Spørgsmål ang abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du må ikke bruge tamponer og bade i pool, hav vand eller badekar indtil at du ikke bløder mere. 

Dette fordi at din livmoderhals er udvidet og dermed er der risiko for infektioner. 

Måske kan du få en tid lige efter din ferie, inden du tager af sted?

Men kan også godt forstå at du bare gerne vil havedet overstået hvis det er uønsket.

Heldigvis er det ikke så meget badeferie vi skal på.. Men oplevelser at se/lave 

Men så må jeg bare ha ekstra tykke bind med. 

Jeg ringer til lægen som det første i morgen tidlig.. 

Altså.. Ingen tvivl om at jeg hellere ville ha kirurgisk abort (da den lyder til at være hurtig overstået?) men jeg vil bare gerne ha det fjernet inden vi tager på ferie  

og kan bare forstå/læse mig frem til at der er ventetid. 

Jeg er bare så skide nervøs  kvalmen, trætheden og ømme babsenutter er der allerede. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Heldigvis er det ikke så meget badeferie vi skal på.. Men oplevelser at se/lave 

Men så må jeg bare ha ekstra tykke bind med. 

Jeg ringer til lægen som det første i morgen tidlig.. 

Altså.. Ingen tvivl om at jeg hellere ville ha kirurgisk abort (da den lyder til at være hurtig overstået?) men jeg vil bare gerne ha det fjernet inden vi tager på ferie  

og kan bare forstå/læse mig frem til at der er ventetid. 

Jeg er bare så skide nervøs  kvalmen, trætheden og ømme babsenutter er der allerede. 

Jeg fik en kirugisk abort i torsdags, fordi fosteret var dødt og min krop opretholdte graviditeten.. 

Jeg har knap nok blødt efterfølgende, der kom lidt lyserødt blod på toiletpapiret,men det er også allerede væk nu.  og har ingen smerter haft efterfølgende. 

Psykisk er det selvfølgelig en helt anden snak, men det er nok noget andet ved dig når det er uønsket

Jeg ville vælge en kirugisk til hver en tid i hvertfald. Jeg fik også af vide på sygehuset at det "kun" er 50-80% hvor at hele graviditeten bliver aborteret ved en medicinsk i første forsøg og man ellers skal have en mere eller have den kirugisk. Men det kan selvfølgelig godt være fordi at jeg var nået længere henne. Det skal jeg ikke kunne sige.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg fik en kirugisk abort i torsdags, fordi fosteret var dødt og min krop opretholdte graviditeten.. 

Jeg har knap nok blødt efterfølgende, der kom lidt lyserødt blod på toiletpapiret,men det er også allerede væk nu.  og har ingen smerter haft efterfølgende. 

Psykisk er det selvfølgelig en helt anden snak, men det er nok noget andet ved dig når det er uønsket

Jeg ville vælge en kirugisk til hver en tid i hvertfald. Jeg fik også af vide på sygehuset at det "kun" er 50-80% hvor at hele graviditeten bliver aborteret ved en medicinsk i første forsøg og man ellers skal have en mere eller have den kirugisk. Men det kan selvfølgelig godt være fordi at jeg var nået længere henne. Det skal jeg ikke kunne sige.

Tak fordi du deler din oplevelse  

Det er ikke fordi jeg ikke ønsker en graviditet, men tidspunkter lige nu (om 9 mdr) passer ikke ind i vores familie  

Ingen hemmelighed at vi senere ønsker at starte PB.. Men det er først efter det nye år. 

Det er rigtig hårdt lige nu.. Min mand aner ikke hvad han skal sige eller gøre. 

Men 110 % enig i at det bare er et dårligt tidspunkt for os og jeg klart har det sidste ord. 

Må jeg være nysgerrig og spørge hvordan din process forgik?  

Tænker hvor længe der gik fra Læge besøg til du fik en tid på sygehuset?   

Evt hvad sygehus område? (-aner ik om de er hurtigere til at indkalde folk fra kommune til kommune?) 

Anmeld Citér

11. juli 2016

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg har brug for at høre fra andre som har været igennem en abort. 

Her står jeg... Gravid.. Og ønsker en abort. 

- Personlige årsager, og som jeg helst ikke vil ha nogen debat om.  

Hvor længe gik der fra besøget hos lægen til aborten blev sat igang? 

Medicinsk abort eller Kirurgisk abort? 

Hvor længe havde du smerter og var oppe og ha en alm hverdag? 

Grunden til jeg spør, er fordi vi står og skal ud og rejse 2-3 uger her fra D 22, og ved ikke om jeg står og skal sende min familie afsted uden mig eller hvorledes.. 

Min plan er at kontakte lægen som det første på Mandag, så ønsker bare at høre fra andre hvordan jeres forløb gik ang smerter mm. 

Man kan frit vælge at svare anonymt..  

Jeg fik en medicinsk i starten af året. 

Fra jeg var ved lægen til det var overstået gik der vel 3 uger, og det var vel mest pga juleferien.

Jeg havde INGEN smerter på noget tidspunkt. Den eneste gene jeg har haft var konstant blødning (læs voldsom) i 3 mdr. Og min krop er her et halvt år efter stadig ikke kommet i normal cyklus. 

Værste oplevelse for mig da jeg ikke var 100% afklaret med det var nok at de kom mine abort piller i en skraldepose, som jeg så kunne gå der fra med, det synes jeg virkelig var underligt.

men hvis du ikke er ret langt henne er der da mulighed fir at vente til efter ferien???

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Jeg fik en medicinsk i starten af året. 

Fra jeg var ved lægen til det var overstået gik der vel 3 uger, og det var vel mest pga juleferien.

Jeg havde INGEN smerter på noget tidspunkt. Den eneste gene jeg har haft var konstant blødning (læs voldsom) i 3 mdr. Og min krop er her et halvt år efter stadig ikke kommet i normal cyklus. 

Værste oplevelse for mig da jeg ikke var 100% afklaret med det var nok at de kom mine abort piller i en skraldepose, som jeg så kunne gå der fra med, det synes jeg virkelig var underligt.

men hvis du ikke er ret langt henne er der da mulighed fir at vente til efter ferien???

Puha... Gør mig ondt at høre 

Syntes det er meget blandet oplevelser folk har med den medicinske.. 

Jeg forstår virkelig ikke at du fik dine piller i en skraldepose?!  

Jeg vil helst ikke vente til efter ferien, for jeg kan allerede mærke graviditeten. 

Oppustet, ømme babsenutter, kvalme, trang til frugt hele tiden... mm 

Anmeld Citér

11. juli 2016

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg vil helst ikke vente til efter ferien, for jeg kan allerede mærke graviditeten. 

Kan jeg godt forstå. Jeg havde voldsom kvalme m.m det var også 3 graviditet. Men pga ferien var der ikke noget valg

håber du hurtigt kommer ovenpå.

Anmeld Citér

11. juli 2016

MissTas

Anonym skriver:

Hvad sagde lægen i dag? 

Anmeld Citér

11. juli 2016

Sijac

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar 

Jeg kan forstå at der kan være ventetid ved den Kirurgisk abort? 

Det er nemlig dét som bekymrer mig så tæt på ferien.. 

Vil gerne ha det hurtigt overstået, men osse nervøs for smerterne. 

Ifølge terminsberegner.dk så skulle jeg være 4+5, så ret nyt. 

Kunne mærke den dag jeg skulle ha mens, at min mave var mere oppustet end normalt og min mens dukkede ikke op  

Så tænker at medicinsk abort er en mulighed jeg har. 

Er der noget jeg skal være OBS på ang medicinsk? 

Du skal være opmærksom på, at man kan risikere ikke at få fosteret med ud ved det medicinske.

Og så husk at spørge ind til, om du må benytte pool osv.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Vær også lige obs på, om din forsikring dækker. De fleste forsikringsselskaber vil ikke forsikre nogen så kort tid efter et indgreb, så hvis der opstår komplikationer, er behandlingen for egen regning...

Anmeld Citér

11. juli 2016

lilledittemor

Anonym skriver:

Jeg har brug for at høre fra andre som har været igennem en abort. 

Her står jeg... Gravid.. Og ønsker en abort. 

- Personlige årsager, og som jeg helst ikke vil ha nogen debat om.  

Hvor længe gik der fra besøget hos lægen til aborten blev sat igang? 

Medicinsk abort eller Kirurgisk abort? 

Hvor længe havde du smerter og var oppe og ha en alm hverdag? 

Grunden til jeg spør, er fordi vi står og skal ud og rejse 2-3 uger her fra D 22, og ved ikke om jeg står og skal sende min familie afsted uden mig eller hvorledes.. 

Min plan er at kontakte lægen som det første på Mandag, så ønsker bare at høre fra andre hvordan jeres forløb gik ang smerter mm. 

Man kan frit vælge at svare anonymt..  

Fra jeg testede positiv til jeg fik aborten gik der max en uges tid.

Dagen efter aborten skulle jeg helt være sengeliggende, men efter det kunne jeg godt genoptage hverdagen stille og roligt.

Jeg fik udskrabning - mener at jeg ikke måtte gå i svømmehallen i 8 uger efter, men er bestemt ikke sikker 

Op med humøret - der skal nok gå 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.