Kan livet bliver mere fucking uretfærdigt!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2016

God-mor

Anonym skriver:

Jeg har som sagt mistet mit barn Idag, rent ud sagt, skide uretfærdigt og rigtig træls.. Nu har min kæreste lige fået en sms med et scanningsbillede fra hans bror for nu skal de være forældre igen. Tak TAK siger jeg bare. Som om dagen ikke var slem nok i forvejen!  Min kæreste slettede også bare beskeden og har ikke svaret ham.... 

Nej de ved ikke at jeg Idag har mistet vores barn Idag, men de ved sgu godt hvad vi går igennem, måske man kunne levere beskeden på en lidt mere human måde  

Du får lige en

Kan godt forstå det må være utrolig hårdt. Hvis de ved i kæmper en brag kamp for at blive gravide, er jeg enig i at de nok skulle have fortalt det på en anden måde end med et scanningsbillede på sms. Men dine/jeres følelser er helt okay og normale. Jeg håber du snart bære på en spire igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2016

Kløver

Anonym skriver:

At vi er i behandling, og at vi har mistet flere gange før, han ved bare ikke at vi lige har mistet igen.... Ved godt han ik er tankelæser.... Men stadig 

Jeg er rigtig ked af at høre om jeres sorg og er ok i er kede af det 

derudover tror jeg bestemt ikke briten gør det i en ond mening. Selvom de ved i kæmper skal de jo også have lov at glæde sig og vidste de at i lige har mistet(nu ved jeg ikke hvor langt du var) men så er det jo svært at lave et ekstra hensyn. 

Hvordan ville i ha foretrukket det? De har jo skulle dele nyheden uanset og måske de netop har delt på denne måde så i kunne bearbejde det, fremfor de bruste det ud midt i en stor fødselsdagskomsammen 

håber alt det bedste for jer og at det hele løser sig 

varme tanker herfra 

Anmeld Citér

25. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

At vi er i behandling, og at vi har mistet flere gange før, han ved bare ikke at vi lige har mistet igen.... Ved godt han ik er tankelæser.... Men stadig 

Du er anonym, så ingen her kender din historie - derfor svært at forstå dit indlæg. 

Umiddelbart tænker jeg, at han går ud fra, I er i lige så lykkelige omstændigheder som de og ikke overvejer , at noget kan være gået galt. Jeg synes ikke, du er hysterisk, men heller ikke, at der er noget forkert i at sende scanningsbilledet. Det er bare uforskyldt dårlig timing. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

lineog4

Kæmpe kæmpe kram 

Tænker det er vigtigt I melder ud til jeres omgivelser hvordan I ønsker de skal forholde sig til jeres kamp for at blive forældre, for vi er alle forskellige og nogle ønsker at blive behandlet som en hver anden og andre at der  bliver tager særlige hensyn. Jeg ved godt det er unfair at det er de der står i kampen der skal have overskud til at melde ud, men sådan er det desværre. Og de omkring kan næsten kun gøre forkert, for tænk om broren havde ønsket at skåne og sendt scanningsbillede til alle andre og ikke jer. Og j så var det så lige super dårlig timing, men det vidste han jo så ikke.

Anmeld Citér

26. juli 2016

ErDetSnartNU

Vidste han godt, at du var gravid? 

Anmeld Citér

26. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

Kære du

Bliver rigtig ked af det på dine vegne, for jeg husker præcis hvordan det var.

Har selv siddet midt i kampen mod barnløshed og modtaget en SMS med teksten "gæt hvad det her er", og så er scanningsbillede. Dette var fra en veninde som ligeledes vidste at vi var i behandling, og at vi havde mistet flere gange. Jeg slettede beskeden og fik desværre aldrig fortalt hende, hvor hensynsløst det var. Efter et par dage bed jeg tårene i mig og skrev tillykke.

Men jeg har også prøvet det modsatte. En veninde som skjulte sin graviditet i et kejtet forsøg på ikke at såre mig. Det gjorde mindst ligeså ondt - måske værre.

Pointen er blot, at der hvor du er nu, er det ganske umenneskelig at være vidne til alle andres baby-lykke. Det forstår man kun når man har været der. For mange andre vil det synes urimeligt og navlepillende - men sådan er det nu engang ofte, når man er i dyb sorg.

I er ikke dårlige mennesker - I er blot i krise.Meld ud til jeres omgivelser hvordan de kan hjælpe jer. For selvfølgelig må folk glæde sig på egne vegne - de behøver bare ikke lige at gøre det med jer.

Man skal I mine øjne altid tage hensyn til dem som ligger ned. Hvis jeg har fået nyt job, tværer jeg det jo heller ikke ud hovedet på én der lige er blevet fyret - og det er OK at bede om at folk tager hensyn til én når man har det svært.

Rigtig meget held og lykke med det hele!

Anmeld Citér

26. juli 2016

Loa

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Kære du

Bliver rigtig ked af det på dine vegne, for jeg husker præcis hvordan det var.

Har selv siddet midt i kampen mod barnløshed og modtaget en SMS med teksten "gæt hvad det her er", og så er scanningsbillede. Dette var fra en veninde som ligeledes vidste at vi var i behandling, og at vi havde mistet flere gange. Jeg slettede beskeden og fik desværre aldrig fortalt hende, hvor hensynsløst det var. Efter et par dage bed jeg tårene i mig og skrev tillykke.

Men jeg har også prøvet det modsatte. En veninde som skjulte sin graviditet i et kejtet forsøg på ikke at såre mig. Det gjorde mindst ligeså ondt - måske værre.

Pointen er blot, at der hvor du er nu, er det ganske umenneskelig at være vidne til alle andres baby-lykke. Det forstår man kun når man har været der. For mange andre vil det synes urimeligt og navlepillende - men sådan er det nu engang ofte, når man er i dyb sorg.

I er ikke dårlige mennesker - I er blot i krise.Meld ud til jeres omgivelser hvordan de kan hjælpe jer. For selvfølgelig må folk glæde sig på egne vegne - de behøver bare ikke lige at gøre det med jer.

Man skal I mine øjne altid tage hensyn til dem som ligger ned. Hvis jeg har fået nyt job, tværer jeg det jo heller ikke ud hovedet på én der lige er blevet fyret - og det er OK at bede om at folk tager hensyn til én når man har det svært.

Rigtig meget held og lykke med det hele!

Men hvis omgivelserne ikke ved at graviditeten er gået i stå? Hvordan dælen skal de så tage hensyn? 

Og helt ærligt, jo jeg har også mistet (tidligt ja) men synes godt nok også det er sådan lidt at andre ikke må dele deres glæde eller noget.

Dvs så snart det lykkes for TS, så må omgivelserne gerne være glade for deres egen graviditet/lykke, men før det er lykkes for dem selv, så skal de ikke forvente at TS og partner deler deres glæde?

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Det her var IKKE en tråd til diskussion jeg havde blot brug for at få det ud! 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Bshizzle

Hvor langt var du henne?

Jeg har faktisk ondt af bror'en der.. Hvor er det bare utaknemligt af jer at reagere sådan overfor DERES glæde og nyhed som de gerne vil dele med jer ! - at i bare sletter billedet og ignorer ham! 

Hvordan skulle de ha mulighed for at vide at du er igennem en Spontan abort???! 

Vær da hellere glad på deres vegne! 

JA.. Det er vel hårdt for jer at i er i behandling oh sikkert været i et stykke tid.. Men derfor er det da okay for folk at fortælle en graviditet? 

Men ja.. Er da ked af det på jeres vegne det i er igennem nu. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

Men hvis omgivelserne ikke ved at graviditeten er gået i stå? Hvordan dælen skal de så tage hensyn? 

Og helt ærligt, jo jeg har også mistet (tidligt ja) men synes godt nok også det er sådan lidt at andre ikke må dele deres glæde eller noget.

Dvs så snart det lykkes for TS, så må omgivelserne gerne være glade for deres egen graviditet/lykke, men før det er lykkes for dem selv, så skal de ikke forvente at TS og partner deler deres glæde?

At være i fertilitetsbehandling og at miste gentagende graviditeter, kan for en del mennesker betegnes som så stor en livskrise, at man forskningsmæssigt har sammenlignet reaktionerne herpå, med de stressreaktioner man ser hos kræftpatienter. Der er tale om psykiske belastninger langt ud over hvad folk kan forestille sig.

Derfor synes jeg ikke at det er forkert at bede omverdenen om hensyn. Jeg synes det er ok at bede om, at folk deler deres glæde et andet sted, i de perioder hvor man er ved at drukne i sorg. Det er ikke "pænt" eller rart, men det kan være nødvendigt for at overleve.

Som jeg forstår på TS, kender broderen til deres problemer med at få børn. Ikke til den aktuelle abort.

Man må gerne være glad. Man skal fejre, råbe hurra og springe fyrværkeri. Men man skal finde et andet sted at gøre det, end ovenpå de som ligger ned. Uanset hvilket aspekt af livet der er tale om...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.