Instution? Hvornår ? Dagpleje vs vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.028 visninger
24 svar
7 synes godt om
18. september 2016

Mette0105

ja hvornår begyndte jeres i instution? Og var det dagpleje eller vuggestue? Kan ik beslutte mig om det skal være det ene eller andet? :/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2016

Sommerblomst21

Mette0105 skriver:

ja hvornår begyndte jeres i instution? Og var det dagpleje eller vuggestue? Kan ik beslutte mig om det skal være det ene eller andet? :/

Min pige starter i privat dagpleje når hun er 13 måneder. Jeg er stor fortaler for dagpleje og specielt privat dagpleje 

Anmeld Citér

18. september 2016

prinsesse2016

Vores datter skal går i dagpleje, når hun skal begynder at går i dagpleje er hun 6 måneder. Mange vil måske mener at det er tidligt, 

så mit råd til dig er at vælg dagpleje.

venlig hilsen fra 

prinsesse2016

Anmeld Citér

18. september 2016

De3Guldklumper

Den ældste startede som 9 mdr i vuggestue

nr 2 startede som 11 mdr i vuggestue og nr 3 startede som 9 mdr i en stor dagpleje med 3 dagplejere til 10 børn.

vi har været glade for begge dele. Men nu har vi også altid skulle aflevere det samme sted og det har været skønt. Frem for at kunne riskerer at blive ringet op tidlig om morgen og man så først skal ha hentet barnevogn ved dp og ha afleveret til tiden ved ny dp (i tilfælde af gæste dp) man kan også risikere at få en dp som altid er syg og man derved får mange skift. 

Vores stor dagpleje sidesætter jeg med vuggestue (selvom jeg ikke må hvis man spørger dp kontoret) dog er normeringen bedre og tiden til det enkelte barn er større

Anmeld Citér

18. september 2016

baby_drømme

Min søn startede i vuggestue, da han var 10 måneder. Vi har været utrolig glade for at have ham i vuggestue, og nu hvor han er startet i børnehave, samme sted da det er integreret institution, er det hele lidt nemmere fordi han kender mange af de voksne og børn.  

Anmeld Citér

19. september 2016

AnoMom

Mette0105 skriver:

Min søn startede da han var 10 måneder gammel og jeg valgte vuggestue. Det gjorde jeg udfra at jeg kunne finde flere fordele end ulemper der ko tra dagpleje hvor jeg fandt flere ulemper end fordele efter hvad jeg føler er det rigtige for min søn :-)

Anmeld Citér

19. september 2016

lineog4

Alle mine 3 har gået i vuggestue, de var henholdsvis 14 mnd, 10,5 mnd og 16 mnd da de startede. 

Min anke ved dagpleje er der kun er en voksen, aldrig en voksen der lige kan aflaste, en voksen der lige kan tage over hvis man er ved at koge over, aldrig en voksen der tager lille Pia der vågner efter 15 minutter og bare ikke vil sove videre, ikke en voksen at sparre med i nuet. 

Anmeld Citér

19. september 2016

MHB

Begge vores er/har været vuggestuebørn. Det var det jeg synes passede bedst til dem, vi blev ellers tilbudt en dagplejeplads til den ældste først fordi der er pladsmangel i vuggestuerne hvor vi bor, men den takkede jeg Nej til.

Jeg tror man skal gøre det der føles rigtigt for en selv og det barn det handler om. 

Jeg har selv gået i vuggestue og min søster i dp fordi det var det, min forældre vurderede passede bedst til os  

Anmeld Citér

19. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vi havde ønsket vuggestue, men det var umuligt at få en plads, så han endte i dagpleje. 

Det er så godt for ham! Han startede, da han var 10 måneder, og nu er han lige knap 2. 

Han knuselsker sin dagplejemor, som er naturdagplejer. Det er så rart, at hun har god tid til hvert enkelt barn, og kan tilpasse dagene til hvis et af børnene har en dårlig dag, har brug for en ekstra lur eller lign. 

Anmeld Citér

19. september 2016

anonym12

Vi valgte privatdagpleje. Han var ca 9 mdr da han startede.

Vi valgte hende fordi hun er fantastisk til de unger. Hun er god til at rumme dem.....også når de er sure og trælse. Hun lader dem ikke græde sig selv i søvn, han må sidde med maden selv. Har han en off dag, så kommer han ofte i hendes bæresele. Jeg ELSKER den dame. Jeg holder gerne ferie når hun har ferie (vi deler det lidt op og skiftes) for at min dreng kan komme hen til hende. Han er SÅ tryg ved hende og lige så vigtigt det er vi også. De er ofte i legestue, ude at cykle, ser på toge, i zoo o.s.v. Og de spiser primært økologisk.

Han  var sikkert også blevet glad i vs (han er meget udadvendt) og i en anden dp.

Vi valgte umiddelbart dp, pga alle de historier om pædagoger der ikke kan rumme når ungerne er sure og som hellere vil drikke kaffe end være sammen med ungerne (jeg er med på at det er de færreste der er sådan), om vs børn der ikke får solcreme på, som ikke får skiftet ble o.s.v. Ved at vælge dp kunne vi 100% selv vælge hvem der skulle passe vores barn, det er den samme person som har ansvaret hver dag! Det er vigtigt for os. Men jeg er sikker på at der findes fantastiske vs og dårlige dp. Så jeg ville kigge på barnet og mærke efter om man stoler på stedet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.