Synes du at....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2016

Clisolka

Jeg har også stemt blankt, jeg kan ikke lige se problemet i det

Jeg har selv 2 sensitive børn, så her kommer det helt an på hvordan dagen har været i børnehaven/skolen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2016

Mortilah

Malunsesmutti skriver:

Hvordan kan dit barn komme så sent i seng og stadig op og afsted dagen efter?

Hun sover normalt 22-08.. vi skal jo ikke noget bestemt udover lidt fitness, babysvømning osv. Så vi har ikke travlt om morgenen..

Anmeld Citér

26. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Kommer an på barnet og situationen. Hvis i henter kl 14 er det jo noget andet end hvis i henter kl 17

men jeg ville som udgangspunkt prioritere at være hjemme til sengetid. 

Men i kender jo jeres barn og kan vel mærke hvad det kan klare. 

Anmeld Citér

26. august 2016

Mariehøne123

Mortilah skriver:

Hun sover normalt 22-08.. vi skal jo ikke noget bestemt udover lidt fitness, babysvømning osv. Så vi har ikke travlt om morgenen..

Lidt en anden situation når du går hjemme og ikke har en hverdag med arbejde og institution så synes ikke rigtig man kan sammenligne. 

Anmeld Citér

26. august 2016

Mortilah

Mariehøne123 skriver:

Lidt en anden situation når du går hjemme og ikke har en hverdag med arbejde og institution så synes ikke rigtig man kan sammenligne. 

For mig ændrer det faktisk næsten ikke noget. Jeg har et stort barn på 10 også. Det samme galt for ham i den alder. Når der et institution bliver vi selvfølgelig ikke ude til sent- men vi har da ofte været på tur og besøg efter børnehaven. I dag har vi været på indkøb kl 8, 10-16 svømme, lege og dase ved en pool, kl 17 indkøb igen, madlavning, 19-21 tur i indre by besøge mormor. 22 nat nat. Men ja, vi trives fint med at være meget "ude". Jeg kan sagtens forstå at ikke alle har det på samme måde ville bare sige at for nogen- kan det sagtens lade sig gøre. 

Anmeld Citér

26. august 2016

Mariehøne123

Mortilah skriver:

For mig ændrer det faktisk næsten ikke noget. Jeg har et stort barn på 10 også. Det samme galt for ham i den alder. Når der et institution bliver vi selvfølgelig ikke ude til sent- men vi har da ofte været på tur og besøg efter børnehaven. I dag har vi været på indkøb kl 8, 10-16 svømme, lege og dase ved en pool, kl 17 indkøb igen, madlavning, 19-21 tur i indre by besøge mormor. 22 nat nat. Men ja, vi trives fint med at være meget "ude". Jeg kan sagtens forstå at ikke alle har det på samme måde ville bare sige at for nogen- kan det sagtens lade sig gøre. 

Jeg synes nu stadig der er en forskel du kan jo tilpasse dagligdagen hvis den lille er træt efter En sen aften. Hvis en 13 mdr barn er i vuggestue fx 40 timer om ugen er der et helt andet behov for ro og struktur. 

Men hver glad for du har så nemme unger der kan komme med rundt og sove alle steder. Det er ikke alle der er sådan og det er ikke kun opdragelse og hvad de er vant til. 

Anmeld Citér

27. august 2016

Mortilah

Mariehøne123 skriver:

Jeg synes nu stadig der er en forskel du kan jo tilpasse dagligdagen hvis den lille er træt efter En sen aften. Hvis en 13 mdr barn er i vuggestue fx 40 timer om ugen er der et helt andet behov for ro og struktur. 

Men hver glad for du har så nemme unger der kan komme med rundt og sove alle steder. Det er ikke alle der er sådan og det er ikke kun opdragelse og hvad de er vant til. 

Ok. Bare lige så det er klart: jeg påstår altså ikke at det er et spørgsmål om opdragelse..  

Jeg skrev netop at jeg sagtens kan forstå at andre forældre/børn har andre måder at organisere dagen på. Alt efter de behov barnet har. Jeg svarede bare at jeg personligt, (for mine egne børn) ikke kan se noget galt i at komme på tur efter institutionstid, da vi ikke har eller har haft problemer med det, hverken med store eller små.  Fair nok at andre synes det er for meget. Hvis min veninde afslog en udflugt fordi hendes barn ville blive træt, ud af rytme etc. så har jeg da fuld forståelse for det. Vi kender jo selv vores børn bedst. 

Anmeld Citér

27. august 2016

Bb2015

Jeg har stemt nej fordi jeg tager udgangspunkt i min egen søn som længe har elsket at komme ud og se en masse og være hvor der sker noget. Han keder sig derhjemme og det er en god lille ting hos os at tage et sted hen og hygge en eftermiddag - det gjorde vi så sent som i torsdags. Ellers er det en tur på legepladsen for han har fut i numsen. 

Men hvis dit barn er nysgerrigt og kan lide at komme ud og generelt er glad for den slags så ser jeg intet galt i det. Er det til gengæld meget indadvendt og træt om eftermiddagen eller ønsker at sidde selv og komme til kræfter eller lign så kan det være den slags ture skal være en gang i måneden eller mindre. Eller på en weekend! 

Anmeld Citér

27. august 2016

Xolia

Anonym skriver:

Min mand og jeg er lidt uenige.. Derfor spørg jeg jer..

Synes i at det er for meget for en baby/barn på 13 måneder at tag ud at spise/besøge folk/gå en tur i Dyrehaven på en hverdag? Altså efter vuggestuen. Selvfølgelig ikke hver dag men engang i mellem! (: 

Stemt nej hvis det ikke er det hele på en gang. Vær dog opmærksom på at h*n kan blive træt og uregerlig.

Anmeld Citér

27. august 2016

IngenKoPåIsen

Mortilah skriver:

Hvorfor svarer du så på spørgsmålet, hvis dine børn ikke går i daginstitution?  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.