Kay skriver:
Hvordan har i lært den at tisse og lave der? Så det ikke bare blev rundt omkring i huset?
Og hvordan med at gnave i ledninger og den slags?
Var de altid frie også når i ikke var hjemme? Og hvordan med mad og vand? Var det inde i buret eller et andet sted?
Og hvor stort var buret?
Kanin 1 med avis - du lære hurtigt at læse dens signaler, de laver sådan et lille VIP med måsen.... Så løftede vi den hurtigt ud på avisen i starten, det var faktisk lidt som en hundehvalp
og så kom det af sig selv.... Vi havde kaninen fra helt lille, så vi prægede den selv. Den døde desværre tidligt, efter 6 mdr, af sukkersyge
Kanin 2 kan jeg ikke svare specifikt på med renlighed, vi fik den da den var 1,5 år, og den kunne det bare fra start - også det med at den ikke løb væk i haven... Den blev i nærheden altid også gerne i vejen på havegangen som en anden konge - han var virkelig tam...
der er ingen af dem der har bidt i ledninger, for jeg er gift med en elektriker, så de har altid været i skinner.... Og det vil jeg selvfølgelig anbefale.
buret har altid bare stået åben på gulvet, så hoppede den selv ind og ud som den ville. Men den var ikke ude om natten eller når vi var på arbejde. Den gjorde sig til gengæld meget bemærket når vi kom hjem, så den kunne komme ud.... Op på bagbenene og så bed den i lågen, og det endte med vi havde en tøjklemme på, for den lærte også at åbne.... Fordi den var så meget ude, havde vi kun et alm kedeligt lille bur, sådan et standart et.....
og ja - hvis i vælger at få 2 f.eks., så husk de skal o hver deres bur, de er kolonidyr, ikke flokdyr. Jeg anbefaler kun 1 af gangen, det er bare nemmere at gøre dem tamme så - men det kræver også tid, kærlighed og masser af nus og kærtegn