Kende kønnet...?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2016

lineog4

I mine første to graviditeter kendte vi ikke kønnet og i de to sidste gjorde vi. 

Der er noget helt specielt ved ikke at kende det, en spænding og den udløses ved fødslen og giver den sidste energi i pressefasen: nu vil jeg sgu vide.

jo det er måske meget praktisk at kunne købe en hel garderobe til de første 6 mnd mens der er udsalg, men også lidt kedeligt for hyggeligt netop at kunne finde tøj der passer til lige præcis min trold. Med min første havde jeg intet købt, ikke kun fordi jeg ikke kendte kønnet men fordi jeg ikke anede hvad sådan en lille størrelse brugte. Havde strikket er lilla tæppe og syet lyseblåt sengetøj og det hele passede perfekt til netop min lille datter. 

Med de to sidste var det at kende kønnet et must, havde brug for at vide om jeg kunne forvente en pige, men nej hvor var jeg ked af jeg ikke kunne lade det komme som En overraskelse og vide at når man får den lille varme krop i armene så elsker man, og kønnet er både super vigtigt og helt igennem ligegyldigt for når man først ser sit barn ind i øjnene ved man ar man ikke har fået en pige eller en dreng, man har fået et menneske som vil overraske og være lidt præcis så unik og fantastisk så man bliver væltet omkuld.

og så kunne jeg i hvert fald sagtens knytte mig uden at sætte køn på og det samme kunne min datter, jeg følte mig ikke mere knyttet da jeg kunne sige han end da jeg kunne sige Gøj (kaldte vi min datter i maven)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2016

Louise1984

I skal ikke vide kønnet  

Vi venter vores barn nr. 2, og da vi fik vores søn havde alle også troet det blev en pige, så alle blev overraskede inkl. os selv, at det faktisk var en dreng jeg fik op på maven!  

Det er SÅ meget sjovere, ikke at vide det. Fødslen bliver lige lidt mere spændende, og så er det jo i bund og grund pisse ligegyldigt hvad køn det er ik'? Man kan jo ikke lave det om! hehe

Mht. farver og tøj, come on. I har en hel barsel til at købe sådanne ting ind, familie og venner får jo kønnet af vide højst et par dage efter, så må de vente med den barselsgave. 

Købte f.eks i går et unisex sæt i h&m, sødeste design. Har kun købt 2 sæt i unisex farver str. 50, for resten køber jeg jo når vi er hjemme fra sygehus igen. Ellers tager baby ikke skade af hvid, grå, creme, sort. 

Hilsen 2. gangs gravid...

Anmeld Citér

9. august 2016

Louise1984

Ønskebarnet2014 skriver:

Det er en meget speciel følelse når baby kommer op på maven, så fed overraskelse 

Vi vidste det ikke da vi ventede nr. 1 og nu venter vi nr. 2 og vi ved det heller ikke denne gang, glæder mig bare

Det vigtigste for os er at det er velskabt og rask barn, kønnet betyder intet

Præcis! Det er nøjagtig ligesom os. 

Graviditet og fødsel er lige lidt mere spændende... 

Anmeld Citér

9. august 2016

CC79

To ud af tre gange kendte vi ik kønnet og det var klart ekstra særligt syns vi. Det er som en jordemoder sagde lidt ligesom at vide hvad gaven indeholder inden juleaften. Det er noget særligt efter en fødsel at se dette lille menneske man har ventet i så lang tid og få afsløringen i det øjeblik. Jeg vil klart foretrække ikke af vide det men ka da godt se de praktiske fordele. Da vores tredie barn blev født havde vi to drenge i forvejen og  antog ligesom det blev en dreng igen så vi havde intet pigetøj. Hun var så en pige men igen det løste sig hurtigt og familien kom strømnende med pigetøj så et reelt problem var det trods alt ikke. Overaskkelsen ved at vente var til gengæld det hele værd og ekstra sjovt fordi det virkelig kom bag på os. Første gang vidste vi det ikke da vi aldrig blev scannet og anden gang vidste vi det fordi vi blev scannet. Og tredie gang ved scanningen bad vi om ik at få det af vide. Selvfølgelig er man nysgerrig men vil klart anbefale at vente og hvis man ka holde til det.

Anmeld Citér

9. august 2016

Soonmom

Jeg vil gerne vide kønnet fordi:

Det bliver mere virkeligt for mig

Er alt for nysgerrig til at vente

Meget praktisk hvis man godt vil købe lyserødt eller blåt tøj,  så det hele ikke blive sådan noget kedeligt neutralt noget. 

* jeg kan ikke komme med nogle ulemper eller fordele ved at vente 

Anmeld Citér

9. august 2016

Anonym

Soonmom skriver:

Jeg vil gerne vide kønnet fordi:

Det bliver mere virkeligt for mig

Er alt for nysgerrig til at vente

Meget praktisk hvis man godt vil købe lyserødt eller blåt tøj,  så det hele ikke blive sådan noget kedeligt neutralt noget. 

* jeg kan ikke komme med nogle ulemper eller fordele ved at vente 

Det hele behøver da ikke være kedeligt og neutralt bare fordi man ikke kender kønnet? :-) 

Anmeld Citér

9. august 2016

Anonym trådstarter

Fælles svar til jer alle... Vi har snakket frem og tilbage og vi vil ikke have kønnet at vide før til fødslen.. 

Jeg vidste det med min første fødte at det blev en dreng, nu ny kæreste og en flok drenge herhjemme, så vil vi ikke vide det. 

Både dreng og pige er velkommen, men det vil være fedt at jeg fik noget mere lyserødt at vaske, frem for blåt!

Anmeld Citér

9. august 2016

i drømmen kommende mor

Anonym skriver:

Kan i komme med fordele og ulemper ved at vide/ikke at vide kønnet på baby? 

Vi har stadig det første barn til gode, men er enige om at vi ikke vil have kønnet af vide på forhånd, vigtigst af alt, kønnet er ikke vigtig for os, og om vi skal vente 20 uger eller 40 uger Tja, gør det i sidste ende den store forskel?

Ulemper ved at kende kønnet:

Alt er givet på forhånd

Gætterierne om kønnet udebliver

"Navnelegen" bliver kortere

Alt bliver meget hurtig lyseblå- eller rødt

Fordele ved kende kønnet:

Skal jeg være ærlig, Kan faktisk ikke se Fordelen, andet end man gør brug af en mulighed, der er der, og får en oplysning tidligere end ellers muligt.

I forhold til alt det med at indrette værelse, købe tøj og tilbehør - hold nu op, det kan man altså godt alligevel, barnet er sgu ligeglad med farverne, og der er masser af lækkert både i neutrale farver, og farver det fint passer både til drenge og piger - altså hvis man spørger mig.

Så her bliver det hårdt for omgangskredsen inkl. Min svigermor, der så noget underlig ud, første gang vi kom til at drøfte emnet, og sagde Udover " det får alle da afvide i dag"  "Jamen der findes jo så meget lækkert tøj, som jeg glæder mig til at købe, men det kan jeg jo ikke uden at vide kønnet" vi kunne jo så bare svare det gør der Heldigvis også i andre farver end lyseblå og rødt, og vi alle omstændigheder ville blive glade hvis det hele ikke kommer til at gå op i farver, og "dreng eller pige" og ellers må hun jo vente de ekstra uger.. 

Men når alt det er sagt, synes jeg folk skal gøre hvad de føler for, det er jo en mulighed, og muligheder kan man gøre brug af, eller lad Vær..

Anmeld Citér

9. august 2016

Soonmom

Anonym skriver:

Det hele behøver da ikke være kedeligt og neutralt bare fordi man ikke kender kønnet? :-) 

Det synes jeg så, min dreng har meget drenget tøj og hvis jeg får en pige skal jeg gå lyserød/kjole amok 

Anmeld Citér

9. august 2016

Anonym

Soonmom skriver:

Det synes jeg så, min dreng har meget drenget tøj og hvis jeg får en pige skal jeg gå lyserød/kjole amok 

Okay, men fordi man ikke kender kønnet så kan man ikke gå amok i pige eller drenge farvet tøj når baby er født eller hvad? Der er jo også et liv efter baby er født. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.