Billig madplan.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.798 visninger
24 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg bliver ramt af kontanthjælpsloftet, så mit barn og jeg vil få 400 kr pr. uge til madbudgettet og det er altså til ALT mad, morgenmad, frokost/madpakker, der inkluderer formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad og aftensmad, så jo billigere jo bedre. Søger også opskrifter på alt slags brød der ikke bliver tørt efter en dag og gerne en nem rugbrødsopskrift også.

Jeg er fuld af bekymringer og modløshed, så vil gerne forberede mig bedst muligt til den omvæltning det bliver at skulle leve på et i mine øjne minimum men selvom vi bliver fattige, vil jeg stadig gerne give mit barn et nærende måltid og altså hvis det kommer til at knibe, så får hun maden fremfor jeg selv. 

Hit me med alt, selv det mindste lille spareråd bliver taget imod med kyshånd. ( håber dog stadig på at blive fritaget pga min sygehistorie men har først et møde med sagsbehandleren 3. oktober, så vil jo stadig blive ramt til oktober) 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. september 2016

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige
Anonym skriver:

Jeg bliver ramt af kontanthjælpsloftet, så mit barn og jeg vil få 400 kr pr. uge til madbudgettet og det er altså til ALT mad, morgenmad, frokost/madpakker, der inkluderer formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad og aftensmad, så jo billigere jo bedre. Søger også opskrifter på alt slags brød der ikke bliver tørt efter en dag og gerne en nem rugbrødsopskrift også.

Jeg er fuld af bekymringer og modløshed, så vil gerne forberede mig bedst muligt til den omvæltning det bliver at skulle leve på et i mine øjne minimum men selvom vi bliver fattige, vil jeg stadig gerne give mit barn et nærende måltid og altså hvis det kommer til at knibe, så får hun maden fremfor jeg selv. 

Hit me med alt, selv det mindste lille spareråd bliver taget imod med kyshånd. ( håber dog stadig på at blive fritaget pga min sygehistorie men har først et møde med sagsbehandleren 3. oktober, så vil jo stadig blive ramt til oktober) 

Vil bare lige sige at det altså sagtens kan lade sig gøre. - Jeg og min datter lever for 300 kr om ugen til mad. Dog er der fuld madordning i vuggestuen

Mine allerbedste spareråd er:

Undgå madspild. Smid ikke mad ud, men sørg for at bruge det inden det bliver gammelt, og køb kun hvad du skal bruge. 

Spis rester. Det er godt enten til frokost eller aftensmad dagen efter. Du kan også fryse det ned og så tage det op en dag overskuddet er lidt i bund eller det bare skal gå lidt stærkt. 

Hav gerne en fast rugbrødsdag og evt en kødfri dag.

Køb ikke kød fra uge til uge, men køb i stedet stort ind og frys det ned. 

Vi spiser meget nakkekoteletter, fordi det er nemt at gøre meget billigt. Jeg køber en stor nakkefilet på ca 2,5 kg når de er billige (fandt forleden en til 85 kr) og skærer den selv ud til koteletter. Der er 18-20 koteletter i sådan en fætter. Og så suplerer jeg op med lidt hakkekød og noget kylling, og så har man en fin varieret kost kødmæssigt, til billige penge.

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

17. september 2016

SP10

Profilbillede for SP10
Anonym skriver:

Jeg bagte i sidste uge nogle spinat boller/sandwich brød. De smagte rigtig godt og kunne godt holde sig i 3-4 dage uden at blive tørre.. Hvis du googler, nanna pretzmann - spinat boller, så kommer de frem.

Anmeld Citér

17. september 2016

Anonym trådstarter

Vil bare lige sige at det altså sagtens kan lade sig gøre. - Jeg og min datter lever for 300 kr om ugen til mad. Dog er der fuld madordning i vuggestuen

Mine allerbedste spareråd er:

Undgå madspild. Smid ikke mad ud, men sørg for at bruge det inden det bliver gammelt, og køb kun hvad du skal bruge. 

Spis rester. Det er godt enten til frokost eller aftensmad dagen efter. Du kan også fryse det ned og så tage det op en dag overskuddet er lidt i bund eller det bare skal gå lidt stærkt. 

Hav gerne en fast rugbrødsdag og evt en kødfri dag.

Køb ikke kød fra uge til uge, men køb i stedet stort ind og frys det ned. 

Vi spiser meget nakkekoteletter, fordi det er nemt at gøre meget billigt. Jeg køber en stor nakkefilet på ca 2,5 kg når de er billige (fandt forleden en til 85 kr) og skærer den selv ud til koteletter. Der er 18-20 koteletter i sådan en fætter. Og så suplerer jeg op med lidt hakkekød og noget kylling, og så har man en fin varieret kost kødmæssigt, til billige penge.

Mit problem er så at jeg hverken har råd eller plads til en større fryser og har kun 2 skuffer fryseplads at gøre godt med, så det besværliggør lidt det at handle stort ind. De andre gode råd, tager jeg helt klart til mig, tak ��

Anmeld Citér

17. september 2016

Anonym trådstarter

SP10 skriver:

Jeg bagte i sidste uge nogle spinat boller/sandwich brød. De smagte rigtig godt og kunne godt holde sig i 3-4 dage uden at blive tørre.. Hvis du googler, nanna pretzmann - spinat boller, så kommer de frem.

Tak, den er fundet og gemt 

Anmeld Citér

17. september 2016

Kattha

Nogle butikker har "red maden" kølere, hvor ting er stærkt nedsat, for udløbsdatoen er indenfor et par dage. De er meget rare..

Nogle gange tager jeg hvad der er af rester, putter det i et ovnfad, og hælder over med æg blandet med en smule mælk. Så bliver det til.. hmm.. en slags tærte måske? I hvert fald er det godt og samler op på resterne.

Ellers kigger jeg i reklamerne, og vi køber det kød der er på tilbud til ugen. Og så finder jeg ud af hvad det skal forvandles til.. Det sparer en del, synes jeg. 

Og så kan en stor gryde suppe laves ret billigt, noget kan fryses, og ellers spises med lidt lækkert brød til. 

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

17. september 2016

Bshizzle

Jeg har de sidste 2 uger her prøvet at lave madplaner.. 

Simpelhen fordi jeg ville se hvor meget 2 voksne og 2 børn kan leve for om ugen. 

Sidste uge brugte vi for 285 kr (men da havde vi osse én dag hvor vi tog mad fra fryseren). 

Således så vores første uge ud : 

Mandag : Biksemad m. Æg 

Tirsdag : Æggekage m. Tomat og Agurk. 

Onsdag : Pariserbøf

Torsdag : Mad fra fryseren.

Fredag : Rugbrød m. Grønt.

Lørdag : Rester.

Søndag : Boller m. Pålæg.

Den kommende uge (ikke helt færdig) :

Mandag : Millionbøf m. Mos.

Tirsdag : Pasta m. Kødsovs (rest fra Millionbøf)

Onsdag : Pitabrød.

Torsdag : Pastasalat m. Rester fra Onsdag.

Fredag : Rugbrød.

Lørdag : Hjemmelavet Pizza (bunden af Pitabrød).

Søndag : ?!

Det gælder hele tiden om at tænke på hvad man har af rester fra dagene før og mixe det sammen.  

Anmeld Citér

17. september 2016

Kildebakken

Har du den app, som hedder "to good to go", måske det var noget? 

Anmeld Citér

17. september 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Nogle butikker har "red maden" kølere, hvor ting er stærkt nedsat, for udløbsdatoen er indenfor et par dage. De er meget rare..

Nogle gange tager jeg hvad der er af rester, putter det i et ovnfad, og hælder over med æg blandet med en smule mælk. Så bliver det til.. hmm.. en slags tærte måske? I hvert fald er det godt og samler op på resterne.

Ellers kigger jeg i reklamerne, og vi køber det kød der er på tilbud til ugen. Og så finder jeg ud af hvad det skal forvandles til.. Det sparer en del, synes jeg. 

Og så kan en stor gryde suppe laves ret billigt, noget kan fryses, og ellers spises med lidt lækkert brød til. 

Held og lykke med det hele

Tak. Jeg skal nok bare over den hurdle der går fra allerede billige indkøb til ekstrem billige indkøb og er nok blevet handlingslammet af ikke at have det til rådighed som vi plejer, så min hjerne er kokset fuldstændig ud. Må bladre tilbudsaviserne igennem og så se hvad der er billigt fremfor at købe det vi har lyst til at spise 

Anmeld Citér

17. september 2016

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Det kan godt lade sig gøre ,mange på su har ikke mere eller endda mindre.

Handle efter tilbud 

Lave mad til 2 dage 

Altid bruge rester 

Bag brød selv det er billigere og sundere end købebrød. Hvis ikke man køber igennem de forskellige apps der efterhånden er med gode tilbud. 

TGTG er en app hvor man i ens nærområde kan se hvilke bagere restauranter osv der sælger f.eks brød til ingen penge istedet for at smide det ud 

Min store datter og svigersøn spiser rigtigt godt via den app og de bruger gennemsnitlig 250 om  ugen på mad .

Og så ved jeg godt det ikke altid kan lade sig gøre,men går udfra det er din boligsikring der forsvinder så måske at kigge efter  en billigere bolig var en mulighed  for at frigive penge til andre ting.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.