migxher skriver:
Ja nu kommer amme mafiaen så lige på banen med lidt fakta til dig.
For det første så er ingen amning om natten ikke lig med ingen opvågninger.
For det andet er amning mere end bare mad og ernæring.
For det tredige så er natamning og såkaldt dårlig søvn som du kalder det, vel kun et problem hvis barnet mistrives, ikke udvikler sig som det skal, eller er uoplagt om dagen. Er ingen af delene tilfældet er natamning ikke et problem.
Og så lige til sidst, det er helt normalt og naturligt og på ingen måde skadeligt, som udgangspunkt, at små børn vågner om natten.
Man kan virkelig ikke skære alle børn over en kam på den måde du gør. Alle børn er forskellige og har forskellige behov.
og nej jeg synes bestemt ikke man skal bevare natamning for enhver pris. Men at fjerne alt hvad barnet finder tryghed ved om natten, fra det ene øjeblik til det andet, det synes jeg ikke er hensigtsmæssigt for et så lille barn. Man kan sagtens f.eks skære ned på amning men stadig bevare samsovning.
Og nej, jeg ammer ikke selv længere, men derfor er jeg stadig stor fortaler for amning.
Til ts så vil jeg anbefale dig Facebook gruppen amning uden grænser. Der er mange der langtidsammer, arbejder osv. De kan med garanti komme med god erfaring hvis du ønsker at bibeholde natamning.
Nej .. Ingen amning betyder ikke at børn ikke vågner. Men det at kunne lugte mad og ligge op ad bryster kan i sig selv virke opvækkende.
Jeg er for amning og selvfølglig skal man ikke fjerne al tryghed fra barnet med et slag. Men et barn der mosler og er urolig og har hyppige opvågninger giver i min øjne et signal om at blive påvirket af samsovningen. Jeg flyttede mine børn da de begyndte at mosle og efter det sov de som sten.. Dybere søvn. Det er ikke at fratage tryghed at sove i samme værelse og være der hvis de vågner. Tryghed er ikke nødvendigvis = samsovning. De skal selvfølglig vide at man er der.
TS: Jeg ville flytte ham i en tremmeseng evt op til jeres seng... Så trygheden netop bevares. Og selvfølgelig skal han tages op ved opvågninger. Du behøver ikke at fokusere på at skære ned på amning, men hvis han kommer til at sove for sig selv og evt får dybere søvn vil jeg tro der er en sandsynlighed for at amningen mindskes.