Institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.602 visninger
24 svar
2 synes godt om
8. august 2016

JustMe123

Kære Forældre

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor længe jeres børn er i institution om dagen? Holder I faste fridage med dem? Min datter er startet i Vuggestue og jeg har så svært ved at skulle give slip

Ønsker alle en god dag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2016

hoejlund

Profilbillede for hoejlund
JustMe123 skriver:

Kære Forældre

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor længe jeres børn er i institution om dagen? Holder I faste fridage med dem? Min datter er startet i Vuggestue og jeg har så svært ved at skulle give slip

Ønsker alle en god dag

Nu arbejder jeg på sygehuset og det gør jeg har skiftende vagter. 

Så det er forskelligt, men én typisk dag for min søn på 5 i børnehaven er fra 6.15-15.45 ca. Når jeg har dagvagt. 

Og så holder vi gerne fri sammen, de dage jeg har hverdags fri. 

Anmeld Citér

8. august 2016

lineog4

Jeg skal på torsdag aflevere min sidste i skole så er tiderne på jo pludselig bestemt af andre. 

Men da fx sidste år i børnehave der havde han fri sammen med mog hver tirsdag (var min fridag). De andre dage blev han afleverer 7.10 cirka og hentet alt mellem 15 og 16.30. Før min mand skiftede arbejde aldrig senere end 16, og skulle jeg afspadsere så blev der kl 14.30 (desværre aldrig tidligere fordi mit skema ikke tillod det, gør det i år og så kan jeg ikke fordi han er i skole til 14). 

Jeg tænker ikke det er vigtigt det er den samme dag man har fri når man er vuggestue barn eller at man bliver afleveret på samme tid og henter på samme tid hver dag. 

Anmeld Citér

8. august 2016

Christabelle

Jeg har ikke faste fridage, men holder fri med hende når jeg kan. 

Hun er i børnehave fra ca 8.30/9-16.30/17.15. 

Arbejder i butik, så kan ikke hente før...

Anmeld Citér

8. august 2016

Bissen

Jeg er studerende. 

Når jeg er i skole er hun der ca. Fra 7.15-15(nogle gange 16) 

når jeg er i praktik (som nu) er det fra 7.15-15.30-16.30. Det er lidt hårdt synes jeg men heldigvis kun i 8 uger. 

Anmeld Citér

8. august 2016

Bissen

Jeg er studerende. 

Når jeg er i skole er hun der ca. Fra 7.15-15(nogle gange 16) 

når jeg er i praktik (som nu) er det fra 7.15-15.30-16.30. Det er lidt hårdt synes jeg men heldigvis kun i 8 uger. 

Anmeld Citér

8. august 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg er aftenvagt = hverdagsafrr fri fast. 

Men de fleste dage ser sådan ud Ca 8.30 til 14.30-14,45 

Den lille lige lidt længere ( kl 15) 

De dage far henter 2 dage om ugen er det 16,30 16,45

Har 6 km til institutionen derfor hentes de samtidig 

Anmeld Citér

8. august 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Min mand og jeg arbejder begge fuldtids + (min mand nærmere 50-60 timer jeg vel ca. 45. 

Vores store søn på 9 år går i skole hver dsg fra 8-14 derefter tager han hjem sammen med et par venner eller tager med venner hjem. (Blev efter eget ønske meldt ud af SFO i foråret)

Vores søn på 4 år bliver afleveret ca. 7.30 og hentet ca. 16.16.30. Det er rigtig lange dage, men det er desværre vilkårene i vores familie. Når vi har fri har vores drenge til gengæld også fri. De har altid 4-ugers sommerferie, to uger til jul, en uges efterårs- og vinterferie, 10 dage til påske og en uges skiferie midt januar. Til gengæld har de ikke ugentlige fridage, der arbejder vi! Bedsteforældrene hjælper meget, så det hele kan gå op. 

Anmeld Citér

8. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

9-15 hver dag, men han får en fridag ca hver 14. Dag.

Anmeld Citér

8. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
JustMe123 skriver:

Kære Forældre

Ønsker alle en god dag

Sidste år havde min datter rimelig korte dage. Hun blev afleveret kl 8-8:30 og hentet mellem 14 og 15. Og ofte fri om fredagen, da jeg altid havde fri der. Fra mandag næste uge, hvor jeg starter i skole igen kommer hun til at blive afleveret 7:30 senest, og hun bliver hentet mellem 15 og 16:30 da jeg har senere fri. Og ingen fridage udover ferie+weekend medmindre hun er syg. 

Men jeg har prioriteret at hun ikke skulle være mere i vuggestue end allerhøjest nødvendigt. Og det går jeg sådanset stadig ind for. Hun har også fået fuld ferie (fra 24/6 til 15/8), fordi jeg jo også har haft ferie.

Så hvis du har mulighed for det, så giv hende da nogle korte dage (aflever sent og hent evt lige efter lur). 
Jeg ved at min datter elsker at være i vuggestue, men jeg nyder også at kunne hente hende tidligt ind i mellem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.