Savner et kæledyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg tænker også kanin. Vælg en af de lidt større racer så kan de sagtens holde til en krammer. Jeg ville købe en voksen der er vant til at blive håndteret og som hviler i sig selv. Prøv dyrenes beskyttelse, de plejer at have mange, og kan hjælpe med at finde den rigtige til jer☺

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2016

Diosa85

Kay skriver:

vi har et sted der er overdækket og med rimelig læ... og tænker at hvis man vender buret rigtig er der fint læ 

Så tror jeg ikke det ville være noget problem. Men der er sikkert noget med racer osv med hvilke der kan tåle at være ude osv :-) 

Anmeld Citér

18. juli 2016

striber

Vi skal snart have en kanin. Og det er en som skal stå ude hele året.

Vi har valgt at få en dværgvædder, da den skulle være god til børn, og er rolig af sind. 

Man kan få bure der er isoleret i "soverummet", så den kan klare selv den hårde vinter. Det skal vi have. De koster lidt mere, men det er jo også et dyr der kan leve længe.

Da vi snakkede med avlerne, sagde de at det vigtigste også er, at de ikke får det for varmt. Så de skal ikke stå i et lukket sted, som koger om sommeren. Men selvf. ville det være godt at de samtidigt står i læ for sne, hård vind osv. 

Anmeld Citér

18. juli 2016

Kay

striber skriver:

Vi skal snart have en kanin. Og det er en som skal stå ude hele året.

Vi har valgt at få en dværgvædder, da den skulle være god til børn, og er rolig af sind. 

Man kan få bure der er isoleret i "soverummet", så den kan klare selv den hårde vinter. Det skal vi have. De koster lidt mere, men det er jo også et dyr der kan leve længe.

Da vi snakkede med avlerne, sagde de at det vigtigste også er, at de ikke får det for varmt. Så de skal ikke stå i et lukket sted, som koger om sommeren. Men selvf. ville det være godt at de samtidigt står i læ for sne, hård vind osv. 

Takog ja jeg tænker også det er vigtigt at købe et ordentlig hus til dem... men jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om vi vil havde den /dem inde eller ude

Anmeld Citér

18. juli 2016

heaven

Vi har haft kanin af 2 omgange, med stor fornøjelse....

den har altid boet inde og rendt frit rundt i huset med hund, og det er gået fint.... Det er min overbevisning at de er meeeeeget nemmere at gøre tamme når de bor inde - de får altså mere kontakt, end hvis de står ude..... 

Kanin nr 1 lærte at tisse på avis i køkkenet

kanin nr 2 havde altid sit bur på gulvet, og gik oftest derind når den skulle besørge.... Det vil være løgn at sige at jeg ALDRIG har fundet en pølle eller 2 , men det har meget få.

vi har altid haft dvægevæddere, de er rolige af sind og meget børnevenlige og overkommelige i størrelse.

det er et fantastisk dyr, vores nr 2 skulle altid sidde på sit håndklæde i sofaen om aftenen og have aftensnack, den var så hyggelig. Den gik fri i haven og nøøøød det om sommeren, sammen med os. Den var mega nysgerrig, særlig når vi støvsugede - den store larmende maskine var meget interessant af en eller anden årsag? Sad man på toilet for åben dyr, kom den altid og og tjekkede hvad vi lavede osv osv osv....

jeg kan kun anbefale kaniner, de er fantastiske hvis man investere tid i dem - de er klart sjovest når de er tamme...

kh Jannie 

Anmeld Citér

18. juli 2016

Kay

heaven skriver:

Vi har haft kanin af 2 omgange, med stor fornøjelse....

den har altid boet inde og rendt frit rundt i huset med hund, og det er gået fint.... Det er min overbevisning at de er meeeeeget nemmere at gøre tamme når de bor inde - de får altså mere kontakt, end hvis de står ude..... 

Kanin nr 1 lærte at tisse på avis i køkkenet

kanin nr 2 havde altid sit bur på gulvet, og gik oftest derind når den skulle besørge.... Det vil være løgn at sige at jeg ALDRIG har fundet en pølle eller 2 , men det har meget få.

vi har altid haft dvægevæddere, de er rolige af sind og meget børnevenlige og overkommelige i størrelse.

det er et fantastisk dyr, vores nr 2 skulle altid sidde på sit håndklæde i sofaen om aftenen og have aftensnack, den var så hyggelig. Den gik fri i haven og nøøøød det om sommeren, sammen med os. Den var mega nysgerrig, særlig når vi støvsugede - den store larmende maskine var meget interessant af en eller anden årsag? Sad man på toilet for åben dyr, kom den altid og og tjekkede hvad vi lavede osv osv osv....

jeg kan kun anbefale kaniner, de er fantastiske hvis man investere tid i dem - de er klart sjovest når de er tamme...

kh Jannie 

Hvordan har i lært den at tisse og lave der? Så det ikke bare blev rundt omkring i huset? 

Og hvordan med at gnave i ledninger og den slags? 

Var de altid frie også når i ikke var hjemme? Og hvordan med mad og vand?  Var det inde i buret eller et andet sted? 

Og hvor stort var buret?

Anmeld Citér

18. juli 2016

striber

Kay skriver:

Takog ja jeg tænker også det er vigtigt at købe et ordentlig hus til dem... men jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om vi vil havde den /dem inde eller ude

Husk kaniner ikke er et flokdyr. De trives bedst alene Så hvis I skal have flere, skal de have hver deres bur.

Anmeld Citér

18. juli 2016

Kay

striber skriver:

Husk kaniner ikke er et flokdyr. De trives bedst alene Så hvis I skal have flere, skal de have hver deres bur.

Oki har her til aften siddet og læs om kaniner på blandt.  Dyrenes beskyttelses hjemmeside LG det står at det er flok dyr så man skal havde minimum 2 men at de skal havde adgang til separate sovrpladser 

Anmeld Citér

18. juli 2016

heaven

Kay skriver:

Hvordan har i lært den at tisse og lave der? Så det ikke bare blev rundt omkring i huset? 

Og hvordan med at gnave i ledninger og den slags? 

Var de altid frie også når i ikke var hjemme? Og hvordan med mad og vand?  Var det inde i buret eller et andet sted? 

Og hvor stort var buret?

Kanin 1 med avis - du lære hurtigt at læse dens signaler, de laver sådan et lille VIP med måsen.... Så løftede vi den hurtigt ud på avisen i starten, det var faktisk lidt som en hundehvalp og så kom det af sig selv.... Vi havde kaninen fra helt lille, så vi prægede den selv. Den døde desværre tidligt, efter 6 mdr, af sukkersyge

Kanin 2 kan jeg ikke svare specifikt på med renlighed, vi fik den da den var 1,5 år, og den kunne det bare fra start - også det med at den ikke løb væk i haven... Den blev i nærheden altid også gerne i vejen på havegangen som en anden konge - han var virkelig tam...

der er ingen af dem der har bidt i ledninger, for jeg er gift med en elektriker, så de har altid været i skinner.... Og det vil jeg selvfølgelig anbefale.

buret har altid bare stået åben på gulvet, så hoppede den selv ind og ud som den ville. Men den var ikke ude om natten eller når vi var på arbejde. Den gjorde sig til gengæld meget bemærket når vi kom hjem, så den kunne komme ud.... Op på bagbenene og så bed den i lågen, og det endte med vi havde en tøjklemme på, for den lærte også at åbne.... Fordi den var så meget ude, havde vi kun et alm kedeligt lille bur, sådan et standart et.....

og ja - hvis i vælger at få 2 f.eks., så husk de skal o hver deres bur, de er kolonidyr, ikke flokdyr. Jeg anbefaler kun 1 af gangen, det er bare nemmere at gøre dem tamme så - men det kræver også tid, kærlighed og masser af nus og kærtegn

Anmeld Citér

19. juli 2016

B&J

Kay skriver:

hvordan har de det med håndtering fra de små børn... for tænker vores den lille nok vil forsøge ihærdigt at bære rundt på den... det skal hun selvfølgelig lære man ikke må men mere hvor meget de lige kan tåle i lærings processen 

Det er så forskelligt fra kanin til kanin. Vores dreng på 6 vi har dog haft den i snart 3 år vores kanin. I starten løb han selv væk når han ikke gad mere fordi han er en fri kanin her hjemme. Ellers nu putter han sig bare når Daniel krammer og kysser nusser ham. 

Men det med at have dyr man skal lære sine børn grænsen og ja børn kan være "onde" uden de selv ved det men det er jo der for vi er sammen med dem i starten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.