Spørgsmål ang abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.853 visninger
38 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg har brug for at høre fra andre som har været igennem en abort. 

Her står jeg... Gravid.. Og ønsker en abort. 

- Personlige årsager, og som jeg helst ikke vil ha nogen debat om.  

Hvor længe gik der fra besøget hos lægen til aborten blev sat igang? 

Medicinsk abort eller Kirurgisk abort? 

Hvor længe havde du smerter og var oppe og ha en alm hverdag? 

Grunden til jeg spør, er fordi vi står og skal ud og rejse 2-3 uger her fra D 22, og ved ikke om jeg står og skal sende min familie afsted uden mig eller hvorledes.. 

Min plan er at kontakte lægen som det første på Mandag, så ønsker bare at høre fra andre hvordan jeres forløb gik ang smerter mm. 

Man kan frit vælge at svare anonymt..  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Grunden til jeg spør, er fordi vi står og skal ud og rejse 2-3 uger her fra D 22, og ved ikke om jeg står og skal sende min familie afsted uden mig eller hvorledes.. 

Min plan er at kontakte lægen som det første på Mandag, så ønsker bare at høre fra andre hvordan jeres forløb gik ang smerter mm. 

Jeg opdagede jeg var uønsket gravid i 2013. Ringede til lægen dagen efter jeg opdagede det og fik en tid samme dag. 

Blev sendt til scanning et par dage efter som viste jeg var 5 uger længere henne end beregnet (10+5). 

Fik foretaget kirugisk abort 11+2 mener jeg. Og havde ingen smerter efter indgrebet. Ikk andet end milde menses smerter en dags tid. 

Blødte ca 2 dage også var det overstået. 

Anmeld Citér

8. juli 2016

Pinkypie

Jeg fik foretaget en kirugisk abort i 2014, da jeg var til lægen første gang efter jeg havde fundet ud af det var jeg vidst 5-6 uger henne.. selve aborten fik jeg foretaget omkring uge 7...så der gik altså ikke særlig lang tid .. 

Smerter var der ingen af, jo pillen man skal tage dagen i forvejen, gav mig ret voldsomme smerter (tog den så sent som muligt), men faldt dog i søvn til sidst.. 

Men ingen smerter ellers , eller ikke efter indgrebet!..havde dog en del problemer med blødning efter , men der tror jeg altså bare det var mig der var uheldig..

Vil du vide mere ang.kirurgisk abort , er du self velkommen til at skrive privat..

Og så lige et til dig!

Anmeld Citér

8. juli 2016

Kattha

Nu er det over 10 år siden jeg fik en, men mener heller ikke jeg havde smerter bagefter. Det var mere ubehaget fra fuld narkose, så dagen gik med at sunde mig.. kan huske der gik næsten 14 dage fra jeg var hos lægen til jeg kom til sygehuset, og så var jeg en dag over grænsen for medicinsk abort, hvilket var ret øv..

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har både fået medicinsk (uønsket graviditet) og en kirurgisk (dødt foster) 

den medicinske ringede jeg til lægen og fik en tid vidst nærmest dagen efter, man får en pille der slår fosteret ihjel, og så tager man igen en pille 24 timer efter, sådan var det ihvertfald den gang. Det gjorde mega ondt ja, men ikke noget hvor du er senge liggende i flere dage. Tror jeg havde en 10 timers vagt to dage efter.

den kirurgiske fik jeg også tid til ret hurtigt, efter få dage. Her oplevede jeg heller ingen problemer med efterfølgende. Man bliver lagt i narkose, de udfører aborten, man kommer på opvågning også skal de lige holde øje med blødningen et par timer også bliver man sendt hjem.

så du kan SAGTENS tage på ferie uden problemer. Om det bliver en medicinsk eller kirurgisk kommer vidst an på hvor langt du er henne. Er du meget ny gravid er det medicinsk, og er du omkring de 10-12 uger en det kirurgisk. Nogle gange kan man vidst selv vælge. 

Jeg synes den kirurgiske var den mindst smertefulde, og det er bare ind og ud af sygehuset så er det overstået, men til gengæld kan man være hjemme i trygge omgivelser med medicinsk, og det er vidst meget forskelligt om det overhovedet gør ondt. 

Anmeld Citér

8. juli 2016

Pinkypie

Anonym skriver:

Jeg har både fået medicinsk (uønsket graviditet) og en kirurgisk (dødt foster) 

den medicinske ringede jeg til lægen og fik en tid vidst nærmest dagen efter, man får en pille der slår fosteret ihjel, og så tager man igen en pille 24 timer efter, sådan var det ihvertfald den gang. Det gjorde mega ondt ja, men ikke noget hvor du er senge liggende i flere dage. Tror jeg havde en 10 timers vagt to dage efter.

den kirurgiske fik jeg også tid til ret hurtigt, efter få dage. Her oplevede jeg heller ingen problemer med efterfølgende. Man bliver lagt i narkose, de udfører aborten, man kommer på opvågning også skal de lige holde øje med blødningen et par timer også bliver man sendt hjem.

så du kan SAGTENS tage på ferie uden problemer. Om det bliver en medicinsk eller kirurgisk kommer vidst an på hvor langt du er henne. Er du meget ny gravid er det medicinsk, og er du omkring de 10-12 uger en det kirurgisk. Nogle gange kan man vidst selv vælge. 

Jeg synes den kirurgiske var den mindst smertefulde, og det er bare ind og ud af sygehuset så er det overstået, men til gengæld kan man være hjemme i trygge omgivelser med medicinsk, og det er vidst meget forskelligt om det overhovedet gør ondt. 

Jeg tror for det meste du selv får valget.

Jeg blev informeret om fordele/ulemper ved begge , men fik 100 procent selv valget ang.hvilke  jeg ønskede, og jeg var ikke så langt henne ..

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar 

Jeg kan forstå at der kan være ventetid ved den Kirurgisk abort? 

Det er nemlig dét som bekymrer mig så tæt på ferien.. 

Vil gerne ha det hurtigt overstået, men osse nervøs for smerterne. 

Ifølge terminsberegner.dk så skulle jeg være 4+5, så ret nyt. 

Kunne mærke den dag jeg skulle ha mens, at min mave var mere oppustet end normalt og min mens dukkede ikke op  

Så tænker at medicinsk abort er en mulighed jeg har. 

Er der noget jeg skal være OBS på ang medicinsk? 

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym

Mener bestemt man skal være 7 uger henne for at få en kirurgisk abort. Så hvis du er så ny gravid og gerne vil have aborten overstået hurtigst muligt, kan du nok kun vælge en medicinsk abort. Ellers skal du vente til du kommer hjem fra ferie hvis du gerne vil have en kirurgisk abort. 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mener bestemt man skal være 7 uger henne for at få en kirurgisk abort. Så hvis du er så ny gravid og gerne vil have aborten overstået hurtigst muligt, kan du nok kun vælge en medicinsk abort. Ellers skal du vente til du kommer hjem fra ferie hvis du gerne vil have en kirurgisk abort. 

Jeg vil bare gerne ha det hurtigt overstået 

Vil helst ikke vente til jeg kommer hjem fra ferien..

Så ja, tænker det så må blive en medicinsk vej.

Anmeld Citér

9. juli 2016

Diosa85

Pinkypie skriver:

Jeg tror for det meste du selv får valget.

Jeg blev informeret om fordele/ulemper ved begge , men fik 100 procent selv valget ang.hvilke  jeg ønskede, og jeg var ikke så langt henne ..

Jeg fik at vide dengang jeg skulle have en abort at før uge 7 ellers var det 8 ville det blive medicinsk og efter kirugisk. 

Jeg havde intet valg. :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.