Oprydning efter bonus børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nu bliver jeg enormt provokeret af dit svar. 

Herhjemme er vi sammenbragt, så jeg forventer faktisk at vi hjælper hinanden! 

Jeg mener ikke at børn dør af at hjælpe og få pligter. Tværimod.. Børn der blot får lov at give den gas, vælte værelset og mor kommer og rydder op, det er jeg slet ikke til. 

Min kæreste er selvstændig, og har ofte unge mennesker ansat, og her er det tydeligt hvad for nogle unge mennesker der er curling børn, og hvem der har lært at tage del de daglige ting! 

Og hvor er det, jeg skriver, at børn dør af at have pligter, og at jeg går varmt ind for at servicere og opdrage børn til at være curlingbørn? 

Det provokerer eller måske rettere undrer mig, at du forventer af 3- og 5-årige, at de på lige fod med ældre børn kan se det hensigtsmæssige i, at alle giver en hånd med - og at de tager medansvar for såvel oprydning som for den gode stemning i familien. Det er da fantastisk og godt skuldret af dig, hvis du har været i stand til at udvikle så små børn til at agere sådan, men det er altså ikke noget, der er forventeligt for den aldersgruppe. Ligesom man heller ikke kan forvente, at de i den alder kan se det fornuftige i at gå i seng uden brok, undlade at græde, når de ikke må få en is i supermarkedet etc. 

At du overhovedet kan se en sammenhæng mellem, om en 3-årig med glæde rydder op, og om han/hun som teenager kan tage fra, er mig ubegribeligt. De skal jo for søren lære det, og de færreste 3-årige er på et udviklingstrin, hvor de uden protester kan se det ideelle og rimelige i, at de skal lave det "kedelige". 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2016

TNBC

Anonym skriver:

Aaarrrgggghhhh  hvor er jeg bare træt af at rydde op efter mine bonus børn... De har været her et døgn (grundet ferie) og hele huset ligner bare et bombet lokum... 

Jeg orker ikke at være hende dem sure igen og igen overfor mim kæreste.. Men hvordan pokker får jeg dem til at rydde op efter sig selv? 

Børnene er 3-5 og 7 år... 

Her skal man fortaelle, at der skal ryddes op, og hun er 9, saa jeg ville ikke forvente at en3, 5 og 7aarig bare rydder op af sig selv. Du maa vel vide hvornaar de bliver hentet/afleveres, og saa maa I bruge en halv time eller noget, foer de skal afsted, men at hjaelpes ad.

Det ville vel vaere det samme, hvis det var dine egne boern, der er det bare hver dag. Man skal laere boern det, de fleste goer det ikke selv, fordi de voksne jo goer det for dem.

Her siger jeg til dem, Er du soed at smide det I skraldespanden, saette det paa koekkenbordet, ligge det I kassen, red din seng, og saa videre, og saa goer de det, men ikke af sig selv.

De er 18maaneder, 3,5 og 9,5.

Anmeld Citér

2. august 2016

Diosa85

Hmm min nevø og niece rydder op selv de er 4 og 7. De får at vide at nu skal der ryddes op inden der ryddes mere legetøj ud eller inden de skal i seng og de gør det uden så meget brok. Det tager sin tid til tider fordi de pjatter og begynder at lege med legetøjet igen. Men op bliver det ryddet. Så forstår udemærket ts's frustration. Men en løsning på problemet det har jeg ikke andet end at stå fast på at der skal ryddes op selvom de bliver sure. 

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym

Jeg synes at du skal rette spejlet lidt mod dig selv og se om du synes at du skaber en hyggelig ramme for at dine bonusbørn rydder på. Børn aflæser stemninger i høj grad og bliver mere modarbejdende jo mere irriteret man virker... Det er min erfaring med samtlige børn jeg har haft med at gøre.

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym

Problemet med sammenbragte familier, er nogle gange at rummeligheden overfor bonusbørnene ikke er den samme som overfor egne børn. 

Anmeld Citér

2. august 2016

Bshizzle

Jeg er sikkert den sure mokke.. 

Men hjemme hos os skal børnene rydde op efter sig selv før de går igang med ny leg. 

Dette har de lært fra 3 års alderen.. 

Hvis de ikke rydder op efter end leg og de evt gerne vil udenfor og lege.. Så får de beskeden at de ikke kommer ud før de har ryddet op. 

Ingen problemer med den ældste, men den mindste på 4 år kan godt være noget negativ hcis trætheden nærmer sig. 

Så går jeg gerne med ind på værelset og blir der inde og snakker imens han rydder op. 

Hvis der kommer venner på besøg, så siger ungerne selv at de skal hjælpe med at rydde op. 

Anmeld Citér

2. august 2016

sne190810

Hvor er du heldig, at det kun er dine bonusbørn som er nogle ugidelige, dovne ballademagere. 

Herhjemme er det BÅDE min egen datter samt bonusdøtrene, som er ugidelige når de skal rydde op.

BØRN altså...  

Anmeld Citér

2. august 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Nu bliver jeg enormt provokeret af dit svar. 

Herhjemme er vi sammenbragt, så jeg forventer faktisk at vi hjælper hinanden! 

Jeg mener ikke at børn dør af at hjælpe og få pligter. Tværimod.. Børn der blot får lov at give den gas, vælte værelset og mor kommer og rydder op, det er jeg slet ikke til. 

Min kæreste er selvstændig, og har ofte unge mennesker ansat, og her er det tydeligt hvad for nogle unge mennesker der er curling børn, og hvem der har lært at tage del de daglige ting! 

Kan ikke lade vær med at tænke. Du skal jo ikke opdage din kærestes børn . Men hjælpe din kæreste.. Og hvad havde du forventet? At din kærestes børns mor har samme opdragelse som dig? 

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym

Mine børn er også 3 og 5. De skal bestemt også hjælpe til, de skal rydde op på deres værelser og der hvor de slæber deres legetøj hen. 

MEN vi forventer bestemt ikke at det er noget de gør selv og uden brok. Derfor hjælper vi og guider dem igennem det. Vi gør det til en naturlig ting, en positiv ting, som bare skal gøres og som er noget vi alle sammen hjælpes med. 

En dag ryddede de selv og på helt eget initiativ op på deres værelser, men vi var i bad og lavede andre ting. De var så stolte, især da de så vores noget overraskede reaktioner. De er børn og i en alder hvor de har brug for at vi viser dem vejen og at se at det ikke er en sur pligt.

Anmeld Citér

2. august 2016

Mamacita til 2 piger

De skalda bare hjælpe til uden brok, uanset alder! :/

Min 5 årige nægtede pure at rydde op. Jeg sagde at det var fint, men hvis jeg skulle rydde det op selv, så blev det i en skraldesæk. Det var fint, det kunne jeg bare gøre. Og det gjorde jeg! Sjovt nok, så er der ingen problemer nu når jeg siger der skal ryddes op. Hvis hun siger "nej det gider jeg ikke", så siger jeg bare stille og roligt "fint, så vil jeg gerne!" og så siger hun "Nej, okay - jeg klarer det selv!" 

En 5 årig kan godt rydde op efter sig, og hvis denne gør det, så kopierer den 3 årige. Så sammen kan de sagtens rydde op med lidt start hjælp.. 

Her i huset hjælper vi hinanden med det man nu engang kan. Manryder sintallerken ud i opvaskeren osv. det kan selv vores mindste på 1,5 år finde ud af..  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.