Instution? Hvornår ? Dagpleje vs vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter startede i vuggestue da hun var 9 mdr, og elsker det.

Jeg valgte vuggestue fordi jeg synes det var trygt at vide med sikkerhed at dem der tager sig af min datter er uddannet til det, og der er stortset altid 2 voksne på hver stue, så børnene er ikke alene selvom der er en der skal skiftes eller hjælpes på wc. 

Normeringen er den samme som i dagpleje; 1 voksen pr 5 børn. Men det betyder også at hvis der er 6 eller 7 børn så er der 2 voksne. Og så bliver normeringen jo pludselig bedre.

Og så har min datter bare alle dage været meget udadvendt, så jeg synes det passede bedst til hende, og er så glad for mit valg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

EAF

Vi valgte kommunal dagpleje til vores dreng, da han var 7 måneder. Er selv kommunaldagplejer den dag idag. 

Anmeld Citér

19. september 2016

Vik

Begge mine gik/gå i privat dagpleje. Den store var 11 måneder da hun startede og lillebror 13 mdr, men holdt en del fri. 

Jeg synes dp er en fantastisk overgang fra at gå hjem med mor til at starte i pasning. Der er ikke så mange børn, men samtidig dækker det det social behov børn har i starten.  Dp mor har tid til hver enkelte barn og der er ingen stress på sammen måde som jeg oplever i vuggestuen ( er selv pædagog). Det er det rigtig valg for mine børn, men selvfølgelig er alle børn forskellige. 

Jeg vil også råde dig at blive hjem med den lille så længe som muligt. Det tid kommer aldrig tilbage, nyd det sammen med dit barn. De har ikke så meget behov for andre børn, mor/far er de vigtigste mennesker i deres liv 

Nu er min dreng snart 17 mdr og jeg savner vores stille og rolig hverdag på barsel

Anmeld Citér

19. september 2016

anonym12

MummiT skriver:

Jeg valgte vuggestue fordi jeg synes det var trygt at vide med sikkerhed at dem der tager sig af min datter er uddannet til det, og der er stortset altid 2 voksne på hver stue, så børnene er ikke alene selvom der er en der skal skiftes eller hjælpes på wc. 

Normeringen er den samme som i dagpleje; 1 voksen pr 5 børn. Men det betyder også at hvis der er 6 eller 7 børn så er der 2 voksne. Og så bliver normeringen jo pludselig bedre.

Og så har min datter bare alle dage været meget udadvendt, så jeg synes det passede bedst til hende, og er så glad for mit valg

1 voksen til 5 børn. Er det ikke 1 til 4? 

i så fald er jeg ekstra glad for vores, da hun pt har valgt kun at ha 3 unger, men hun kommer snart op hendes max, som er 4.

Anmeld Citér

19. september 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Hvis vi skulle være dækket af pasningsgarantien, skulle vi vælge inden vores datter var 4 uger. Synes det var svært for havde ingen ide om hvor hun ville trives bedst. Så kiggede på hvor jeg ville trives bedst. Hun kom i kommunal dagpleje da hun var 10 mdr. Hun ville have bedst af at starte en måned før, men det var ikke nemt at vide. Og det er simpelthen fantastisk, hun elsker at være der. I vores område er der ikke nogle private dagplejer, de kommunale er simpelthen så gode at behovet ikke har været der

Jeg jagtede folk for at høre deres erfaringer med de forskellige dp og vi valgte så hende hvis livsstil passede bedst med vores. 

Vuggestuen her i byen er meget stor, og for mig virkede det upersonligt. Vores datter var meget syg et halvt års tid, og på de gode dage kunne hun godt komme i dagpleje og få en dejlig dag, men havde det været vuggestuen så ville det have været ALT for meget. 

Anmeld Citér

19. september 2016

A-1995

Mine går i kommunal dagpleje, og startede begge to som 9 mdr. Der er 4 børn til 1 voksen, og der er ro og tid..

Derudover er der jævnligt besøg at supervisoren som holder øje med børnenes individuelle udvikling, hvilket der ikke er i den private dagpleje, og det synes jeg er et kæmpe minus ved de private.

Synes at dagpleje er en god overgang fra hjemmet og ud i pasningstilbud. Kunne aldrig drømme om at sende dem ud i en vuggestue. Mine drenge elsker deres dagplejemor.

Anmeld Citér

19. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
anonym12 skriver:

1 voksen til 5 børn. Er det ikke 1 til 4? 

i så fald er jeg ekstra glad for vores, da hun pt har valgt kun at ha 3 unger, men hun kommer snart op hendes max, som er 4.

Min veninde har haft begge sine børn i dp, og der var 5 børn til 1 voksen. Sådan var det også da jeg og min søster gik i dp, men det er selvfølgelig et par dage siden.

Men altså som sagt er der ofte (i hvert fald i min datters vuggestue) 6-7 børn på hver stue, med 2 voksne, og det giver jo en helt anden nominering. Lige i øjeblikket har de mange børn, fordi der er startet en masse nye små børn, og de ældste (bl.a. min datter) endnu ikke er startet i børnehaven, men til gengæld har de 3 voksne på stuerne når der er tryk på, midt på dagen. 

Anmeld Citér

19. september 2016

FrkGranger

MummiT skriver:

Min veninde har haft begge sine børn i dp, og der var 5 børn til 1 voksen. Sådan var det også da jeg og min søster gik i dp, men det er selvfølgelig et par dage siden.

Men altså som sagt er der ofte (i hvert fald i min datters vuggestue) 6-7 børn på hver stue, med 2 voksne, og det giver jo en helt anden nominering. Lige i øjeblikket har de mange børn, fordi der er startet en masse nye små børn, og de ældste (bl.a. min datter) endnu ikke er startet i børnehaven, men til gengæld har de 3 voksne på stuerne når der er tryk på, midt på dagen. 

Min dp har kun 4 børn, hun kan have 5 hvis der er gæste barn og det er kun en kort periode eller enkelte dage 

Anmeld Citér

19. september 2016

lilledittemor

Mette0105 skriver:

ja hvornår begyndte jeres i instution? Og var det dagpleje eller vuggestue? Kan ik beslutte mig om det skal være det ene eller andet? :/

Den første startede da hun var 21 måneder og lillesøster da hun var 18 måneder. 

Storesøster var lidt skrøbelig og havde nok haft godt af at gå i dagpleje i stedet for vuggestue - lillesøster derimod kunne slet ikke vente med at komme i vuggestue og hun ville sgu ikke med hjem når storesøster blev afleveret

Jeg er gravid med nr. 3 og må indrømme at jeg ikke er kæmpe fan af vuggestue, men vi må jo se hvilket slags barn hun bliver. Jeg hælder nok mest til dagpleje eller at hun først starter i børnehave når hun kommer til den alder.

Anmeld Citér

19. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
MummiT skriver:

Vores dagplejer har altså kun 3 børn, og meget sjældent et barn i gæstedagpleje.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.