Tryghedsscanning! Ville I gøre det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.849 visninger
22 svar
0 synes godt om
29. september 2009

Ansemusen

Jeg har simpelthen været SÅ bange hel natten for, at der skal ske min spire noget, at jeg skal tabe den! Jeg tor det kommer sig af at to kvinder, med samme terminsdato som mig, lie har aborteret. Jeg har ligget vågen den halve nat og drømte at jeg var begyndt at bløde  Lige da jeg vågnede troede jeg det var rigtigt. Det var heldigvis kun en grim drøm!!

Nu har jeg bestilt tid til tidlig scanning på en privat scanningsklinik imorgen, hvor jeg vil blive scannet i 4D i tyve minutter, hvor vi selv vil kunne se hjertet slå og se hvor hovedet osv. er, selvom det selvfølgelig ikke ligner en rigtig baby endnu. De vil kunne fortælle os om alt ser normalt ud med livmoderen, æggestokke, barnet osv. Så jeg forhåbentlig kan få lidt ro på. Og så får vi to billeder.

Men jeg er meget i tvivl OM jeg skal gøre det.. Jeg ved egentlig ikke helt hvoror. Om det er pengene (shoppede ventetøj for RIGTIG mange penge igår og har smadder dårlig samvittighed over det selvom det var det nødvendige og alt sammen købt i H&M) eller om det er fordi jeg har glædet mig helt vildt til at NF om 4 uger skulle være noget vildt stort. Er bange for at det ikke bliver stort hvis jeg ser barnet nu i 4D. NF er jo kun i 2D..

Eller også er hele tvivlen bare helt almindelige humørsvingninger. Aner det ikke!

Ville I gøre det imorgen og synes I JEG skal gøre det?

Knus Anna!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2009

Ansemusen

Hold da op for mange trykfejl  Vil bare lige meddele, at jeg har valgt at aflyse scanningen imorgen!

Anmeld

29. september 2009

mor_sabina

Ansemusen skriver:

Jeg har simpelthen været SÅ bange hel natten for, at der skal ske min spire noget, at jeg skal tabe den! Jeg tor det kommer sig af at to kvinder, med samme terminsdato som mig, lie har aborteret. Jeg har ligget vågen den halve nat og drømte at jeg var begyndt at bløde  Lige da jeg vågnede troede jeg det var rigtigt. Det var heldigvis kun en grim drøm!!

Nu har jeg bestilt tid til tidlig scanning på en privat scanningsklinik imorgen, hvor jeg vil blive scannet i 4D i tyve minutter, hvor vi selv vil kunne se hjertet slå og se hvor hovedet osv. er, selvom det selvfølgelig ikke ligner en rigtig baby endnu. De vil kunne fortælle os om alt ser normalt ud med livmoderen, æggestokke, barnet osv. Så jeg forhåbentlig kan få lidt ro på. Og så får vi to billeder.

Men jeg er meget i tvivl OM jeg skal gøre det.. Jeg ved egentlig ikke helt hvoror. Om det er pengene (shoppede ventetøj for RIGTIG mange penge igår og har smadder dårlig samvittighed over det selvom det var det nødvendige og alt sammen købt i H&M) eller om det er fordi jeg har glædet mig helt vildt til at NF om 4 uger skulle være noget vildt stort. Er bange for at det ikke bliver stort hvis jeg ser barnet nu i 4D. NF er jo kun i 2D..

Eller også er hele tvivlen bare helt almindelige humørsvingninger. Aner det ikke!

Ville I gøre det imorgen og synes I JEG skal gøre det?

Knus Anna!

Det hører desværre bare med til at vætre gravid og mor evige bekymringer. Men prøv at nyde tiden i stedet for at bekymre dig for meget du kan jo ikke gøre noget andet end at stole på at din krop gør abejdet så godt den kan
Held og lykke

Anmeld

29. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jamen dig - hvorfor det?

Jeg må indrømme at jeg nok havde rådet dig til at vente med scanningen. Når du ikke er længere henne så er der jo meget lidt at se og desuden - hvis der er noget galt med "den" så SKAL den jo desværre ud - og kommer det også uanset om man vil det eller ej, der er intet de kan gøre på hospitalet.

Jeg tror (uden overhovedet at vide det!!!) at du risikerer at knytte dig om muligt endnu mere til det lille embryo hvis du ser den i 4D, og jeg ville personligt vente til jeg var ude over den værste risikofase, de berygtede 12 uger,  før jeg ser den lille...

...Selvom en ekstra tryghedsscanning med hjerteblink er SUPERfristende her i den allermest usikre tid, og hvis jeg blev tilbudt en gratis ville jeg selvfølgelig tage imod, så ville jeg nok egentlig bare blive mere knyttet til spiren pg dermed endnu mere nervøs for at tabe den...

Stort knus til dig
Rosa -som har tabt en spire engang, men har lavet en klar aftale med den her om at den bliver derinde...

Anmeld

29. september 2009

Dictes mor

Jeg ville også vente ligesom du har valgt at gøre. Jeg ville dog vælge en tryghedsscanning, hvis jeg kunne mærke nogle klare tegn på, at der er noget galt. Måske kan I gemme pengene, som det ville have kostet imorgen, til en 4d scanning senere hen, så I kan se lidt mere, måske endda et køn?

Hvor langt er du henne nu? Fordi jeg er gravid med kunstig befrugtning blev jeg scannet i uge 8, og det var meget meget lidt man kunne se, bare lidt der blinkede på skærmen, så det er ikke meget man kan se så tidligt.

Der er altid mange bekymringer især lige i starten af graviditeten, det er helt naturligt, men prøv at se om du kan vende det til noget positivt. Du er kun bekymret fordi du er så heldig at have et dejligt lille liv, der vokser i din mave. Det er jo et kæmpe mirakel...

Anmeld

29. september 2009

Ansemusen

Tak, hvor er I søde begge to

Rosa: Jamen så valgte jeg jo i sidste ende som dig  Dog ikke fordi jeg er bange for at knytte mig for meget. DEN skade er allerede sket! Bliver dybt ulykkelig hvis jeg tabet barnet. Ikke bare sådan rigtig ked af det, men tror jeg får det rigtig rigtig svært i lang tid. Og er bange for at gå helt ned på det og ikke være i stand til at koncentrere mig om at lave et nyt barn. Men altså, jeg går jo ind i 9. uge imorgen, så den værste risiko ER allerede forsvundet. Men rammes desværre bare indimellem af en altoverskyggende angst for at tabe den lille, som jeg allerede holder så meget af, og for som resultat deraf at havne i et sort hul. Men ja, det er sgu nok meget normalt at bekymre sig! Og det er langt fra alle dage jeg har det sådan!

Knus

Anmeld

29. september 2009

Ansemusen

Majastina skriver:

Jeg ville også vente ligesom du har valgt at gøre. Jeg ville dog vælge en tryghedsscanning, hvis jeg kunne mærke nogle klare tegn på, at der er noget galt. Måske kan I gemme pengene, som det ville have kostet imorgen, til en 4d scanning senere hen, så I kan se lidt mere, måske endda et køn?

Hvor langt er du henne nu? Fordi jeg er gravid med kunstig befrugtning blev jeg scannet i uge 8, og det var meget meget lidt man kunne se, bare lidt der blinkede på skærmen, så det er ikke meget man kan se så tidligt.

Der er altid mange bekymringer især lige i starten af graviditeten, det er helt naturligt, men prøv at se om du kan vende det til noget positivt. Du er kun bekymret fordi du er så heldig at have et dejligt lille liv, der vokser i din mave. Det er jo et kæmpe mirakel...

Jeg er glad for at jeg efter jers mening har taget den rigtige beslutning på nuværende tidspunkt! Af en eller anden grund føler jeg at valg er sværere at tage lige for tiden.. Ved ikke om det skyldes humørsvingninger som gør det sværere at vide hvad man egentlig tænker om føler. Og HVIS man er ked af det eller føler en nervøsitet indeni, hvad skyldes den så egentlig lige..

Vi er stadig i tvivl om hvorvidt vi vil have en 4D scanning senere i graviditeten. Vil på den ene side gerne vente med at se barnet så detaljeret indtil fødslen, men måske jeg ikke kan vente. Den tid den glæde!

(Lige lidt off topic, hvordan får man tekst under sit profilbillede?).

Anmeld

29. september 2009

Dictes mor

Jeg håber også at du har taget den rigtige beslutning efter din egen mening. Hvis du går og er meget utryg, så synes jeg du skulle tage dig en snak med enten læge eller jordmoder om det.

Må jeg være så fri og spørge, om du har mistet før?

For hvis du har, så er der slet ikke noget at sige til, at du er nervøs, og så tror jeg ikke nødvendigvis, at det hjælper med scanningerne. Min søster mistede første gang, og det betød at hun var meget nervøs faktisk hele sin anden graviditet igennem, også selvom hun blev scannet en del gange, men det kunne bare ikke fjerne de ar hun fik første gang.

Jeg håber, at bekymringerne bliver lidt mindre med tiden, for det er barskt at gå rundt med indeni, og jeg tror også at du bliver fysisk påvirket af det. SÅ skriv endelig herinde og kom ud med bekymringerne, det tror jeg vil kunne hjælpe dig lidt.

Anmeld

29. september 2009

Dictes mor

(Lige lidt off topic, hvordan får man tekst under sit profilbillede?).

Øverst på siden til højre, lige ved siden af log af knappen, er der et link til statusbesked, klik her, så kan du skrive og gemme en status besked, som vil stå under dit billede

Anmeld

29. september 2009

Nybagt mor

Det er en svær beslutning, og også når du har haft sådan nogle grimme drømme.
Vi havde lidt de samme tanker, men valgte at vente til nakkefoldsscanning. Vi ville alligevel ikke have nogen indflydelse på noget så tidligt.

Da vi så kom til Nf scanning, ja så fik vi bare de fineste billeder af en lille spirrevip der lå og drønede rundt derinde - og med tydelig hjertelyd.  Så set i baglyset var det bestemt det værd at vente!
Det er jo helt utroligt så meget man kan se til den scanning, så prøv istedet at glæde dig til den

Knus fra Christine, uge 36

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.