Puha, trænger til at lufte mine tanker og frygt, med nogle som ikke er familie. Har virkelig ikke brug for dømmende kommentar, har det skidt i forvejen.
Er igang med at uddanne mig til sygeplejerske, som virkelig altid har været en stor drøm. Startede op i 2012 på et suuuuper godt hold, men gik på barsel efter modul 7. (Manglede dog modul 6, da dette er slået sammen med 8 ude i klinik). Gik hjemme i halvandet år, pga. Der ikke var et hold der passede med at barslen sluttede.
Starter op direkte i klinik på modul 6 og 8 hvilket gik ok. Dog sker der det at da jeg starter op på modul 9, at jeg indser det ikke bliver helt nemt, da der kun er 5 piger i klassen som allerede er meget sammentømrede (forståeligt). For at gøre en lang historie kort, så ender det med at hende jeg kom i studiegruppe med kører psykisk terror på mig, og ender med at beskylde mig for ting, der er helt langt ude, over for vores lærere...
Jeg bliver totalt uforberedt en morgen kaldt til samtale på skolen kl 14:00, hvor der er to lærer og min studie"kammerat" tilstede. (Hun har, viser det sig, beskyldt mig for at have kopieret en andens opgave). Jeg spørg om det ikke er meget normalt at indsamle emperi, når man skal skrive så stor en opgave ?
Under samtalen får jeg følelsen af slet ikke at blive lyttet til, og får en masse grimme ting smidt i hovedet af min medstuderende (ting som hun bl.a. Har taget helt ud af kontekst, her har jeg nu lært at passe på med at åbne sig og tro man er venner). Det skal siges opgaven slet ikke er skrevet og lavet på dette tidspunkt, og der er to uger til aflevering... min medstuderende har heller ikke siddet sammen med mig og arbejdet på opgaven endnu. Fejlen er, at jeg sendte de ting jeg havde fundet på nettet til hende. Men når aldrig rigtigt at få forsvaret mig selv...
Går fra samtalen med en følelse af mobning både fra lærerne og min medstuderende... Hylede derhjemme i to døgn og efterfølgende blev jeg sygemeldt da jeg ikke længere kunne hænge sammen psykisk. Har aldrig følt mig så såret og krænket på min person, som efter det. (Nogle vil måske synes det ikke er noget, men for mig var det virkelig en mavepuster).
Senere tog en helt tredje lære kontakt, hun havde hørt lidt fra sidelinjen og ville have en samtale med mig (her var jeg forudindtaget og troede det var for at køre mere på mig) men hun var virkelig sød, lyttede til min side af sagen, og gav mig ret i det ikke var helt fair, dog uden at tage parti. Hun ville gerne at jeg fortsatte og tog eksamen som en sygeeksamen, men det ville indebære at jeg forsatte på det hold og i samme "gruppe". Holdt på sygemeldingen...
Nu står jeg så her, og skal starte op forfra på modul 9 midt i august... Og har mest lyst til at flygte fra det hele. Føler slet ikke jeg er stærk nok til at forsøge i en ny klasse igen, og slet ikke med tanken om det de samme to lærer vi skal have igen...
Sover stort set ikke om natten for tiden, og min lunte er så kort at min ældste datter spørg konstant hvorfor jeg er sur og ked, hun forstår det jo ikke...
Min mand lytter, men forstår det ikke...
Håber det gav lidt mening.