Oprydning efter bonus børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2016

Anonym

Come on folkens min 2 årige kan rydde op.

Til trådstarter: du må sætte reglerne for leg tydeligt op for bonusbørnene, når de er hos jer. Hvis ikke, så ender du som en sur mokke til sidst. Det er kun ret og rimeligt, at de rydder op eller lærer det. Brug evt. En gulerod som f.eks. oprydning giver dessert, is eller hvad der nu tricker dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2016

TNBC

Anonym skriver:

Come on folkens min 2 årige kan rydde op.

Til trådstarter: du må sætte reglerne for leg tydeligt op for bonusbørnene, når de er hos jer. Hvis ikke, så ender du som en sur mokke til sidst. Det er kun ret og rimeligt, at de rydder op eller lærer det. Brug evt. En gulerod som f.eks. oprydning giver dessert, is eller hvad der nu tricker dem.

Ja, kan!!! Det kan den lille paa 18maaneder her ogsaa, men han goer det da ikke hvis man ikke beder ham om det, eller hjaelper ham..

Anmeld Citér

2. august 2016

Mortilah

Jeg forventer at min bonusdatter på 5 hjælper med at rydde op. Det gør hun også på opfordring. Ikke af sig selv, det er også ok. Den snart 3 årige hjælper hellere end gerne til! 

Jeg har godt nok ofte måtte gøre ungerne klart at jeg er her fordi jeg elsker deres far og dem og at jeg er ikke ansat til at rydde op, lave mad og vaske tøj. Så de må hjælpe til herhjemme. 

Anmeld Citér

3. august 2016

tobogsylsmor27

nu få jeg nok hakke Men min børn på 7 og 11 og bonusbørn på 13 og 15 år gøre det ikke fri vilje Men når man bede dem pænt om det gøre de det men ikke ud brokke 

Anmeld Citér

3. august 2016

Anonym

Tror det er meget forskelligt med børn og oprydning. nogle børn kan rydde op, allerede når de er 15 måneder og op efter, andre kan ikke. 

Men hvis du har så store problemer med dine bonusbørn leger og roder, så nået meddele din parterner, at han/hun må rydde op efter sine egne børn. 

Anmeld Citér

10. august 2016

Cola Zero

De færreste børn giiiiider ikke rydde op, sådan er det bare. Så fat I alle børn, og bed alle om at Rydde op, nogle kan selvstændigt rydde op, nogle kan ikke, de skal hjælpes, eller have selskab.

Bonusmødres udfordring ( mig selv inklusiv) er, at vores tålmodighed med bonusser er ikke så stor som med egne børn. Nøjagtigt ligesom tålmodighed med fremmedes børn ikke er så stor som med egne... Så du og mand må sætte jer ned, og finde ud af, hvordan hele familien får ryddet op, på en rar måde, så alle er glade, og ingen er frustrerede... Husk at i en sammenbragt familie er det parret der viser vejen, i langt højere grad end i en far-mor-børn familie. 

Og når din tålmodighed er opbrugt med bonusser, så skal mand altså tage over, så du ikke kommer til at reagere unødvendigt hårdt overfor dem. Det virker her, men det kræver du kan formidle dine behov, og dine krav til ham, og han kan efterleve dem. 

For alle skal kunne være der, også bonusser, der ikke skal have flået hovedet af (er sket her) fordi de voksne ikke kan finde ud af at forventningsafstemme og vise vej.

og så er det bare skide irriterende at børn ikke gider rydde op, jeg gad i hvert fald heller ikke da jeg var barn! 

Anmeld Citér

10. august 2016

modesty

Anonym skriver:

Aaarrrgggghhhh  hvor er jeg bare træt af at rydde op efter mine bonus børn... De har været her et døgn (grundet ferie) og hele huset ligner bare et bombet lokum... 

Jeg orker ikke at være hende dem sure igen og igen overfor mim kæreste.. Men hvordan pokker får jeg dem til at rydde op efter sig selv? 

Børnene er 3-5 og 7 år... 

Du må jo lave en konstruktiv plan og følge den.

De lærer det tydeligvis ikke hos deres mor, så hvis din 3- og 5-årige kan det, hvorfor så ikke bruge samme metode som du har brugt med dem?

Men altså - børn har jo selvfølgelig forskellige personligheder og temperamenter.

Mit råd vil være at rydde op sammen med dem. Det er tidskrævende, men det er imo den bedste måde at lære dem det hvis de ikke gider af sig selv.

Helt basalt pædagogisk hjælper det hvis du fysisk placerer dem hvor der skal ryddes op, eller fysisk giver dem dét i hånden som der skal ryddes op. Så kommer de i gang og resten går nemmere. Dette er nok liiige i overkanten til den 7-årige, men til en 5-årig går det stadig lige akkurat. 

Efter noget tid (sikkert en hel del tid) vil de begynde at gøre det af dem selv når du beder om det.

Men som mange andre også siger - jeg ville ikke forvente af en 3- eller 5-årig at de bare gik i gang af sig selv og ryddede alt op af sig selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.