Instution? Hvornår ? Dagpleje vs vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2016

Dorthe1986

Nu gik min søn i dagpleje hvilket jeg personligt synes er en lidt bedre overgang fra at være hjemme med mor til at skulle ud og passes. Det er jo ikke børnenes behov at komme ud i den alder. 

Nu går han så i børnehave og det er en privat en. Og efterhånden har jeg fået kendskab til også de kommunale institutioner og aldrig om jeg ville vælge vuggestue eller børnehave hvis det er kommunalt. Normeringen er så dårlig og det går ud over alt. Så her er det dagpleje eller privat institution. Dog kommer min datter til at blive passet hjemme af hendes far indtil børnehaven 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

anonym12

MummiT skriver:

Min veninde har haft begge sine børn i dp, og der var 5 børn til 1 voksen. Sådan var det også da jeg og min søster gik i dp, men det er selvfølgelig et par dage siden.

Men altså som sagt er der ofte (i hvert fald i min datters vuggestue) 6-7 børn på hver stue, med 2 voksne, og det giver jo en helt anden nominering. Lige i øjeblikket har de mange børn, fordi der er startet en masse nye små børn, og de ældste (bl.a. min datter) endnu ikke er startet i børnehaven, men til gengæld har de 3 voksne på stuerne når der er tryk på, midt på dagen. 

min har ikke gæstebørn og max 4, men hun er også privat. Så måske det er derfor. indtil November har hun dog kun 3, hvilket jeg synes er SÅ fedt.

Anmeld Citér

20. september 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Det er svært at sige hvilken pasningsform, andre skal vælge, da det kommer an på det enkelte barn og kvaliteten af de enkelte pasningstilbud. Her hos os, har vi slet ikke haft et valg. Hvis man ville have pasningsgaranti, skulle man vælge dagpleje, da vuggestuerne i området er helt fyldt op. Med det store babyboom er dagplejerne også ved at være fyldt op, så denne gang har jeg ikke selv kunnet vælge, hvilken dagpleje jeg ville have, som jeg ellers kunne med storesøster for nogle år siden.

Begge vores unger er startet, da de var 9-10 måneder, og det har været i dagpleje begge gange. Selv om vi ikke har haft muligheden for at vælge vuggestue, er jeg meget glad for, at vores er endt i dagpleje, da dagplejen fungerer supergodt her hos os. Normeringen hedder max. 4 børn til 1 voksen medmindre, der er et gæstebarn, og dette er kommunal dagpleje, så normeringen varierer nok fra kommune til kommune.

Dagplejegruppen mødes fast 1 gang om ugen til fælles leg i den lokale gymnastiksal og hver anden uge i legestue. Derudover mødes de på kryds og tværs, som de har lyst til, så vores børn kender hinanden og de andre dagplejere de få gange, de har skullet i gæstepleje. Derudover har gruppen et tæt samarbejde med børnehaven, så da vores datter skulle starte i børnehave kendte hun allerede børnehaven, pædagogerne og mange af de andre børn.

Havde vi haft et valg, ville vi derfor også have valgt dagpleje pga. den måde det fungerer så godt i vores område. Havde det i stedet været en gruppe, som dem man hører skrækhistorier om med dagplejemødre, der er brændt ud, fremmede gæsteplejere og mange fraværsdage, så ville vi hellere have haft vuggestue.

Anmeld Citér

20. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
anonym12 skriver:

1 voksen til 5 børn. Er det ikke 1 til 4? 

i så fald er jeg ekstra glad for vores, da hun pt har valgt kun at ha 3 unger, men hun kommer snart op hendes max, som er 4.

Ja det er korrekt - det hedder 1-4. 

Anmeld Citér

21. september 2016

Wiilliam

Mette0105 skriver:

ja hvornår begyndte jeres i instution? Og var det dagpleje eller vuggestue? Kan ik beslutte mig om det skal være det ene eller andet? :/

Min den store var 12 måneder . Han er kommet i vuggestue da de i vuggestue både er sammen med mindre og store børn. Og de lære rigtig meget af og tage hensyn både den ene og den anden vej. Vi er på heldig børnehaven ligger sammen med. Og de har hver sin stue. og sfo er i den anden ene. Vi valgt ud fra at dagpleje ville vi ikk have en chance for at nå at hente. Da de lukker her i mellem 15 og 16. og kl 14 om fredagen.   Men op og mærke i maven hvordan og hvorleds

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.