Føler mig dum og presset...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det lyder som om, at de har troet, at du ville aflevere en opgave, hvor dele af opgaven ville været kopieret fra nettet? Dine lærere har så ville forhindre dig i at aflevere en 'ulovlig' opgave, som jo ville have medført, at du blev smidt ud af studiet. 

Det nemmeste ville jo nok have været at aflevere din opgave efter endt modul 9 og gå til eksamen med oprejst pande - det fik du ikke gjort den gang, men det må du jo gøre nu!!

Det er din drøm at blive sygeplejerske, og det ser ikke ud til, at du har mulighed for at flytte dine skoleophold, derfor må du simpelthen bare igennem. Også for at bevise, at dine lærere/din læsemakker tog fejl. Som du fortæller historien, virker deres mistanke ikke helt ubegrundet, og derfor må du se at komme igang med at bevise, at du kan klare dig uden snyd.

Jeg er også sikker på, at det desværre er det indtryk de fik. Men det værste er næsten at jeg var så overrasket og uforberedt på at skulle til den samtale. Nåede simpelhen ikke at forsvare mig selv... 

Tænker også hvorfor de ikke slog en bremse i og hører mig først, om mine hensigter ? For selvfølgelig skal man ikke kopiere andres opgaver... ville selv blive rasende hvis nogle kopierede mit. Lærerne antog bare noget, pga. det en anden studerende sagde. 

Mit mål pt. er også at komme stærkt igen og vise dem de tog fejl af mig. Men føj har svært ved st skulle ud på den skole igen... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Hvor er det synd for dig det  er svært at starte i en ny klasse som allerede er veletableret, jeg har selv gjort det pga merit. det eneste råd jeg kan give er at have tro på at det du oplevede sidst var et engangstilfælde, og at den nye klasse er anderledes. 

Jeg skal selv starte op på modul 9 efter ferien, måske er vi ligefrem heldige at ende i samme klasse

Håber det kommer til at gå bedre denne gang, i det mindste er det et sommerhold så der burde være væsentligt flere i klassen end de fem på det sidste hold. 

Jeg er på ucsj i Nyk. F. ? Hvor starter du op? Kunne være rart allerede nu at vide man ikke er den eneste der starter op i det nye hold. 

Anmeld Citér

5. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Jeg er også sikker på, at det desværre er det indtryk de fik. Men det værste er næsten at jeg var så overrasket og uforberedt på at skulle til den samtale. Nåede simpelhen ikke at forsvare mig selv... 

Tænker også hvorfor de ikke slog en bremse i og hører mig først, om mine hensigter ? For selvfølgelig skal man ikke kopiere andres opgaver... ville selv blive rasende hvis nogle kopierede mit. Lærerne antog bare noget, pga. det en anden studerende sagde. 

Mit mål pt. er også at komme stærkt igen og vise dem de tog fejl af mig. Men føj har svært ved st skulle ud på den skole igen... 

Det lyder virkelig som om de har taget forhastet konklusioner.....

Jeg er sikker på, det nok skal gå bedre denne gang vis dem hvad du kan! 

Men jeg kender godt dine tanker, og det kn være svært at styre dem...

Anmeld Citér

5. august 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Det lyder som en rigtig møgoplevelse og som nogle lærere, der har grebet en situation helt forkert an eller er blevet overraskede over hele situationen.

Jeg tænker om der måske er en mulighed for at du kan snakke det hele igennem med f.eks. en studievejleder eller den 3. lærer du nævner og måske få denne til at sidde med ved en samtale med de to andre lærere, hvis du skal have dem igen. Bare så i kan få renset luften og du ikke skal gå og føle de tror noget skidt om dig og du ligesom kan få lukket den her sag ned også for dig selv.

En anden mulighed er selvfølgelig at få nogle andre lærere, men det er jo ikke altid muligt sådan som uddannelsen er bygget op.

Ellers så tænker jeg at det nye hold helt sikkert er bedre og at du nok skal komme igennem og opnå din drøm om at blive sygeplejerske.

Held og lykke

Anmeld Citér

5. august 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Det lyder virkelig som om de har taget forhastet konklusioner.....

Jeg er sikker på, det nok skal gå bedre denne gang vis dem hvad du kan! 

Men jeg kender godt dine tanker, og det kn være svært at styre dem...

Ja man skulle tro man selv var herre over sine tanker og følelser. Det desværre bare ikke tilfældet. 

Tak for beskeden og støtten  

Anmeld Citér

5. august 2016

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Det lyder som en rigtig møgoplevelse og som nogle lærere, der har grebet en situation helt forkert an eller er blevet overraskede over hele situationen.

Jeg tænker om der måske er en mulighed for at du kan snakke det hele igennem med f.eks. en studievejleder eller den 3. lærer du nævner og måske få denne til at sidde med ved en samtale med de to andre lærere, hvis du skal have dem igen. Bare så i kan få renset luften og du ikke skal gå og føle de tror noget skidt om dig og du ligesom kan få lukket den her sag ned også for dig selv.

En anden mulighed er selvfølgelig at få nogle andre lærere, men det er jo ikke altid muligt sådan som uddannelsen er bygget op.

Ellers så tænker jeg at det nye hold helt sikkert er bedre og at du nok skal komme igennem og opnå din drøm om at blive sygeplejerske.

Held og lykke

Er virkelig glad for jeg kom ud af den klasse. Men puha er så nervøs for at forsøge igen. 

Synes på ingen måde lærerne taklede det særligt godt. Faktisk er jeg nu lidt ked af at jeg ikke tog derop igen senere og tog den med dem. Men modet havde på en måde forladt mig helt... 

Har lige talt i telefon med studiesekretæren ved middagstid, hvor hun forslog det samme med at få renset luften. Hun var meget sød og forstående. 

Men i stedet for at tage en snak med lærerne, kom vi frem til at se tiden an, og se om det meste af min frygt ikke er ubegrundet. (Hvilket en del af mig godt kan se det måske er). Hvis det så viser sig at der bliver problemer med lærerne så tager vi den derfra.  

Studiesekretæren havde også hørt lidt om det fra sidelinjen, og hun fortalte at nogle ting husker man bedre end andre. Min situation huskede hun fordi hun syntes det var blevet grebet helt forkert an, dengang, og på ingen måde fair. Simpelthen så sødt af hende at fortælle mig det. 

Anmeld Citér

5. august 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Håber det kommer til at gå bedre denne gang, i det mindste er det et sommerhold så der burde være væsentligt flere i klassen end de fem på det sidste hold. 

Jeg er på ucsj i Nyk. F. ? Hvor starter du op? Kunne være rart allerede nu at vide man ikke er den eneste der starter op i det nye hold. 

Jeg læser i Aarhus, så vi skal desværre ikke på hold sammen  jeg begyndte på modul 7 nov sidste år med det nye hold, og de var rigtig søde. Heldigvis var jeg ikke den eneste der begyndte på det hold, og vi kom rigtig godt ud af det med hinanden fra begyndelsen. Måske er du heldig at der også er andre nye? De fylder tit op på de senere hold. 

Ps vildt nok med et hold på kun fem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.