert ventet - så man kan jo godt sige at vi blev gift fordi jeg var gravid. Men på den anden side ville jeg ikke vælge at få barn med en jeg ikke ville gifte mig med, da det at få barn jo ligesom er lidt mere forpligtende end at sige ja i kirken/rådhuset.

Min mand har aldrig kendt sin far - så det var meget vigtigt for ham at rammerne for vores dreng var helt i orden - og for ham betød det at blive født i ægteskab.

Vi skrev testamente da vi købte hus sammen - men at gifte sig ER nu engang det bedste man kan gøre for at sikre hinanden i tilfælde af at en skulle falde bort. Måske er der ændret i lovgivningen siden - vi blev gift i marts 2007 - og der var det sådan.

I kan jo tage et smut på rådhuset - og så vente med det store bryllup til barnet er født, pengene er der etc og hold den store prinsessefest.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.