Drikker vanvittigt meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.908 visninger
63 svar
78 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Måske et lidt tosset spørgsmål, men hvor meget drikker jeres børn? 

Vi har en dreng på knap 2, og han er simpelthen tørstig konstant.

Han drikker vand, mælk, saft, juice, te og smoothie i store mængder. 

Han kværner en liter vand om morgenen og et stort glas mælk, og jeg vil skyde på 2 liter fra kl 17 til 19, hvor han kommer i seng.

i dagtimerne er han i dagpleje.

Ved 2 tiden om natten vågner han igen og er tørstig. Som regel drikker han 0,5l vand der.

hans dagplejemor har spurgt om vi har bemærket hans væskeindtag, for hun synes det er voldsomt. 

Men han ér aktiv og tonser rundt, så det kan vel ikke være andet end reel tørst? 

Føler mig lidt småtosset ved at spørge Men hvor meget drikker jeres børn? Og er der farligt at drikke meget væske?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2016

Chantie

Han kværner en liter vand om morgenen og et stort glas mælk, og jeg vil skyde på 2 liter fra kl 17 til 19, hvor han kommer i seng.

Ved 2 tiden om natten vågner han igen og er tørstig. Som regel drikker han 0,5l vand der.

hans dagplejemor har spurgt om vi har bemærket hans væskeindtag, for hun synes det er voldsomt. 

Men han ér aktiv og tonser rundt, så det kan vel ikke være andet end reel tørst? 

Føler mig lidt småtosset ved at spørge Men hvor meget drikker jeres børn? Og er der farligt at drikke meget væske?

Det er da ikke spor tosset  

Nogle børn drikker bare enormt meget.

Jeg har dog hørt det kan have forbindelse til sukkersyge. Jeg ville nok få det undersøgt hos lægen. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

ann-kristina

Det lyder bestemt ikke normalt. Har det  alt id været sådant. Jeg synes bestemt det skal tjekkes ved lægen. Prøv at måle hvor meget han drikker på et døgn og få en tid ved lægen forholdsvis hurtigt. Jeg tænker også evt sukkersyge

Anmeld Citér

30. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
ann-kristina skriver:

Det lyder bestemt ikke normalt. Har det  alt id været sådant. Jeg synes bestemt det skal tjekkes ved lægen. Prøv at måle hvor meget han drikker på et døgn og få en tid ved lægen forholdsvis hurtigt. Jeg tænker også evt sukkersyge

Sukkersyge?? Hos et barn der drikker meget? 

Hvordan hænger det sammen? 

Han er jo ikke syg og dårlig, men meget aktiv. Det eneste der ellers er med ham, er at han svinger enormt meget i humør, og har en voldsom uro i kroppen, og går pt i behandling hos kiropraktor og fys, og så er han svært ørebarn. Men ellers sund og rask.

Anmeld Citér

30. juli 2016

ESV

EBK skriver:

Som de andre vil jeg sige du bør få en læge ind over, det lyder meget voldsomt selv for en meget aktiv dreng. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

ESV

EBK skriver:

Sukkersyge?? Hos et barn der drikker meget? 

Hvordan hænger det sammen? 

Han er jo ikke syg og dårlig, men meget aktiv. Det eneste der ellers er med ham, er at han svinger enormt meget i humør, og har en voldsom uro i kroppen, og går pt i behandling hos kiropraktor og fys, og så er han svært ørebarn. Men ellers sund og rask.

Det er "almindelig" kendt at øget tørst kan være et tegn på sukkersyge. Det bør i hvert fald udelukkes

Anmeld Citér

30. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
ESV skriver:

Det er "almindelig" kendt at øget tørst kan være et tegn på sukkersyge. Det bør i hvert fald udelukkes

Det kommer helt bag på mig.. Sidder lige og googler det. 

Jeg kender ingen med sukkersyge, så jeg aner absolut intet om det overhovedet. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Abracadabra

EBK skriver:

At vågne om natten af tørst er et af de meget klassiske tegn på diabetes. Han skal til lægen meget hurtigt.

Anmeld Citér

30. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Abracadabra skriver:

At vågne om natten af tørst er et af de meget klassiske tegn på diabetes. Han skal til lægen meget hurtigt.

Okay. Jamen. Jeg får bestilt en tid på mandag. 

Har bare aldrig hørt om det, men det skal da helt bestemt undersøges så. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Abracadabra

EBK skriver:

Okay. Jamen. Jeg får bestilt en tid på mandag. 

Har bare aldrig hørt om det, men det skal da helt bestemt undersøges så. 

Hvis du ringer til en vagtlæge i morgen og fortæller, at din dreng vågner af tørst, vil h*n bestemt også gerne se dig i allerede i weekenden. 

Har det stået på længe? Taber han sig?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.