EBK skriver:
Måske et lidt tosset spørgsmål, men hvor meget drikker jeres børn?
Vi har en dreng på knap 2, og han er simpelthen tørstig konstant.
Han drikker vand, mælk, saft, juice, te og smoothie i store mængder.
Han kværner en liter vand om morgenen og et stort glas mælk, og jeg vil skyde på 2 liter fra kl 17 til 19, hvor han kommer i seng.
i dagtimerne er han i dagpleje.
Ved 2 tiden om natten vågner han igen og er tørstig. Som regel drikker han 0,5l vand der.
hans dagplejemor har spurgt om vi har bemærket hans væskeindtag, for hun synes det er voldsomt.
Men han ér aktiv og tonser rundt, så det kan vel ikke være andet end reel tørst?
Føler mig lidt småtosset ved at spørge
Men hvor meget drikker jeres børn? Og er der farligt at drikke meget væske?
Nu hvor alle peger på sukkersyge (og godt du får fysiologisk sygdom udelukket ) - så vil jeg lige komme med mit input.
Du fortæller din søn er glad og aktiv. Du skriver urolig med arme mv.
Jeg er mor til en dreng med ADHD på 15. (Siger Ikke at din søn har nogen form for diagnose!) Han er tilbage i udvikling og skal i næste måned scenes for autisme.
Da han var 1-2 år gammelt var han meget aktiv, virkede rastløs, altid i bevægelse mv. Og han drak konstant!! Og meget. Han gør det endnu, dog begrænser vi det, da han ikke selv kan mærke hans behov.
Han drak simpelthen pga rastløs hed. Der skulle ske noget. Og hvis ikke hvert sekund var fyldt ud, så fyldte han det selv ud ved at drikke. Han drak også ml 3-4 l da han var på det højeste. Nu er det mere normalt på 2-3 l også svarende hans nuværende aldre.
Min søn skulle guides til at fylde tiden med andet. Han måtte ikke stå i en situation, hvor han ikke vidste hvad han skulle næst efter, for så drak han. Han drak oceaner af mælk.
Derudover vil jeg da lige nævne, at vi fik af vide dengang, at børn med adhd ofte har tørre slimhinder. Og da vi blev gjort OBS på det og fik hans dag sat op i skema form - så den altid var fyldt med ting han skulle næst, fik vi også langsomt mindsket hans væske indtag.
det var bare lige en anden vinkel på tørsten. Men super godt du får ham udredt.
Pøj Pøj med det.