Tryghedsscanning! Ville I gøre det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2009

Ansemusen

Nej jeg har ikke mistet et barn før. Men min mormor aborterede 2 gange, hvor hun vidste hun var gravid, men har sikkert haft en del flere aborter, da man dengang først fandt ud af det meget sent, og hun havde tendens til det! Hun lå i sengen de sidste tre eller fire måneder af graviditeten med min Mor, og det første barn hun fødte, en lille dreng, døde 11 dage gammel  Og ja så er jeg bare selv god til at gøre mig selv bange. Tænker simpelthen for meget!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2009

Dictes mor

Åh ja okay, det er jo noget af en historie. Jeg krydser fingre for at den ikke gentager sig. Du skal jo have dit eget lille dejlige barn. Og som du skriver i din status, så glæder man sig over alle symptomer, som fortæller, at det hele er som det skal, sådan har jeg selv haft det, selvom kvalmen er ubehagelig, så betyder den jo heldigvis, at der sker noget godt i kroppen.

Anmeld

29. september 2009

N&J

Altså jeg blev først nervøs efter jeg begyndte at bløde i uge 11.. som jo er ret normalt.. hmm..  og jeg ville ønske jeg havde haft penge til få foretaget en ekstra gik nemlig og var overdrevet nervøs under hele graviditeten.. det hjalp lidt da jeg begyndte at mærke hende sparke.. men stoppede først da jeg havde hende i armene.. så håber virkeligt at du når du er nået over de famøse 12 uger tænker lidt mere lyst på det.. For det andet er virkeligt ikke sjovt.. men jeg fik faktisk en terminsskanning da jeg var 8+1 og jeg syntes sagtens man kunne se noget, men det kommer vist an på hvordan moderkagen ligger og om baby gider vise sig fra sin bedste side.. men det her var med en 2D skanning i uge 8..

Anmeld

29. september 2009

Ansemusen

Wau! Det ser da ret fint ud, specielt af 2D at være, når det er så tidligt! Nu glæder jeg mig bare til NF om 4 ugers tid, må knibe ballerne sammen indtil da og som sagt snakke med min læge hvis frygten tager fat i mig igen for alvor! Og så tager jeg det op til vurdering igen!

Anmeld

29. september 2009

mek-83

Hej Ansemusen

Jeg har det på nøjagtig sammen måde, jeg er lige nu 8+5 henne så jeg går lige straks ind i uge 10.... men den ventet tid der er indtil man skal til NF scanning er bare lang, har lige fået brev fra Hillerød om at jeg skal der op her d. 27/10 så nu har jeg virkelig noget at se frem til.

Vi har også overvejet flere gange om vi selv skulle få fortaget en scanning da jeg er meget nervøs for at miste den lille spirer, men efter jeg har fået en tid har jeg ligesom noget at se frem til

Så vi har begge noget at se frem til om 4 uger

Anmeld

29. september 2009

dorthemus

Søde Anna...det kan ALDRIG være forkert at få en tryghedsscanning hvis det, ja giver dig TRYGHED og giver dig ro i sindet så du kan slappe mere af og nyde din fantastiske graviditet
Jeg køber mig også til en tidlig scanning i næste uge af præcis de samme årsager og jeg er overbevist om, at en 4D scanning ikke tager glansen af NF-scanningen selvom den "kun" er i 2D....jeg tror, at du vil opfatte det som en kæmpe oplevelse hver gang, uanset hvor mange gange du ser dit barn på skærmen....for det er bare et mirakel

Stort kram
Dorthe

Anmeld

29. september 2009

dorthemus

Rosa skriver:

Jamen dig - hvorfor det?

Jeg må indrømme at jeg nok havde rådet dig til at vente med scanningen. Når du ikke er længere henne så er der jo meget lidt at se og desuden - hvis der er noget galt med "den" så SKAL den jo desværre ud - og kommer det også uanset om man vil det eller ej, der er intet de kan gøre på hospitalet.

Jeg tror (uden overhovedet at vide det!!!) at du risikerer at knytte dig om muligt endnu mere til det lille embryo hvis du ser den i 4D, og jeg ville personligt vente til jeg var ude over den værste risikofase, de berygtede 12 uger,  før jeg ser den lille...

...Selvom en ekstra tryghedsscanning med hjerteblink er SUPERfristende her i den allermest usikre tid, og hvis jeg blev tilbudt en gratis ville jeg selvfølgelig tage imod, så ville jeg nok egentlig bare blive mere knyttet til spiren pg dermed endnu mere nervøs for at tabe den...

Stort knus til dig
Rosa -som har tabt en spire engang, men har lavet en klar aftale med den her om at den bliver derinde...

Se dét var en god aftale du og spiren har der, Rosa 

Knus
Dorthe

Anmeld

29. september 2009

Ansemusen

dorthemus skriver:

Søde Anna...det kan ALDRIG være forkert at få en tryghedsscanning hvis det, ja giver dig TRYGHED og giver dig ro i sindet så du kan slappe mere af og nyde din fantastiske graviditet
Jeg køber mig også til en tidlig scanning i næste uge af præcis de samme årsager og jeg er overbevist om, at en 4D scanning ikke tager glansen af NF-scanningen selvom den "kun" er i 2D....jeg tror, at du vil opfatte det som en kæmpe oplevelse hver gang, uanset hvor mange gange du ser dit barn på skærmen....for det er bare et mirakel

Stort kram
Dorthe

Ja det har du nok ret i! Man elsker jo ikke pludselig sit barn mindre fordi man har set det en ekstra gang (eller ti!). Jeg valgte dog denne scanning fra dels pga. pengene og fordi jeg er bange for at provokere livmoderen, da jeg også fik termisnscanning for nogle uger siden. Sikkert åndssavgt. Men min frygt der her taler  SÅ blev enig med mig selv om, at så ville jeg måske bare blive nervøs for det og så ville det være en ond cirkel. Dog tror jeg gerne jeg vil have nogle ekstra scanninger efter 12. uge, da det derefter foregår udenpå maven!

Jeg glæder mig SÅ meget til at høre hvordan din scanning går næste uge! Er virkelig spændt

Anmeld

30. september 2009

qp

Synes lige jeg ville fortælle dig, at det er en lige så stor oplevelse hver gang du liiiiiiiiiiige får et lille glimt af dit barn på skærmen.... !! Man bliver sååååh glad og intenting kan påvirke en i andre retninger når man liiiige har været inde og bli scannet ... Det er en KÆMPE oplevelse som ikke kan sammenlignes med noget andet.
Jeg synes du skal være glad i din graviditet og virkelig nyde tiden inden bebsen kommer - for livet bliver aldrig det samme igen efter det. Sørg for, at nyd tiden med dig selv og i dit eget selskab - hvis du er nervøs eller ked af det så gå ind og bliv scannet, det er da det værd både dig og din lille spire.

Anmeld

30. september 2009

landskronagade

De fleste graviditeter, der er blevet siddende i de første 8 uger, er heldigvis også dem, der ender med et sundt og velskabt barn.

Hold da op hvor har jeg også gået og været bekymret, og det tror jeg ALLE gravide kan skrive under på, at det har de også. Det hører jo med til en graviditet at kunne håndtere sine bekymringer, for det er noget du kommer til at gøre resten af livet, når babyen endelig er der.
Hormonerne spiller dig garanteret også et puds.

Hvis der er noget galt med spiren, så kan man alligevel ikke gøre noget ved det, om så du ser det på en scanning nu, eller om 4 uger. - Og selvfølgelig er den sund og rask, og som ville være det mest naturlige.

Jeg beroligede mig selv med at tænke, at min krop er stærk og intelligent. Kroppen har skabt spiren, hvilket er et mirakel, så selvfølgelig kan den klare det, ligesom du selv har klaret engang kun at være en lille spire i din mors mave. Og hvis det utænkelige skulle ske, så var det ikke meningen denne gang, men næste gang - for der kommer selvfølgelige mange gange!!!

Alle gravide har som sagt været det igennem. Det er kun normalt og naturligt at bekymre sig, dels fordi det er hormonelt betinget og fordi det gør dig stærk  til når babyen kommer.

Nyd tiden og held og lykke til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.