Hvad er uregelmæssig cyklus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.742 visninger
23 svar
3 synes godt om
16. juli 2016

pb2017

Er ens cyklus uregelmæssig, når den svinger mellem 26 dage og 35 dage? 

Den har lagt i det interval siden september, og det er umuligt for mig, at sige hvornår den kommer  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
pb2016 skriver:

Den har lagt i det interval siden september, og det er umuligt for mig, at sige hvornår den kommer  

Ja. Man har uregelmæssig mens hvis cyklus' længde varierer fra gang til gang. 

Anmeld Citér

16. juli 2016

pb2017

MummiT skriver:

Ja. Man har uregelmæssig mens hvis cyklus' længde varierer fra gang til gang. 

Men er det meget normalt, at den varierer "så meget"? Ved godt, at der for nogle kan gå måneder i mellem, men der foreligger jo altid en årsag. 

Jeg er bare godt og grundigt frustreret over, at den varierer så meget! 

Anmeld Citér

16. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
pb2016 skriver:

Men er det meget normalt, at den varierer "så meget"? Ved godt, at der for nogle kan gå måneder i mellem, men der foreligger jo altid en årsag. 

Jeg er bare godt og grundigt frustreret over, at den varierer så meget! 

Umiddelbart tror jeg ikke det er helt normalt.

Er stoppet med prævention da det startede eller noget?

Anmeld Citér

16. juli 2016

pb2017

MummiT skriver:

Umiddelbart tror jeg ikke det er helt normalt.

Er stoppet med prævention da det startede eller noget?

Fik taget kobberspiral ud i september, men inden da var min cyklus også uregelmæssig. Det blev den efter jeg stoppede på p-piller for 3 år siden 

Desuden har jeg ofte smerter i underlivet, og under sex. Og har flere gange haft smertefulde cyster. 

Anmeld Citér

16. juli 2016

Musen91

pb2016 skriver:

Fik taget kobberspiral ud i september, men inden da var min cyklus også uregelmæssig. Det blev den efter jeg stoppede på p-piller for 3 år siden 

Desuden har jeg ofte smerter i underlivet, og under sex. Og har flere gange haft smertefulde cyster. 

Er du blevet udredt for PCO? 

Anmeld Citér

16. juli 2016

pb2017

Musen91 skriver:

Nej, har slet ikke haft tanken i den retning  Men du er ikke den første da nævner det.

Anmeld Citér

16. juli 2016

pb2017

Musen91 skriver:

Har lige læst lidt hurtigt omkring, hvad PCO er. Kan se, at man skal kunne sige "tjek" til minimum to af disse tre: 

Uregelmæssig menstruation - det har jeg.

Øget mandlig hårvækst - jeg har et rigtig træls "problem" med meget mørke, grimme hår fra navlen og ned  

Polycystiske æggestokke - har haft flere større cyster, men er blevet ultralydsscannet flere gange, hvor de har sagt det ser fint ud. 

Anmeld Citér

16. juli 2016

Kløver

pb2016 skriver:

Det ville jeg mene 

Anmeld Citér

16. juli 2016

Kløver

pb2016 skriver:

Har lige læst lidt hurtigt omkring, hvad PCO er. Kan se, at man skal kunne sige "tjek" til minimum to af disse tre: 

Uregelmæssig menstruation - det har jeg.

Øget mandlig hårvækst - jeg har et rigtig træls "problem" med meget mørke, grimme hår fra navlen og ned  

Polycystiske æggestokke - har haft flere større cyster, men er blevet ultralydsscannet flere gange, hvor de har sagt det ser fint ud. 

For at vide om du har cyster kræver det scanning og er du flere gange scannet uden cyster er det nok ikke Pco men du kan bede om at blive udredt. Der kan være flere årsager til uregelmæssig mens det samme med hårvækst da det er forskelligt, men de kan måle værdier for at fastslå Pco. Har selv pco og skæve værdier men ikke øget testosteron. 

Glutenallergi kan også give smerter i maven som minder meget om dem ved Pco 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.