Anonym skriver:
Aaarrrgggghhhh hvor er jeg bare træt af at rydde op efter mine bonus børn... De har været her et døgn (grundet ferie) og hele huset ligner bare et bombet lokum...
Jeg orker ikke at være hende dem sure igen og igen overfor mim kæreste.. Men hvordan pokker får jeg dem til at rydde op efter sig selv?
Børnene er 3-5 og 7 år...
Jeg ville ikke have forventet af mine egne unger i den alder, at de på egen hånd og eget initiativ ryddede op efter sig, og jeg har helt afgjort også sukket og bandet for mig selv på næsten daglig basis, da særligt i ferier og weekends, over at rydde op efter dem. Det er vel ikke så forskelligt, om det er egne eller bonusbørn - de roder, og enten rydder man selv op efter dem, eller også involverer man dem i det. Det sidste er jo på alle måder en god idé og godt at lære dem - der er bare dage, hvor det faktisk er lettere at stå med det selv.
Så enten må du - og ikke mindst deres far - stoppe op løbende og sige, at nu rydder vi op en halv time, eller også må du leve med at gøre det selv OG få din kæreste ind i kampen og så undlade at være sur.
Anmeld
Citér