Anonym skriver:
Hej
Jeg er i den situation, at jeg har et fælles barn på 3 år sammen med min mand + han har en weekendsøn på 10 år.
Jeg har altid ønsket mig to børn, men er virkelig kommet i tvivl om jeg kan magte det.
I hverdagen vil jeg sagtens kunne magte det, tænker/tror jeg, men det er weekenderne/ferierne, når min bonussøn er hos os. Så vil der lige pludselig være tre børn, og bonussønnen tager ekstra opmærksomhed hos faren, så kommer nok meget til at stå med to børn allerede i de perioder + alt de huslige pligter, som også er mine.
Er der andre, som har været i denne situation eller lignede? Eller kan give mig gode råd?
På forhånd tak
TS, mærk efter, kan du holde til situationen som den er nu?? Og så tænker jeg at du skal have snakket med hr far.. Han skal ikke tilside sætte jeres børn uanset hvad.. Han er far til 2 lige nu, og ved godt han kan have dårlig samvittighed overfor sønnen, men jeres hverdag skal forsætte så ens som normalt, det er også sundest for jeres fælles og sønnen at de ikke kan mærke far tager særlige hensyn de få dage hver anden uge..
Tror dig og far skal have forventnings afstemt hvordan hverdagen skal være, og så skal du ikke have alle pligter i hjemmet.. Det er da fuldstændig tosset i 2016.. Han skal med ind over at få familien til at køre på alle planer..
Far skal lære at der ikke skal forskels behandles på børnene.. Altså han kan ikke bare smide jeres fælles over i armene på dig "bare" fordi bonus kommer.. For så kan jeg godt sige dig at i ender med at gå fra hinanden.. For det er hverken du eller jeres fælles tjent med at han fravælger det barn, frem for et andet.. Bonus skal selvfølgelig også ind i familien og inddrages, og far skal finde en balance som i alle andre familier hvor man var kerne familie.. Jeres hverdag skal ikke vendes på hoved hver anden uge..
Håber du kan få styr på det her, og det skal i have styr på inden i går videre med tanken om nr. 2, for det barn ville ikke være tjent med at ende med at være grunden til i giver op overfor hinanden.. 
Knus og varme tanker fra en anden bonusmor igennem 5 år
!