MD scanning + samtale med fødselslæge i morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2016

Ayasmor

Jeg havde også samtale med læge ifm. MD-scanningen, pga. Kronisk sygdom.  I talte om, hvilke scenarier vi kunne forvente ift. Graviditet og fødsel. Ligeledes, hvad jeg skulle være Obs på i undervejs. Derudover fik jeg to tider til vægtscanning i uge 30 og 34 pga risici for lav fødselsvægt pga. Min sygdom og medicinering held og lykke i morgen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2016

MissTas

CutieKiwi skriver:

Sådan fungerede da jeg var af sted til sådan en samtale Jeg fik datoen under samtalen med fødselslægen.

Jeg bor i en anden region end dig, så kender ikke deres politik, men jeg oplevede ikke at fødselslægen prøvede at tale mig fra det. Hun spurgte ind til min grund og fortalte om risicienes. Det gør de for at man tager beslutningen på et oplyst grundlag. 

Måske du også skal snakke med anæstesilægen bagefter omkring bedøvelsen 

Okay ja, jeg skal føde i Aalborg og også til scanning og samtale der. Aner ikke hvordan de køre det derude, men det blir jeg forhåbentlig klog på i morgen  

min jordemoder siger hvert fald at jeg sagtens kan få planlagt kejsersnit ud fra min sygdom og tidligere fødsel, så mon ikk de bakker op om det

Anmeld Citér

13. juli 2016

MissTas

Ayasmor skriver:

Jeg havde også samtale med læge ifm. MD-scanningen, pga. Kronisk sygdom.  I talte om, hvilke scenarier vi kunne forvente ift. Graviditet og fødsel. Ligeledes, hvad jeg skulle være Obs på i undervejs. Derudover fik jeg to tider til vægtscanning i uge 30 og 34 pga risici for lav fødselsvægt pga. Min sygdom og medicinering held og lykke i morgen

Lyder lidt som min situation da jeg også er kronisk syg og får daglig medicin. Min leverlæge har sagt at der risiko for at jeg føder for tidligt samt får et lille barn pga de ting. Så mon ikk jeg kommer til at blive fulgt nogenlunde ligesom dig

Anmeld Citér

13. juli 2016

CutieKiwi

MissTas skriver:

Okay ja, jeg skal føde i Aalborg og også til scanning og samtale der. Aner ikke hvordan de køre det derude, men det blir jeg forhåbentlig klog på i morgen  

min jordemoder siger hvert fald at jeg sagtens kan få planlagt kejsersnit ud fra min sygdom og tidligere fødsel, så mon ikk de bakker op om det

Så lyder det til at deres politik også er at hvis man ønsker et kejsersnit, så er det det man får Det må også give en ro?

Anmeld Citér

13. juli 2016

MissTas

CutieKiwi skriver:

Så lyder det til at deres politik også er at hvis man ønsker et kejsersnit, så er det det man får Det må også give en ro?

Kan jeg hvert fald håbe på.. Går dog til jordemoder i Hjørring, så ved ikke om de har en anderledes holdning i Aalborg jo får jeg at se i morgen ..

Anmeld Citér

13. juli 2016

GrønStjerne

I Region Hovedstaden er den samtale givet til kvinder der har haft et kompliceret fødselsforløb, for at diskutere fødslen og forhindre komplikationer.

I mit tilfælde endte det i en aftale om kejsersnit, og hvis der er indikationer på at det er nødvendigt bliver datoen aftalt der. Hvis kvinden fx ønsker at føde vaginalt kan det også være en diskussion af om dette kan lade sig gøre, og hvordan man forhindrer det sidste forløb i at gentage sig.

Jeg håber du får en rigtig god samtale i morgen Og god fornøjelse til scanning

Anmeld Citér

13. juli 2016

Ayasmor

MissTas skriver:

Lyder lidt som min situation da jeg også er kronisk syg og får daglig medicin. Min leverlæge har sagt at der risiko for at jeg føder for tidligt samt får et lille barn pga de ting. Så mon ikk jeg kommer til at blive fulgt nogenlunde ligesom dig

Det kunne godt tyde på det hvilken medicin får du?

Anmeld Citér

13. juli 2016

MissTas

Ayasmor skriver:

Det kunne godt tyde på det hvilken medicin får du?

Får immundæmpende medicin i stor baner som puri-nethol og prednisolon  

Anmeld Citér

13. juli 2016

Ayasmor

MissTas skriver:

Får immundæmpende medicin i stor baner som puri-nethol og prednisolon  

Det er lidt a la min behandling som er imurel, netop inmundæmpende.

Anmeld Citér

13. juli 2016

MissTas

Ayasmor skriver:

Det er lidt a la min behandling som er imurel, netop inmundæmpende.

Ja, det er det .. Samme indholdstof det optages bare anderledes de to præparater, men samme funktion jeg startede på imurel, men da jeg ikke ku tåle det kom jeg på puri-nethol 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.