Herpes i underlivet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.517 visninger
27 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juli 2016

Anonym trådstarter

Er der nogen af jer der lider af herpes i underlivet der kan fortælle lidt om det? 

Jeg spørger fordi jeg i mange år har døjet meget med svamp. Specielt efter menses da jeg ikk kan tåle bind og bryder mig ikke om tamponer. Nu har jeg så endnu engang et udbrud og det svider og klør. Det er altid kun omkring klitoris det klør. Her til aften opdager jeg så nogle små knopper af en art på indersiden af venstre skamlæbe og tanken slår mig om det mon kan være herpes. 

Googler det men synes ikke at det ligner billederne der er lagt op. Men symptomerne kan godt være de samme lige set bort fra influenza symptomerne. 

Ville derfor hører hvad i siger? 

Skal ringe til gynækolog i morgen med henblik på spiral. Men tænker at få tid til undersøgelse samtidig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Er der nogen af jer der lider af herpes i underlivet der kan fortælle lidt om det? 

Jeg spørger fordi jeg i mange år har døjet meget med svamp. Specielt efter menses da jeg ikk kan tåle bind og bryder mig ikke om tamponer. Nu har jeg så endnu engang et udbrud og det svider og klør. Det er altid kun omkring klitoris det klør. Her til aften opdager jeg så nogle små knopper af en art på indersiden af venstre skamlæbe og tanken slår mig om det mon kan være herpes. 

Googler det men synes ikke at det ligner billederne der er lagt op. Men symptomerne kan godt være de samme lige set bort fra influenza symptomerne. 

Skal ringe til gynækolog i morgen med henblik på spiral. Men tænker at få tid til undersøgelse samtidig. 

Ville bestille en tid hos min læge hurtigs muligt. Hvis det er et herpes udbrud så breder det sig hurtigt. 

Herpes udbrud ligner små blister, knopper, eller bumser. De svier og gør ondt

Anmeld Citér

19. juli 2016

Frøken Krog

Jeg har haft herpes én gang og da havde jeg meget ondt når jeg gik på toilettet. Da jeg til sidst havde mange smerter tjekkede jeg mig selv dernede med et spejl og det var en blanding af knopper og en slags rifter/sår så jeg fik en tid hos vagtlægen samme aften.

På sygehuset hvor vagtlægen holdt til fik jeg at vide at det var førstegangs herpes og jeg blev indlagt pga mine smerter.

Jeg synes, hvis du ikke har for mange smerter, at du skal få en tid hurtigt.

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det kan også være kønsvorter/kondylomer 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ville bestille en tid hos min læge hurtigs muligt. Hvis det er et herpes udbrud så breder det sig hurtigt. 

Herpes udbrud ligner små blister, knopper, eller bumser. De svier og gør ondt

Selve de små knopper hverken svider eller gør ondt. De klør bare. 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan også være kønsvorter/kondylomer 

Det ved jeg det ikke er. Sådan nogen ved jeg godt hvordan ser ud. 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym trådstarter

Frøken Krog skriver:

Jeg har haft herpes én gang og da havde jeg meget ondt når jeg gik på toilettet. Da jeg til sidst havde mange smerter tjekkede jeg mig selv dernede med et spejl og det var en blanding af knopper og en slags rifter/sår så jeg fik en tid hos vagtlægen samme aften.

På sygehuset hvor vagtlægen holdt til fik jeg at vide at det var førstegangs herpes og jeg blev indlagt pga mine smerter.

Jeg synes, hvis du ikke har for mange smerter, at du skal få en tid hurtigt.

Har på ingen måde smerter ved vandladning. Og heller ingen rifter. Kun sådan nogle bitte små knopper. Og er heller ikke voldsomt rød. Kun lidt rødere end normalt men det tror jeg er pga kløen. 

Det er heller ikke konstant det klør. Lige nu gør det f.eks ikke. Det er kun hvis det lige bliver generet. Hvis trusserne sidder forkert eller sådan noget 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym

Ja!!! 

Desværre. For ca 1,5 uge siden gik jeg en lang tur.. Fik ondt forneden. Har tit ubestemmeligt ondt fordi jeg jo har været igennem en fødsel for 8 mdr siden. Jeg tænkte så om jeg mon havde skåret mig med baberskraberen., tog et spejl og det var helt tydeligvis Herpes på den ene side. Fyldte ca 5*5 mm. Små blærer. Smerten (som dog var udholdelig) lyste lissom ind i huden. Jeg tog aciclovir tabletter, samt creme og en ibuprofen. Det hjalp. Dagen efter kløede det vildt- kløede selvfølgelig ikke i det. Og ja vupti var det væk.. Jeg var grundig med at sove med underbukser, desinficere hænder osv. Har dog lige nu en uge efter også herpes på læben.. Øv. Men i hvertfald var det da tilbat komme igennem. Jeg havde forestillet mig det langt værrer. Har altid været bange for at få Herpes..

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja!!! 

Desværre. For ca 1,5 uge siden gik jeg en lang tur.. Fik ondt forneden. Har tit ubestemmeligt ondt fordi jeg jo har været igennem en fødsel for 8 mdr siden. Jeg tænkte så om jeg mon havde skåret mig med baberskraberen., tog et spejl og det var helt tydeligvis Herpes på den ene side. Fyldte ca 5*5 mm. Små blærer. Smerten (som dog var udholdelig) lyste lissom ind i huden. Jeg tog aciclovir tabletter, samt creme og en ibuprofen. Det hjalp. Dagen efter kløede det vildt- kløede selvfølgelig ikke i det. Og ja vupti var det væk.. Jeg var grundig med at sove med underbukser, desinficere hænder osv. Har dog lige nu en uge efter også herpes på læben.. Øv. Men i hvertfald var det da tilbat komme igennem. Jeg havde forestillet mig det langt værrer. Har altid været bange for at få Herpes..

Synes bare det er underligt at jeg ikke har ondt ved vandladning. Og det ikke er konstant kløe. Det er ligesom at knopperne kun kommer frem når jeg har kløet i dem. 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym

Synes bare det er underligt at jeg ikke har ondt ved vandladning. Og det ikke er konstant kløe. Det er ligesom at knopperne kun kommer frem når jeg har kløet i dem. 

Har lige haft sådan en omgang præcis som du har beskrevet det. Havde ikke ondt ved vandladning, og kløen kom kun i perioder, hvis det blev fremprovokeret. Til gengæld forsøgte kæresten og jeg at have sex (med kondom så han ikke blev smittet selvfølgelig), men DET gjorde bare ondt..  Smurte 2-3 gange dagligt med Canesten og væk var det efter 5-6 dage  Havde dog ikke rigtig nogen knopper, men var rød og hævet. Og så kløede det især omkring klitoris og ved skedeåbningen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.