Amning fungere pludselig ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.181 visninger
22 svar
5 synes godt om
9. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg har en baby på 13 uger. Amningen har fungeret fra dag 1, hvor baby har haft en god appetit og god sutteteknik, men pludselig det seneste tid har amningen fungererer mindre godt og efterhånden er det ikke spor hyggeligt at skulle amme. 

Han er meget urolig og spiser lidt, hvorefter han slipper og nægter at tage den side igen. Han gør sig helt stiv og græder. Kan så ligge ham til i den anden side, hvorefter det samme gentager sig. Kan skifte side mange gange. 

Hvis jeg rejser mig op og står/går og ammer, så tager han som regl godt fast, men det er sindssygt hårdt for min ryg og arme. Hvad pokker er der galt? 

Jeg tror det er gået ud over min mælkeproduktion, for mine bryster er helt slappe, også selvom jeg vågner. (Han spiser om natten, men der er ikke noget tidspunkt hvor de følels helt fyldte)

Hvad pokker kan det være? Frygter ikke at have mælk nok, men jeg kan sagtens trykke mælk ud, hvor det sprøjter med et godt tryk. 

Hvis jeg prøver at lade være med at skifte side, så græder han bare mere og mere og køre sig selv helt op... Men han skal jo ind til den fede mælk :-( 

Jeg overvejer at stoppe med at amme, men jeg har været SÅ glad for at amme, når bare det hsr fungeret. Øv øv! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2016

Anonym trådstarter

Nogle gode råd ang. Opstart af modermælkserstatning? Jeg tror simpelthen vi kaster håndklædet i ringen. 

Anmeld Citér

9. september 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Prøv at snakke med din sp det kan være hun har nogle råd.

Anmeld Citér

9. september 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Jeg har en baby på 13 uger. Amningen har fungeret fra dag 1, hvor baby har haft en god appetit og god sutteteknik, men pludselig det seneste tid har amningen fungererer mindre godt og efterhånden er det ikke spor hyggeligt at skulle amme. 

Han er meget urolig og spiser lidt, hvorefter han slipper og nægter at tage den side igen. Han gør sig helt stiv og græder. Kan så ligge ham til i den anden side, hvorefter det samme gentager sig. Kan skifte side mange gange. 

Hvis jeg rejser mig op og står/går og ammer, så tager han som regl godt fast, men det er sindssygt hårdt for min ryg og arme. Hvad pokker er der galt? 

Jeg tror det er gået ud over min mælkeproduktion, for mine bryster er helt slappe, også selvom jeg vågner. (Han spiser om natten, men der er ikke noget tidspunkt hvor de følels helt fyldte)

Hvad pokker kan det være? Frygter ikke at have mælk nok, men jeg kan sagtens trykke mælk ud, hvor det sprøjter med et godt tryk. 

Hvis jeg prøver at lade være med at skifte side, så græder han bare mere og mere og køre sig selv helt op... Men han skal jo ind til den fede mælk :-( 

Jeg overvejer at stoppe med at amme, men jeg har været SÅ glad for at amme, når bare det hsr fungeret. Øv øv! 

Tænker lidt om han bliver lagt til for tid. Om nogle af måltiderne reelt ikke er sult men tørst.

Vi havde samme periode og valgte i samråd med sp at give lidt kort vand på en ske eller i lille sprøjte. Efter få dage blev det hyggeligt at Amme igen. 

Du skal også huske at jo mere frustreret du bliver over det jo sværer bliver det. Da han kan mærke som bekymring.

Måske en dag eller 2 i sengen med kropskontakt om hygge er svaret.

Anmeld Citér

9. september 2016

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Prøv at snakke med din sp det kan være hun har nogle råd.

Min SP er sygemeldt, pga. Operation, så kan ikke bare skrive og spørge som jeg plejer. 

Anmeld Citér

9. september 2016

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

Tænker lidt om han bliver lagt til for tid. Om nogle af måltiderne reelt ikke er sult men tørst.

Vi havde samme periode og valgte i samråd med sp at give lidt kort vand på en ske eller i lille sprøjte. Efter få dage blev det hyggeligt at Amme igen. 

Du skal også huske at jo mere frustreret du bliver over det jo sværer bliver det. Da han kan mærke som bekymring.

Måske en dag eller 2 i sengen med kropskontakt om hygge er svaret.

Plejer at ligge ham til, når han videre tegn på det og han er vant til at få lidt vand i sutteflaske.. 

og jeg ved godt at min frustration smitter ham. Det er bare svært at være optimistisk. Og natten plejer at gå uden problemer, men ikke i nat. 3 slurke og så måtte vi skifte side

Anmeld Citér

9. september 2016

tarkoflen

Der er en gruppe der hedder ammenet, kan ikke huske om det er på fb eller en hjemmeside, men der sidder mange dygtige piger og helt sikkert nogle der kan hjælpe dig, hvis du gerne vil fortsætte med at amme  

held og lykke. 

Anmeld Citér

9. september 2016

Trine89

Det er desværre bare en periode. Vi har lige haft det på samme måde. Men er endelige efter 4-5 uger kommet ud på den anden side. 

Det er røv hårdt, men hæng, så skal det nok blive rart igen. 

Jeg gjorde det at hvis han var færdig på en side fik han lov at ligge 30 min så fik han fra samme side igen (så når der nemlig ikke komme så meget at det tynde mælk på den side igen) og det kunne jeg godt gøre 2-3 gange før jeg skiftede over til den anden side. Og det hjælp ham faktisk også til at ligge lidt længere tid på samme side

Anmeld Citér

9. september 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Kære du.

Åh det er en hård periode, jeg kan godt huske den, selvom min datter nu snart er 2 år. Den kommer igen omkring 8 mdr.

Typisk hænger det sammen med det nogen kalder tigerspring, altså en periode hvor barnets verden bliver større fordi der tilkommer nye færdigheder. Barnet kan i de perioder være urolige og utrygge, svære at få til at sove, spise og ligge på maven f.eks. Perioden varer så længe som det tager dit barn at tage de nye evner for givet. Forestil dig at du pludselig vågner op en dag, og kan flyve - ville du så ikke være ret optaget af hvorfor det mon var sket, hvordan det virker, og at se verden oppefra. Det er det der sker for dit barn.

Her virkede det, ved både 3 og 8 mdr, at amme i et mørkt lokale, liggende i sengen. Vi gik ind i rummet og sad lidt sammen, jeg sang eller gav babymassage. Når hyggen var etableret lagde jeg mig ned med baby ved brystet og lod hende så selv tage fat. Ville hun ikke have mere end 5 tåre, så var det bare det, og så prøvede vi igen senere. Hun spiste godt til om natten, men havde også enkelte nætter hvor hun generelt var urolig.

Det var svært og varede faktisk også flere uger, men pludselig, fra den ene dag til den anden, kunne jeg amme i stuen igen:-)

Så med mindre du alligevel har gået og tænkt at du ville skifte fra amning til flaske, så vil jeg opfordre dig til at holde ud. Du har masser af mælk, og baby får det han skal have. han kan sagtens klare sig med få tåre, de får overraskende meget ud af brystet i den alder. Da perioden sluttede spiste min datter 2 hele bryster på 10 minutter. Når jeg malkede ud (det er ikke alle der kan det) fik jeg 150 ml. på hvert bryst, så det var hurtig indtag af mad

Anmeld Citér

9. september 2016

modesty

Anonym skriver:

Hvor lang tid har det varet? Det lyder som et tigerspring.

Har du fået din menstruation?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.