Kære du
Bliver rigtig ked af det på dine vegne, for jeg husker præcis hvordan det var.
Har selv siddet midt i kampen mod barnløshed og modtaget en SMS med teksten "gæt hvad det her er", og så er scanningsbillede. Dette var fra en veninde som ligeledes vidste at vi var i behandling, og at vi havde mistet flere gange. Jeg slettede beskeden og fik desværre aldrig fortalt hende, hvor hensynsløst det var. Efter et par dage bed jeg tårene i mig og skrev tillykke.
Men jeg har også prøvet det modsatte. En veninde som skjulte sin graviditet i et kejtet forsøg på ikke at såre mig. Det gjorde mindst ligeså ondt - måske værre.
Pointen er blot, at der hvor du er nu, er det ganske umenneskelig at være vidne til alle andres baby-lykke. Det forstår man kun når man har været der. For mange andre vil det synes urimeligt og navlepillende - men sådan er det nu engang ofte, når man er i dyb sorg.
I er ikke dårlige mennesker - I er blot i krise.Meld ud til jeres omgivelser hvordan de kan hjælpe jer. For selvfølgelig må folk glæde sig på egne vegne - de behøver bare ikke lige at gøre det med jer.
Man skal I mine øjne altid tage hensyn til dem som ligger ned. Hvis jeg har fået nyt job, tværer jeg det jo heller ikke ud hovedet på én der lige er blevet fyret - og det er OK at bede om at folk tager hensyn til én når man har det svært.
Rigtig meget held og lykke med det hele!
Anmeld
Citér