De færreste børn giiiiider ikke rydde op, sådan er det bare. Så fat I alle børn, og bed alle om at Rydde op, nogle kan selvstændigt rydde op, nogle kan ikke, de skal hjælpes, eller have selskab.
Bonusmødres udfordring ( mig selv inklusiv) er, at vores tålmodighed med bonusser er ikke så stor som med egne børn. Nøjagtigt ligesom tålmodighed med fremmedes børn ikke er så stor som med egne... Så du og mand må sætte jer ned, og finde ud af, hvordan hele familien får ryddet op, på en rar måde, så alle er glade, og ingen er frustrerede... Husk at i en sammenbragt familie er det parret der viser vejen, i langt højere grad end i en far-mor-børn familie.
Og når din tålmodighed er opbrugt med bonusser, så skal mand altså tage over, så du ikke kommer til at reagere unødvendigt hårdt overfor dem. Det virker her, men det kræver du kan formidle dine behov, og dine krav til ham, og han kan efterleve dem.
For alle skal kunne være der, også bonusser, der ikke skal have flået hovedet af (er sket her) fordi de voksne ikke kan finde ud af at forventningsafstemme og vise vej.
og så er det bare skide irriterende at børn ikke gider rydde op, jeg gad i hvert fald heller ikke da jeg var barn! 

Anmeld
Citér