Eksperthjælp: To streger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

292 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. august 2016

Karen Bøhrnsen

Hej ??

Jeg har et barn fra et tidligere forhold på 4 år.
Min kæreste og jeg har været sammen i 2,5 år og har det bare fantastisk sammen.
Vi ønsker nu et barn sammen og ønsket er meget stort. I starten af vores forhold blev jeg gravid og fik desværre en abort, da det var alt for tidligt i vores forhold. Nu går jeg og er bange for, at på en eller anden måde - at jeg ikke kan blive gravid pga abort.
Vi har prøvet i et halvt år og jeg er blevet gravid på p piller med min første på 4 år og den abort jeg fik.
Men nu hvor vi prøver sker der ikke noget og det er rigtig frustrerende.
Min cyklus er på 28 dage og Idag er jeg gået en dag over tid, som ikke er sket på det halve år, hvor vi har prøvet.
Jeg har været ekstremt træt her på det sidste, haft kvalme, store hævede bryster(men det har jeg så også haft op til min menstruation i et halvt år ca - som har undret mig meget) og jeg er meget øm i underlivet, som om at jeg får min menstruation. Det kan godt være at den kommer de næste par dage - men jeg håber at jeg er gravid. Graviditetstest viser negativ....? Hvornår kan en graviditets test vise positiv..

Hilsen en meget frusterende pige, som håber på to streger.

Karens svar

Kære frustrerede pige

Det er meget forskelligt, hvor hurtigt, der kommer graviditetshormon hCG nok i urinen til at der kommer to streger på din urinstix.

Hvis du har mod på at vente en uge, vil den nok mere realistisk slå ud som positiv, hvis du er gravid.

Hvis du slet ikke kan vente kan du købe dig til en blodprøve som hurtigere kan konstatere hCG i blodet. Du kan få lavet en graviditetsblodprøve på de fleste private fertilitets-klinikker - prøven er vist nok lidt dyr, emn svaret kommer som regel samme dag eller dagen efter.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder og ammekonsulent

www.jordemoder.net

like og del: https://www.facebook.com/jordemoder.net/

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+