Billig madplan.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2016

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:

Tak for svar, billigere bolig kan desværre ikke komme på tale, for det første har jeg ikke råd til nyt indskud, da jeg allerede har et indskudslån v. kommunen jeg betaler af på, det vil koste en bondegård at skulle renovere vores nuværende bolig og sidst men ikke mindst så bor vi tæt på familie, skole og legekammerater og en billigere bolig ville betyde at skulle flytte fra byen og dermed en merudgift på offentlig transport. Jeg har selv tænkt tanken men en tilsvarende bolig ville alligevel koste nogenlunde det samme som det vi bor i nu. En mindre lejlighed ville gøre at jeg skulle sove i stuen, det ville jeg så heller ikke have noget imod men så ville det betyde at man skulle ud og investere i en ny sovesofa, noget jeg igen heller ikke ville have råd til. 

Kan sagtens forstå det er dyrere at flytte, men må lige kommentere alligevel  vi boede i en del år i en toværelset tæ voksne og er barn. Vi fik aldrig investeret i sovesofaen, så havde en dobbelt (140cm) i stuen og det fungerede okay som sofa - var faktisk rigtig hyggeligt og savner det en gang imellem. Og de børn der kom på besøg nød de måtte hoppe i sengen, lave biograf i en seng og meget mere.

Med hensyn til mad, så er en hel kylling også billig og kan her hjemme da børnene var mindre give mad til 3 dage. Første dag blev den klippet og ryggen blev brugt til at koge en suppe/fond. Resten kom i ovnen med fx kartofler. Dagen efter spiste vi suppen og på 3. Dagen lavede vi biksemad agtigt med det kød der var pillet af. 

Hjemmebag som mange nævner. Grøntsagssupper. Tænk i frosne grøntsager (desværre har du for lille fryser for ellers kan man hamstre når de er på tilbud til en rund 10'er - ville ønske mig en fryser i julegave fra hele familien måske kombineret med fødselsdagsgave for en fryser gør man kan spare meget mere). 

Frokost kan sagtens være rester fra aftensmaden

Og så tænk i noget lækkert så det hele ikke er aå surt, lav en lækker musli du selv laver så er den kke særlig dyr, eller få smoothies hver fredag eller.....

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

18. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Har du lyst til at dele din madplan for næste uge? Bare så jeg får en ide til hvad jeg skal gå efter, for er desværre helt handlingslammet og kan ikke se lyset forude.

Andre må også gerne dele...

Ja da. Vi har lige været på indkøb.

Søndag: Tærte med ugens restegrøntsager

Mandag: Kylling med pikantost og bacon om. Råkostsalat(spidskål, pærer, gulerødder, rosiner og mandler) og flute til. - her er der også kylling til madpakker.

Tirsdag: Frikadeller med stv. spidskål og ovnkartofler + rester af råkost. - her er der også frikadeller til madpakker. 

Onsdag: Lasagne - plejer at lave med mange grøntsager

Torsdag: Risengrød(håndbolddag) - og resterne laver jeg klatkager af, ellers kommer de i weekendens boller.

Fredag: Skinkeschnizler med champignon og løg, ovnkartolfer og ærter

Lørdag: Hjemmelavet burger med det hele.

Rester af havregrød, risengrød, kartofler, ris og kartoffelmos, kommer jeg oftest i boller, da det faktisk smager rigtig godt og kartofler er bl.a. med til at gøre at de ikke bliver tørre, men mere bløde og saftige. 

Vi har ca. handlet for 450 kr. inkl. kød

Anmeld Citér

18. september 2016

tarkoflen

Profilbillede for tarkoflen
Nu med den lækreste lille baby :)

Jeg kan godt forstå du er slået ud! 

Prøv at kigge på vegatar opskrifter, det er noget billigere end kød. Bønner, linser og kikærter kan du købe så du selv skal udbløde dem i vand, det kræver lidt planlægningen, men er billigt. 

Jeg lavede Dahl forleden og det smagte skønt! Og jeg manglede ikke kød. Hvis du skal bruge eks ingefær og ikke er sikker på at få resten brugt, så smid det i fryseren, det tager det ikke skade af, når det skal bruges i madretter. 

Når du laver kødsovs så stræk kødet med grøntsager, linser, bønner. Gulerødder, pastinakker, persillerødder og lignende smager virkelig skønt i kødsovs

held og lykke med det

Anmeld Citér

19. september 2016

Bshizzle

Profilbillede for Bshizzle
Lucas fra 2/12/05 & Nicolai 5/10/11 <3
A. Nonymsen skriver:

Nu må jeg lige høre, de 285kr, kunne du også købe morgenmad/madpakker for det beløb 

Morgenmad er nu noget som vi har masser af, da børnene spiser Havregryn (som jo er ret billigt). 

Ang Madpakker.. Så er det kun den ældste søn som får madpakke med i skole da den mindste har madordning i BH. - og sidste uge fik han enten rester med eller rugbrød. 

Hverken mig selv eller min mand får madpakker. 

Kram 

Anmeld Citér

19. september 2016

Bshizzle

Profilbillede for Bshizzle
Lucas fra 2/12/05 & Nicolai 5/10/11 <3
Anonym skriver:

Tak, jeg har bare en melt down for øjeblikket, så kan bare ikke se mig ud af det. Jeg vil igang med at skrive alt det ned vi kan lide og så plotte ud fra tilbuddene hvad der bliver muligt at lave. Vil så vidt muligt lave en rugbrødsdag og en suppe dag i løbet af ugen. Grød er vi ikke til men er selv vokset op med en fast grøddag, for så havde det været oplagt også. Kødsovs er mit barns livret, så det er nok højst sandsynligt hver anden uge vi får det og plejer at lave lasagnette ud af det dagen efter. For det er så nemt. 

Må igang med den kreative tænkning og gemme alt, som er muligt at putte i min lille fryser. 

Kom lige i tanke om.. Du kan osse ta på jagt efter mad som har sidste salgs dato. F.eks kød som kan holde til samme dag eller dagen efter (Fakta har f.eks det stop-mad spild) 

Jeg skrev f.eks mine 2 ugers madplan tidligere.. 

Og netop lige kommet hjem med 3 store poser fyldt. 

Faktisl fik jeg osse lige købt 3 ekstra ting end der var på listen. 

Men ialt kom jeg af med 414 kr 

Held og lykke med madplanen.. Der kan gå helt sport i den  (Jeg lurer altid tilbuds aviser/app's) 

Kram 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.