Anonym skriver:
Kan i komme med fordele og ulemper ved at vide/ikke at vide kønnet på baby?
Vi har stadig det første barn til gode, men er enige om at vi ikke vil have kønnet af vide på forhånd, vigtigst af alt, kønnet er ikke vigtig for os, og om vi skal vente 20 uger eller 40 uger Tja, gør det i sidste ende den store forskel?
Ulemper ved at kende kønnet:
Alt er givet på forhånd
Gætterierne om kønnet udebliver
"Navnelegen" bliver kortere
Alt bliver meget hurtig lyseblå- eller rødt
Fordele ved kende kønnet:
Skal jeg være ærlig, Kan faktisk ikke se Fordelen, andet end man gør brug af en mulighed, der er der, og får en oplysning tidligere end ellers muligt.
I forhold til alt det med at indrette værelse, købe tøj og tilbehør - hold nu op, det kan man altså godt alligevel, barnet er sgu ligeglad med farverne, og der er masser af lækkert både i neutrale farver, og farver det fint passer både til drenge og piger - altså hvis man spørger mig.
Så her bliver det hårdt for omgangskredsen inkl. Min svigermor, der så noget underlig ud, første gang vi kom til at drøfte emnet, og sagde Udover " det får alle da afvide i dag" "Jamen der findes jo så meget lækkert tøj, som jeg glæder mig til at købe, men det kan jeg jo ikke uden at vide kønnet" vi kunne jo så bare svare det gør der Heldigvis også i andre farver end lyseblå og rødt, og vi alle omstændigheder ville blive glade hvis det hele ikke kommer til at gå op i farver, og "dreng eller pige" og ellers må hun jo vente de ekstra uger..
Men når alt det er sagt, synes jeg folk skal gøre hvad de føler for, det er jo en mulighed, og muligheder kan man gøre brug af, eller lad Vær..