Hvad er uregelmæssig cyklus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2016

pb2017

Årgangs Mor skriver:

For at vide om du har cyster kræver det scanning og er du flere gange scannet uden cyster er det nok ikke Pco men du kan bede om at blive udredt. Der kan være flere årsager til uregelmæssig mens det samme med hårvækst da det er forskelligt, men de kan måle værdier for at fastslå Pco. Har selv pco og skæve værdier men ikke øget testosteron. 

Glutenallergi kan også give smerter i maven som minder meget om dem ved Pco 

Sådan lige umiddelbart har de sagt det så fint ud, og at jeg har mange æg. 

Jeg ser om min læge vil tage nogle blodprøver til at starte med. Vi har forsøgt at få baby siden september, så hvis det nu (mod forventning) skulle være PCO vil det være fint, at vi finder ud af det snart 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2016

Musen91

pb2016 skriver:

Har lige læst lidt hurtigt omkring, hvad PCO er. Kan se, at man skal kunne sige "tjek" til minimum to af disse tre: 

Uregelmæssig menstruation - det har jeg.

Øget mandlig hårvækst - jeg har et rigtig træls "problem" med meget mørke, grimme hår fra navlen og ned  

Polycystiske æggestokke - har haft flere større cyster, men er blevet ultralydsscannet flere gange, hvor de har sagt det ser fint ud. 

Jeg fik taget blodprøver og blev scannet og allerede ud fra scanningen kunne de se jeg havde PCO. Så jeg ville da prøve og blive undersøgt for det.

Anmeld Citér

16. juli 2016

pb2017

Musen91 skriver:

Jeg fik taget blodprøver og blev scannet og allerede ud fra scanningen kunne de se jeg havde PCO. Så jeg ville da prøve og blive undersøgt for det.

Ja okay. Jeg tænker at ringe til lægen mandag  

Anmeld Citér

16. juli 2016

Kattha

Kommer vist til at gentage mig selv, men det lyder ret meget som pco. Synes selv det er lidt træls at have. Men det vil nok være meget rart at få det afklaret. Håber det så lykkes jer snart med en graviditet 

Anmeld Citér

16. juli 2016

Kløver

pb2016 skriver:

Sådan lige umiddelbart har de sagt det så fint ud, og at jeg har mange æg. 

Jeg ser om min læge vil tage nogle blodprøver til at starte med. Vi har forsøgt at få baby siden september, så hvis det nu (mod forventning) skulle være PCO vil det være fint, at vi finder ud af det snart 

Bestemt jeg blev udredt ved gynækolog hvor cysterne skal være til stede for at det er Pco  

Anmeld Citér

16. juli 2016

pb2017

Kattha skriver:

Kommer vist til at gentage mig selv, men det lyder ret meget som pco. Synes selv det er lidt træls at have. Men det vil nok være meget rart at få det afklaret. Håber det så lykkes jer snart med en graviditet 

Må vidst have fat i lægen mandag.. Åh, hvor jeg ikke håber det er PCO  

Anmeld Citér

16. juli 2016

pb2017

Årgangs Mor skriver:

Bestemt jeg blev udredt ved gynækolog hvor cysterne skal være til stede for at det er Pco  

Må se hvad lægen siger 

Anmeld Citér

16. juli 2016

Pianisten

Jeg har altid haft uregelmæssig cyklus og jeg er sund og rask og har hverken stress eller lignende. Så tror ikke der nødvendigvis altid er en årsag til at man har uregelmæssig cyklus Min svinger mellem 20 og 40 dage.

Anmeld Citér

16. juli 2016

pb2017

Pianisten skriver:

Jeg har altid haft uregelmæssig cyklus og jeg er sund og rask og har hverken stress eller lignende. Så tror ikke der nødvendigvis altid er en årsag til at man har uregelmæssig cyklus Min svinger mellem 20 og 40 dage.

Jeg er også normalt sund og rask, og normalvægtig  Så håber da ikke der er nogen årsag, men det er sgu frustrerende 

Anmeld Citér

17. juli 2016

Pianisten

pb2016 skriver:

Jeg er også normalt sund og rask, og normalvægtig  Så håber da ikke der er nogen årsag, men det er sgu frustrerende 

Kender det så godt Men har også med årene lært at sådan er min krop bare, og det har jeg accepteret. Min krop er heldigvis god til at give mig lidt advarsler en uge inden menstruationen kommer, så jeg har en ca idé om hvornår jeg skal være klar med bindene men nu da min kæreste og jeg er startet på PB skal jeg virkelig også have fat i ÆL-testene for at have en jordisk chance for at finde ud af hvornår jeg er der 

har du overvejet P-piller ellers? Så får man jo som regel en normal cyklus

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.