nemisis skriver:
Kære du.
Åh det er en hård periode, jeg kan godt huske den, selvom min datter nu snart er 2 år. Den kommer igen omkring 8 mdr.
Typisk hænger det sammen med det nogen kalder tigerspring, altså en periode hvor barnets verden bliver større fordi der tilkommer nye færdigheder. Barnet kan i de perioder være urolige og utrygge, svære at få til at sove, spise og ligge på maven f.eks. Perioden varer så længe som det tager dit barn at tage de nye evner for givet. Forestil dig at du pludselig vågner op en dag, og kan flyve - ville du så ikke være ret optaget af hvorfor det mon var sket, hvordan det virker, og at se verden oppefra. Det er det der sker for dit barn.
Her virkede det, ved både 3 og 8 mdr, at amme i et mørkt lokale, liggende i sengen. Vi gik ind i rummet og sad lidt sammen, jeg sang eller gav babymassage. Når hyggen var etableret lagde jeg mig ned med baby ved brystet og lod hende så selv tage fat. Ville hun ikke have mere end 5 tåre, så var det bare det, og så prøvede vi igen senere. Hun spiste godt til om natten, men havde også enkelte nætter hvor hun generelt var urolig.
Det var svært og varede faktisk også flere uger, men pludselig, fra den ene dag til den anden, kunne jeg amme i stuen igen:-)
Så med mindre du alligevel har gået og tænkt at du ville skifte fra amning til flaske, så vil jeg opfordre dig til at holde ud. Du har masser af mælk, og baby får det han skal have. han kan sagtens klare sig med få tåre, de får overraskende meget ud af brystet i den alder. Da perioden sluttede spiste min datter 2 hele bryster på 10 minutter. Når jeg malkede ud (det er ikke alle der kan det) fik jeg 150 ml. på hvert bryst, så det var hurtig indtag af mad
Tak. Din besked opmuntrede mig. Er bare så nervøs for ikke at producere nok mælk til ham.. Jeg vil virkelig gerne fortsætte med at amme.
Jeg prøver at amme forskellige steder med ham og det virker forskelligt. Nogle gange fungere sofaen, andre gange i sengen.