HPV vaccine - kondylomer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeia skriver:

Det er rigtigt som din læge siger. Hvis du er smittet med en anden type HPV, kan du desværre godt få kondylomer. Eller hvis du er blevet smittet med type 6 eller 11 inden vaccinationen, det kan rigtig lang tid efter smitte før eventuelle symtomer kommer. 

Men det er jo slet ikke sikkert, at det er en kondylom. Og selv om kondylomer er generende, er de ikke farlige. Det er ikke dem, der giver livmoderhalskræft. 

Det er 6 år siden jeg fik vaccinationen. Kan de ligge og gemme sig så længe inden de bryder ud? 

Håber da ikke det er sådan en. Men kan ikke lige se hvad det ellers skulle være

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2016

Anonym trådstarter

Spireren skriver:

Jeg havde en inde i endetarmen... når den sidder som du siger den gør så hjælper lægen dig med at få det på...

Skal man så til lægen hele tiden for at få det på? Hvis det skal skiftes hver 4 time mener jeg. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Jeia

Anonym skriver:

Det er 6 år siden jeg fik vaccinationen. Kan de ligge og gemme sig så længe inden de bryder ud? 

Håber da ikke det er sådan en. Men kan ikke lige se hvad det ellers skulle være

Ja virus kan ligge latent i kroppen i årevis. Så kan der komme udbrud, hvis immunsystemet er svækket. Derfor behøver det heller ikke at være ens nuværende partner, der har smittet en. Håber for dig at det er noget helt andet, men husk kondylomer er IKKE livsfarlige, de kan bare være rigtig generende for nogle personer, for andre klarer kroppen det selv. Håber din læge kan berolige dig. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeia skriver:

Ja virus kan ligge latent i kroppen i årevis. Så kan der komme udbrud, hvis immunsystemet er svækket. Derfor behøver det heller ikke at være ens nuværende partner, der har smittet en. Håber for dig at det er noget helt andet, men husk kondylomer er IKKE livsfarlige, de kan bare være rigtig generende for nogle personer, for andre klarer kroppen det selv. Håber din læge kan berolige dig. 

Okay det vidste jeg slet ikke. 

Tak for de beroligende ord. :-)

Anmeld Citér

30. juli 2016

Spireren

Anonym skriver:

Skal man så til lægen hele tiden for at få det på? Hvis det skal skiftes hver 4 time mener jeg. 

Nej du skal til lægen hver gang det skal duppes på, og det skal det en gang hver 4. dag eller en gang hver 7. dag eller en gang hver 14. dag... Det kommer an på effekten og hvad din læge syntes er nødvendig. Det kan også være en behandling er nok til dig.

Anmeld Citér

30. juli 2016

Anonym trådstarter

Spireren skriver:

Nej du skal til lægen hver gang det skal duppes på, og det skal det en gang hver 4. dag eller en gang hver 7. dag eller en gang hver 14. dag... Det kommer an på effekten og hvad din læge syntes er nødvendig. Det kan også være en behandling er nok til dig.

Okay. Mange tak for nogle gode svar. Det har beroliget mig en hel del. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.