Drikker vanvittigt meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2016

PernilleogLouis

EBK skriver:

Det kommer helt bag på mig.. Sidder lige og googler det. 

Jeg kender ingen med sukkersyge, så jeg aner absolut intet om det overhovedet. 

Da jeg opdagede jeg havde diabetes var tørst også et af symptomerne - så for en sikkerheds skyld så ville jeg også ringe til vagtlægen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2016

Anonym

EBK skriver:

Måske et lidt tosset spørgsmål, men hvor meget drikker jeres børn? 

Vi har en dreng på knap 2, og han er simpelthen tørstig konstant.

Han drikker vand, mælk, saft, juice, te og smoothie i store mængder. 

Han kværner en liter vand om morgenen og et stort glas mælk, og jeg vil skyde på 2 liter fra kl 17 til 19, hvor han kommer i seng.

i dagtimerne er han i dagpleje.

Ved 2 tiden om natten vågner han igen og er tørstig. Som regel drikker han 0,5l vand der.

hans dagplejemor har spurgt om vi har bemærket hans væskeindtag, for hun synes det er voldsomt. 

Men han ér aktiv og tonser rundt, så det kan vel ikke være andet end reel tørst? 

Føler mig lidt småtosset ved at spørge Men hvor meget drikker jeres børn? Og er der farligt at drikke meget væske?

Min 2-årige drikker ca 1 L om dagen, måske lidt mere. Han vågner aldrig om natten for at drikke

Anmeld Citér

30. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Abracadabra skriver:

Hvis du ringer til en vagtlæge i morgen og fortæller, at din dreng vågner af tørst, vil h*n bestemt også gerne se dig i allerede i weekenden. 

Har det stået på længe? Taber han sig?

Er det ikke lidt overkill, at ringe til vagtlægen? Det er jo ikke noget nyt, at han drikker meget.

Han har drukket meget siden han var helt lille. Prøver at komme i tanke om hvornår det startede, men det har været helt siden omkring hans første fødselsdag.

Nej, intet vægttab. Men han har ikke taget på siden han blev 1 år i oktober, men det tænker jeg er ret naturligt. 

Han er en stor dreng på 1 meter og 14 kg.

Anmeld Citér

30. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
PernilleogLouis skriver:

Da jeg opdagede jeg havde diabetes var tørst også et af symptomerne - så for en sikkerheds skyld så ville jeg også ringe til vagtlægen 

Virkelig?? Jeg er helt chokeret over, at det måske kan være det. 

Kan det ikke vente til mandag? Det er jo ikke en ny situation eller pludselig opstået sygdom.

Anmeld Citér

30. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Min 2-årige drikker ca 1 L om dagen, måske lidt mere. Han vågner aldrig om natten for at drikke

1L om dagen? Ja okay, han har været oppe i 15 minutter og har allerede drukket 0,5L nu

Anmeld Citér

30. juli 2016

Dorthe1986

EBK skriver:

Kan det ikke vente til mandag? Det er jo ikke en ny situation eller pludselig opstået sygdom.

Sukkersyge er alvorligt og jeg ville ringe vagtlæge. Sukkersyge  skader andre eller belaster i hvert fald de andre organer i kroppen rigtig meget. Jeg kendte en der fik diabetes og han havde kun haft symptomerne i få måneder, men han blev indlagt med det samme fordi de skulle have styr på ham.

Anmeld Citér

30. juli 2016

Anonym

EBK skriver:

Måske et lidt tosset spørgsmål, men hvor meget drikker jeres børn? 

Vi har en dreng på knap 2, og han er simpelthen tørstig konstant.

Han drikker vand, mælk, saft, juice, te og smoothie i store mængder. 

Han kværner en liter vand om morgenen og et stort glas mælk, og jeg vil skyde på 2 liter fra kl 17 til 19, hvor han kommer i seng.

i dagtimerne er han i dagpleje.

Ved 2 tiden om natten vågner han igen og er tørstig. Som regel drikker han 0,5l vand der.

hans dagplejemor har spurgt om vi har bemærket hans væskeindtag, for hun synes det er voldsomt. 

Men han ér aktiv og tonser rundt, så det kan vel ikke være andet end reel tørst? 

Føler mig lidt småtosset ved at spørge Men hvor meget drikker jeres børn? Og er der farligt at drikke meget væske?

Har nøjagtig det samme problem med vores to årig som drikker rigtigt meget. Ring til din egen læge på mandag og bestil tid. Og start allerede i dag med at notere ned i et skema hver gang han får noget at drikke. Vores læge ville have vi udfyldte et skema så de kan se hvor meget det mere præcist drejer sig om. Så du kan komme dem i forkøbet ved at fremvise et skema. Her er det bare en dårlig vane at drikke meget. Så vi skal begrænse indtaget. Men det er vigtigt at få tjekket da det kan være sukkersyge.

Anmeld Citér

30. juli 2016

Babilooo

Ikke kontrolleret sukkersyge påvirker rigtig mange organer.. Tag kontakt. Det lyde meget unormalt. 

Ring til en vagtlæge og hør om han mener det kan vente til i morgen. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

PernilleogLouis

EBK skriver:

Jeg blev indlagt med det samme med et blodsukker på over 33 (var det højeste apparatet kunne måle) - så jeg ville ikke vente - det er jo farligt at rende rundt med

Anmeld Citér

30. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
PernilleogLouis skriver:

Jeg blev indlagt med det samme med et blodsukker på over 33 (var det højeste apparatet kunne måle) - så jeg ville ikke vente - det er jo farligt at rende rundt med

Vi er på vej på hospitalet. Lægevagten ringede til en børnelæge som gerne ville have ham ind nu. 

Synes stadig det lyder helt vildt. Hverken min mand eller jeg har diabetes i familien, så vi aner intet om det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.