Hvordan har i energi til hele dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
migxher skriver:

Jeg ser da både en der foreslår flaske og en der skriver at barnet ikke har behov for mad om natten. Og det læser jeg nu som en opfordring til stop af nat amning. Men det kan selvfølgelig godt vare være mig.

Fysiologisk har barnet jo heller ikke behov for maden om natten, men det ændrer ikke på, at man jo sagtens kan amme om natten, hvis det fungerer for både mor og barn. 

Hvis man ved at lægge barnet i egen seng, kan få en roligere søvn for begge parter (både mor og barn), så er det da det primære! 

Hvis antallet af natamningen bliver mindre på baggrund af det, så er der jo ingen skade sket. Ikke i mine øjne ihvertfald, men jeg er bestemt heller ikke religiøs omkring amning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2016

migxher

EBK skriver:

Fysiologisk har barnet jo heller ikke behov for maden om natten, men det ændrer ikke på, at man jo sagtens kan amme om natten, hvis det fungerer for både mor og barn. 

Hvis man ved at lægge barnet i egen seng, kan få en roligere søvn for begge parter (både mor og barn), så er det da det primære! 

Hvis antallet af natamningen bliver mindre på baggrund af det, så er der jo ingen skade sket. Ikke i mine øjne ihvertfald, men jeg er bestemt heller ikke religiøs omkring amning. 

Børn er forskellige og har forskellige behov. Man kan altså bare ikke skære alle børn over en kam og sige, deres behov er.....

Og behov for amning om natten behøver jo ikke nødvendigvis være behov for mad. Det kan lige så vel være tørst, tryghed og nærhed osv. Og det er da et lige så legitimt behov.

Anmeld Citér

3. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
migxher skriver:

Børn er forskellige og har forskellige behov. Man kan altså bare ikke skære alle børn over en kam og sige, deres behov er.....

Og behov for amning om natten behøver jo ikke nødvendigvis være behov for mad. Det kan lige så vel være tørst, tryghed og nærhed osv. Og det er da et lige så legitimt behov.

Du læser jo slet ikke hvad jeg skriver..

Anmeld Citér

3. august 2016

Babilooo

Vi forsøger ikke at skære alle børn over en kam. Og ja selvfølglig er tryghed vigtig for børn.. 

men.. Vi kan vel blive enige om at et barn der sover tungt ikke mangler tryghed..? Der er intet der garanterer at sønnen sover tungere ved at blive flyttet ved siden af sengen. Imidlertid siger min erfaring at dette ofte sker når et barn ellers er urolig i forældrenes seng og mosler rundt. 

Der er vel ikke sket nogen skade ved at flytte barnet ved siden af sengen og "risikerer" dybere søvn. Og hvis barnet vågner tager man det selvfølglig op i sengen. Mit barn sover som sagt langt tunger for sig selv.. Men vågner for at få sin sit eller trøst måske en gang på en uge. Så er man der selvfølglig og tager barnet over. 

Resultat: barn der stadig er tryg og sover dybere og mor der også får søvn og kun skal give sut  og kram en gang m.m. på en uge. = større overskud til at være mor og partner, og mere overskud til sex og bedre løsning af arbejdsopgaver m.m... I mine øjne win win for familie og arbejdsgiver og barn. 

Anmeld Citér

3. august 2016

Bb2015

anonym12 skriver:

hvordan holder i jer kørende hele dagen, når barslen er slut og dermed også muligheden for en lur.

jeg går meget tidligt i seng, men alle de opvågninger gør jeg kører død ved 15-16 tiden. Er det bare at klemme ballerne sammen og håbe på han snart sover bare lidt bedre. Og så selvfølglig sove i weekenden.

Vi samsover og jeg ammer liggende, men han mosler rundt og jeg skal justere hans position, før han kan ammes i løbet af natten.  Han er ikke klar til at  vi skære i amningerne om natten, så det prøver vi igen om et par mdr. 

hvad gør i andre?

Hej ts 

Nu ved jeg ikke hvor gammelt dit barn er, men du skriver jo at du endnu ammer om natten. Det betyder selvfølgelig at i har er behov for at være i nærheden af hinanden.

Men jeg vil foreslå at du prøver at lægge din søn i egen seng ved siden af jeres efter endt amning, således at du kan sove bedre. I mit tilfælde sov jeg knap nok i et år før min søn kom i egen seng og da det skete hjalp det gevaldigt på både forældres og barnets søvn! Det var så dejligt ikke at være kronisk træt og udmattet og min søn var mindre pylret efter en bedre nattesøvn. Jeg ved ikke om det samme kommer til at gælde for jer men af erfaring foreslår jeg at i stiller barnets seng ved siden af jeres og gør et forsøg. Hvis ikke det fungerer for jer kan i jo prøve noget andet  

Jeg håber du snart får mere søvn! Det er skrækkeligt at mangle søvn igennem så lang tid 

Anmeld Citér

3. august 2016

Muffinmus

Åh...

Har været kronisk træt i 9 år nu...

Tre børn på under 5 år,og der er ofte stadig en der vågner og er tørstig,  skal tisse,har en dem drøm eller andet...

Suk.  Føler jeg har været kronisk træt næsten dagligt siden nr et blev født.  

Han dog også den værste med 5-10 opvågning hver evig eneste nat. I ti mdr siv han ikke igennem en eneste dag, og derefter kun i ny og næ til han blev to-tre år og der var den ene lillesøster så i gang jo.

Anmeld Citér

4. august 2016

anonym12

I får lige alle et svar.

han er knap 9mdr og spiser ikke vildt meget fastføde. Da far puttede den anden aften og jeg kom hjem efter første opvågning var han dybt ulykkelig. Ham må gerne pjevse lidt når vi dropper natamningerne, men jeg vil ikke være vågen hele natten med en ulykkelig baby. Så hellere gå i seng endnu tidligere....dvs lige så snart han sover. 

Vi har ikke eget værelse til ham og han ligger ikke og rumstere som sådan.....han får bare møvet sig over Boob højde i løbet af natten. 

Men god ide med at forsøge at fokuserer ekstra meget på sund kost. Her er jeg ofte slem og tyr til chokolade/kaffe/kage. Det må jeg nok forsøge at stoppe med. 

Anmeld Citér

4. august 2016

anonym12

Kattha skriver:

Kan I måske prøve med en flaske om natten i stedet for? Så kan far gøre det, mens du får fred.

Han tar ikke flaske og drikker kun en smule mme af kop, når jeg er væk i læbet af dagen

Anmeld Citér

4. august 2016

anonym12

migxher skriver:

Ja nu kommer amme mafiaen så lige på banen med lidt fakta til dig.

For det første så er ingen amning om natten ikke lig med ingen opvågninger.

For det andet er amning mere end bare mad og ernæring.

For det tredige så er natamning og såkaldt dårlig søvn som du kalder det, vel kun et problem hvis barnet mistrives, ikke udvikler sig som det skal, eller er uoplagt om dagen. Er ingen af delene tilfældet er natamning ikke et problem.

Og så lige til sidst, det er helt normalt og naturligt og på ingen måde skadeligt, som udgangspunkt, at små børn vågner om natten. 

Man kan virkelig ikke skære alle børn over en kam på den måde du gør. Alle børn er forskellige og har forskellige behov.

og nej jeg synes bestemt ikke man skal bevare natamning for enhver pris. Men at fjerne alt hvad barnet finder tryghed ved om natten, fra det ene øjeblik til det andet, det synes jeg ikke er hensigtsmæssigt for et så lille barn. Man kan sagtens f.eks skære ned på amning men stadig bevare samsovning. 

Og nej, jeg ammer ikke selv længere, men derfor er jeg stadig stor fortaler for amning.

Til ts så vil jeg anbefale dig Facebook gruppen amning uden grænser. Der er mange der langtidsammer, arbejder osv. De kan med garanti komme med god erfaring hvis du ønsker at bibeholde natamning.

Tak. Jeg er faktisk medlem derinde (jeg synes langtidsamnign er sejt).

han kommer ikke på eget værelse. Han har ikke et og han starter i dp om 14 dage og med samsovnings, så er vi stadig mere sammen med ham end han er i pasning (crazy mom). Og så fungerer det for os. Søvn er ikke en kamp (eller det er det nogle få aftner). Det er trygt og hyggeligt. Jeg ved godt du taler for mine pointer.....det er bare for at skrive hvor vi står. 

Vi arbejder på at fjerne natamningerne, men jeg ville helst at han selv stoppede....eller at han er så stor at man kan sige brysterne sover. Eller at han bare ikke er bund ulykkelig. Så derfor prøver vi igen at fjerne en eller to, når jeg skal ud igen om ca to mdr. Jeg vil ikke gøre det til en kamp. 

Jeg søgte råd til hvordan jeg hænger sammen uden at ændre på hvordan vi sover og ekstra sund mad, kunne godt gøre en forskel

Anmeld Citér

4. august 2016

anonym12

Jeg ville ønske han tog flaske, men han nægter flaske.

jeg tror den eneste måde vi vil kunne få ham til at tage flaske igen, er ved at droppe amningen helt og det vil jeg ikke.

han er virkelig glad for at amme, så det føles bare så forkert

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.