Kende kønnet...?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.449 visninger
22 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. august 2016

Anonym trådstarter

Kan i komme med fordele og ulemper ved at vide/ikke at vide kønnet på baby? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2016

Vivienne

Anonym skriver:

Udover at jeg er alt for nysgerrig, så er det vigtigt for mig at jeg ved hvad der venter mig og hvad jeg skal forberede mig til. 

Desuden bliver det en smule mere personligt/kommer tættere på, når man kan sige hun/han 

Anmeld Citér

8. august 2016

AogA

Vi kendte kønnet i mine 2 første graviditeter (2 drenge) 

Fordelene er jo klart, at det er nemmere at handle tøj, udstyr i de rette farver, male babyværelse, og alt det der uden at det hele skal være kønsneutralt 

Næste gang vil vi ikke vide kønnet  For spændingens skyld, og fordi det kommer til at være endnu et stort øjeblik ved fødslen at få at vide hvad køn det er når baby kommer ud 

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym

Det er den STØRSTE oplevelse i hele verden at få baby op på maven og få lov til selv at kigge efter kønnet. Jeg har ikke kendt kønnet på vores tre og jeg er lykkelig for at have fået de oplevelser. 

Ulemper ken jeg ikke rigtig komme på nogen af. Baby er fløjtende ligeglad med tøj og værelser så det kan klares efter fødslen(vores nr 3 har stadig ikke sit eget værelse og han lider ingen nød). Jeg havde købt et sæt drengetøj og et sæt pigetøj jeg havde med på sygehuset og det sæt der ikke blev brugt blev byttet. Desuden kommer der jo formentlig barselsgæster og så kan man jo ønske sig tøj.

Anmeld Citér

8. august 2016

Diosa85

Jeg var alt for nysgerrig efter at vide kønnet. Men kunne da have været sjovt hvis man kunne vente :-)

for mig er fordele og ulemper således 

fordele til at kende: man kan købe en masse kønsbestemt tøj og gøre børneværelset kønsbestemt hvis man går op i det samt finde navne

ulemper til at kende: ingen 

fordele til ikke at kende: overraskelsen over at endelig at vide hvad køn det har været

ulemper til ikke at kende: evig nysgerrig efter hvilket køn det er, alt for mange navne at tage stilling til, kan ikke lave kønsbestemt værelse

Anmeld Citér

8. august 2016

MissTas

Anonym skriver:

Ville slet ikke ku bære ikke at kende kønnet, det er jeg simpelthen for nysgerrig til. 

Derudover sys jeg det er mere personligt når man kender kønnet at kan kalde han/hun fremfor den. 

Har en datter på 4,5 år og det ville være lange 9 måneder for hende ikke at vide om hun skulle ha en lillebror eller lillesøster. 

Jeg er også lidt kontrol freak, så vil gerne have styr på garderoben, værelse mm. Inden babys ankomst, så man ikke står med en masse der skal ordnes når baby er kommet

Anmeld Citér

8. august 2016

Ønskebarnet2014

Det er en meget speciel følelse når baby kommer op på maven, så fed overraskelse 

Vi vidste det ikke da vi ventede nr. 1 og nu venter vi nr. 2 og vi ved det heller ikke denne gang, glæder mig bare

Det vigtigste for os er at det er velskabt og rask barn, kønnet betyder intet

Anmeld Citér

8. august 2016

Kattha

Vi ville gerne vide kønnet, men kunne ikke komme til det.. 

Der var en del spænding, og det var da også det første jeg spurgte om da hun kom ud, og på en eller anden måde en ekstra portion glæde. Lidt spøjst, for det havde været det samme uanset kønnet. Så lidt mere glæde oveni allerede en masse glæde  

Men ville gerne vide det undervejs, for havde svært ved at snakke til maven, og have endnu tættere forhold.. Det var en "den" der lå derinde

Anmeld Citér

8. august 2016

Morfor3

Vidste det med den første men ikke med nr 2 og heller ikke her med nr 3 som jeg venter nu. 

Min graviditet og fødsel var klart størst da jeg ikke vidste det. Får og fik altid spørgsmålet: hvordan kan du ikke være så nysgerrig? 

Mit svar er nok,gu er jeg nysgerrig men jeg kommer ikke tættere på et barn af at kende kønnet eller på forhånd have planlagt navnet. Faktisk nyder jeg at smide den kontrol vi ellers har i hverdagen. Jeg ønsker heller ikke 4D scanning så jeg på forhånd kan se hvem barnet ligner osv. 

Jeg vil have det som en overraskelse 

Jeg har lige nu 2 drenge på knap 4 og 5 år og det er intet problem at vi ikke kender kønnet. Så det er altså hvad man gør det til i mine øjne. De knytter sig til maven og vi mærker sparkene sammen

Denne oplevelse ville ikke være anderledes hvis vi kendte kønnet 

I forhold til værelse- er jeg nok blevet så klog efter den første,  at mine unger ikke bruger deres eget værelse før efter Ca 6 mdr. Så det har ingen hast for mig og så er der noget at give sig til under sin barsel.  mht tøj,  butikkerne harhar også åbent når man har født og så er det faktisk skide hyggeligt at trille ned med sin nye lækre bebse og finde det tøj der passer.  Jeg forbereder mig bare med noget neutralt i farverne, plus der kommer tonsvis da gode og lækre barsel gaver  (specielt hvis det er den første) 

I forhold til navn.... tjaaaa så reagerer barnet ikke på sit navn med det samme det kommer ud, så der er nok tid efter fødslen til at finde et navn der passer det smukke ansigt der nu kommer ud

Anmeld Citér

8. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Har prøvet begge dele da min mand gerne ville og jeg helst ikke vide.  Så første gang vidste vi det mens vi ikke vidste det anden gang. 

Vil klart anbefale ikkeat vide det. Synes det var ret tamt at være til scanning og få kønnet af vide og ud og videre på arbejde. Ja det er praktisk men en nyfødt er sgu ligeglad med farver osv. 

2 gang vidste vi det ikke og det var super hyggeligt og spændende og alle gætter med og synes det er sjovt fordi næsten alle kender kønnet. Og det var nemlig helt specielt at få lillebror op på maven. Og han overlevede at komme hjem i pink tøj da vi ikke havde købt nyt endnu 

min mand sagde i øvrigt selv den anden dag at hvis vi skal have nr 3 vil han ikke vide det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.