Billig madplan.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg har de sidste 2 uger her prøvet at lave madplaner.. 

Simpelhen fordi jeg ville se hvor meget 2 voksne og 2 børn kan leve for om ugen. 

Sidste uge brugte vi for 285 kr (men da havde vi osse én dag hvor vi tog mad fra fryseren). 

Således så vores første uge ud : 

Mandag : Biksemad m. Æg 

Tirsdag : Æggekage m. Tomat og Agurk. 

Onsdag : Pariserbøf

Torsdag : Mad fra fryseren.

Fredag : Rugbrød m. Grønt.

Lørdag : Rester.

Søndag : Boller m. Pålæg.

Den kommende uge (ikke helt færdig) :

Mandag : Millionbøf m. Mos.

Tirsdag : Pasta m. Kødsovs (rest fra Millionbøf)

Onsdag : Pitabrød.

Torsdag : Pastasalat m. Rester fra Onsdag.

Fredag : Rugbrød.

Lørdag : Hjemmelavet Pizza (bunden af Pitabrød).

Søndag : ?!

Det gælder hele tiden om at tænke på hvad man har af rester fra dagene før og mixe det sammen.  

Tak, jeg har bare en melt down for øjeblikket, så kan bare ikke se mig ud af det. Jeg vil igang med at skrive alt det ned vi kan lide og så plotte ud fra tilbuddene hvad der bliver muligt at lave. Vil så vidt muligt lave en rugbrødsdag og en suppe dag i løbet af ugen. Grød er vi ikke til men er selv vokset op med en fast grøddag, for så havde det været oplagt også. Kødsovs er mit barns livret, så det er nok højst sandsynligt hver anden uge vi får det og plejer at lave lasagnette ud af det dagen efter. For det er så nemt. 

Må igang med den kreative tænkning og gemme alt, som er muligt at putte i min lille fryser. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. september 2016

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det kan godt lade sig gøre ,mange på su har ikke mere eller endda mindre.

Handle efter tilbud 

Lave mad til 2 dage 

Altid bruge rester 

Bag brød selv det er billigere og sundere end købebrød. Hvis ikke man køber igennem de forskellige apps der efterhånden er med gode tilbud. 

TGTG er en app hvor man i ens nærområde kan se hvilke bagere restauranter osv der sælger f.eks brød til ingen penge istedet for at smide det ud 

Min store datter og svigersøn spiser rigtigt godt via den app og de bruger gennemsnitlig 250 om  ugen på mad .

Og så ved jeg godt det ikke altid kan lade sig gøre,men går udfra det er din boligsikring der forsvinder så måske at kigge efter  en billigere bolig var en mulighed  for at frigive penge til andre ting.

Tak for svar, billigere bolig kan desværre ikke komme på tale, for det første har jeg ikke råd til nyt indskud, da jeg allerede har et indskudslån v. kommunen jeg betaler af på, det vil koste en bondegård at skulle renovere vores nuværende bolig og sidst men ikke mindst så bor vi tæt på familie, skole og legekammerater og en billigere bolig ville betyde at skulle flytte fra byen og dermed en merudgift på offentlig transport. Jeg har selv tænkt tanken men en tilsvarende bolig ville alligevel koste nogenlunde det samme som det vi bor i nu. En mindre lejlighed ville gøre at jeg skulle sove i stuen, det ville jeg så heller ikke have noget imod men så ville det betyde at man skulle ud og investere i en ny sovesofa, noget jeg igen heller ikke ville have råd til. 

Anmeld Citér

17. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg bliver ramt af kontanthjælpsloftet, så mit barn og jeg vil få 400 kr pr. uge til madbudgettet og det er altså til ALT mad, morgenmad, frokost/madpakker, der inkluderer formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad og aftensmad, så jo billigere jo bedre. Søger også opskrifter på alt slags brød der ikke bliver tørt efter en dag og gerne en nem rugbrødsopskrift også.

Jeg er fuld af bekymringer og modløshed, så vil gerne forberede mig bedst muligt til den omvæltning det bliver at skulle leve på et i mine øjne minimum men selvom vi bliver fattige, vil jeg stadig gerne give mit barn et nærende måltid og altså hvis det kommer til at knibe, så får hun maden fremfor jeg selv. 

Hit me med alt, selv det mindste lille spareråd bliver taget imod med kyshånd. ( håber dog stadig på at blive fritaget pga min sygehistorie men har først et møde med sagsbehandleren 3. oktober, så vil jo stadig blive ramt til oktober) 

Jeg synes ikke 400kr er lidt til dig og dit barn. Hjemme hos os er vi 2 voksne og 2 børn og handler ind en gang om ugen. Går efter tilbud og handler fornuftigt. Jeg er uddannet inden for køkkenfaget, så er temmelig hardcore i hurtige nemme og billige retter, som samtidig smager godt og ikke er kedelige. 

Vi bruger mellem 400-500kr om ugen. Nogle uger mere, men det er frås, vi har penge nok til mere, men vi laver madplaner og har intet madspild. 

Brug evt. Google til at finde opskrifter på fx hakkekødsretter, de kan varieres rigtig meget og kan være lækre. 

Anmeld Citér

17. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes ikke 400kr er lidt til dig og dit barn. Hjemme hos os er vi 2 voksne og 2 børn og handler ind en gang om ugen. Går efter tilbud og handler fornuftigt. Jeg er uddannet inden for køkkenfaget, så er temmelig hardcore i hurtige nemme og billige retter, som samtidig smager godt og ikke er kedelige. 

Vi bruger mellem 400-500kr om ugen. Nogle uger mere, men det er frås, vi har penge nok til mere, men vi laver madplaner og har intet madspild. 

Brug evt. Google til at finde opskrifter på fx hakkekødsretter, de kan varieres rigtig meget og kan være lækre. 

Ok er der så også morgenmad og frokost/madpakke med i de penge? Tak for svar. 

Anmeld Citér

17. september 2016

A. Nonymsen

Bshizzle skriver:

Jeg har de sidste 2 uger her prøvet at lave madplaner.. 

Simpelhen fordi jeg ville se hvor meget 2 voksne og 2 børn kan leve for om ugen. 

Sidste uge brugte vi for 285 kr (men da havde vi osse én dag hvor vi tog mad fra fryseren). 

Således så vores første uge ud : 

Mandag : Biksemad m. Æg 

Tirsdag : Æggekage m. Tomat og Agurk. 

Onsdag : Pariserbøf

Torsdag : Mad fra fryseren.

Fredag : Rugbrød m. Grønt.

Lørdag : Rester.

Søndag : Boller m. Pålæg.

Den kommende uge (ikke helt færdig) :

Mandag : Millionbøf m. Mos.

Tirsdag : Pasta m. Kødsovs (rest fra Millionbøf)

Onsdag : Pitabrød.

Torsdag : Pastasalat m. Rester fra Onsdag.

Fredag : Rugbrød.

Lørdag : Hjemmelavet Pizza (bunden af Pitabrød).

Søndag : ?!

Det gælder hele tiden om at tænke på hvad man har af rester fra dagene før og mixe det sammen.  

Nu må jeg lige høre, de 285kr, kunne du også købe morgenmad/madpakker for det beløb 

Anmeld Citér

17. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ok er der så også morgenmad og frokost/madpakke med i de penge? Tak for svar. 

Ja der er til morgenmad og aftensmad til os alle, 2 madpakker til hvert barn og en til mor og så er der også eftermiddagsmad til os alle. 

Vi bager utrolig meget, altså koldhævede boller til morgenmad i weekenderne. I hverdagene er det yoghurt, havregryn, müsli, knækbrød og ind i mellem boller. 

Rugbrød køber vi, da jeg ikke synes jeg sparede noget ved at bage det selv. 

Anmeld Citér

17. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja der er til morgenmad og aftensmad til os alle, 2 madpakker til hvert barn og en til mor og så er der også eftermiddagsmad til os alle. 

Vi bager utrolig meget, altså koldhævede boller til morgenmad i weekenderne. I hverdagene er det yoghurt, havregryn, müsli, knækbrød og ind i mellem boller. 

Rugbrød køber vi, da jeg ikke synes jeg sparede noget ved at bage det selv. 

Så må jeg igang med det bagehalløj... �� Hvilke butikker handler du i? 

Anmeld Citér

17. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Så må jeg igang med det bagehalløj... �� Hvilke butikker handler du i? 

Vi handler oftest i fakta. Men netto og Rema bliver også brugt, hvis der er gode tilbud. Kød køber vi hos en slagter. 

Anmeld Citér

18. september 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Vil bare lige sige at det altså sagtens kan lade sig gøre. - Jeg og min datter lever for 300 kr om ugen til mad. Dog er der fuld madordning i vuggestuen

Mine allerbedste spareråd er:

Undgå madspild. Smid ikke mad ud, men sørg for at bruge det inden det bliver gammelt, og køb kun hvad du skal bruge. 

Spis rester. Det er godt enten til frokost eller aftensmad dagen efter. Du kan også fryse det ned og så tage det op en dag overskuddet er lidt i bund eller det bare skal gå lidt stærkt. 

Hav gerne en fast rugbrødsdag og evt en kødfri dag.

Køb ikke kød fra uge til uge, men køb i stedet stort ind og frys det ned. 

Vi spiser meget nakkekoteletter, fordi det er nemt at gøre meget billigt. Jeg køber en stor nakkefilet på ca 2,5 kg når de er billige (fandt forleden en til 85 kr) og skærer den selv ud til koteletter. Der er 18-20 koteletter i sådan en fætter. Og så suplerer jeg op med lidt hakkekød og noget kylling, og så har man en fin varieret kost kødmæssigt, til billige penge.

Har du lyst til at dele din madplan for næste uge? Bare så jeg får en ide til hvad jeg skal gå efter, for er desværre helt handlingslammet og kan ikke se lyset forude.

Andre må også gerne dele...

Anmeld Citér

18. september 2016

MummiT

Profilbillede for MummiT
Foto
D. 4/7-14 kom min skønne pige
Anonym skriver:

Har du lyst til at dele din madplan for næste uge? Bare så jeg får en ide til hvad jeg skal gå efter, for er desværre helt handlingslammet og kan ikke se lyset forude.

Andre må også gerne dele...

Ja da. Dog spiser jeg lchf (Low Carb High Fat), så der er kun få kulhydrater men til gengæld en del fedt i min kost. Dog kan de fleste af retterne godt ændres lidt så det bliver mere traditrionel mad.

Mandag:

Kyllingelår og Rosenkålssalat (Rosenkål, bacon, et lille løg og f.eks. en peberfrugt vendt i olivenolie og stegt i ovnen) med kold bearnaice. 

Tirsdag:

Karrykål fra fryseren

Onsdag:.

Nakkekoteletter m. græskar/blomkåls mos. (Resterne af mosen fryses).

Torsdag:

Broccolisuppe (Kødfri dag).

Fredag:

Ratatouillie m. nakkekoteletter.

Lørdag:

Wokret m. kylling og kokosmælk.

Søndag:

Rester. 

Til morgenmad får jeg en æggelatte og min datter spiser i vuggestuen.

Til frokost får jeg enten en blomkålsbolle m. pålæg, salatbar fra kantinen eller rester fra aftensmaden. Og min datter får varm mad eller rugbrød i vuggestuen.

Jeg køber meget frostgrønt. I denne uge er rosenkål, ratatouillie og wok fra frost. Der er ofte tilbud på sådanne poser til 10 kr stykket, og der er mindst 1 måltid til 2 personer i sådan en pose. 

Al kød har jeg i fryseren. 

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.